וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ דחה את העתירה של ערוץ 10 - מהדורת החדשות לא תוארך

1.6.2016 / 12:40

בית המשפט קבע פה אחד כי החלטת מועצת הרשות השנייה לא חרגה מסמכותה, וחברת החדשות של ערוץ 10 לא תוכל להאריך את המהדורה המרכזית לשעה ועשרים דקות. הרשות השנייה: "החלטת המועצה נבעה משיקולים מקצועיים וענייניים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצחון לרשות. יוסי ורשבסקי ואוה מדז'יבוז'/מערכת וואלה!, צילום מסך
השופט דנציגר: "איננו סבורים שההחלטה להגביל את אורך מהדורת החדשות בלתי סבירה"

בית המשפט העליון דחה היום (רביעי), בהרכב של שלושה שופטים ובפה אחד, את עתירת ערוץ 10 וחברת החדשות - להאריך את המהדורה המרכזית משעה לשעה ועשרים דקות - וקיבל את עמדת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו להעמיד את מהדורות החדשות בערוצים 2 ו-10 על שעה אחת. את הרשות השנייה ייצגה היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד הילה שמיר, בשיתוף עם עו"ד יאיר עשהאל ממשרד א. אברמזון ושות'. בתום הדיון העיר בג"ץ לערוץ 10 כי לא נראה שהחלטת מועצת הרשות חרגה מסמכות או ממתחם הסבירות והמליץ לערוץ למשוך את העתירה.

"חוסר הסבירות צריך להיות קיצוני כדי לפסול את החלטת מועצת הרשות השנייה", אמר השופט יורם דנציגר שעמד בראש ההרכב, והוסיף כי "אילו הייתי בהרכב הקודם לא הייתי מאשר צו על תנאי". בסיכום הדיון אמר כי "אנחנו ממליצים למשוך את העתירה. איננו סבורים שההחלטה להגביל את אורך מהדורת החדשות בלתי סבירה. התשובה שניתנה בעקבות הצו על תנאי הניחה את דעתנו שהשיקולים שהביאו להחלטה יפים ונכונים גם לעת הזאת".

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, אמרה כי "החלטתה של מועצת הרשות השנייה נבעה משיקולים מקצועיים וענייניים מכוח הסמכות המוקנית למועצה בחוק הרשות השנייה. בהחלטתה, ביקשה המועצה להביא לכך שציבור הצופים יזכה למגוון שידורים מסוגים שונים וליצור מסגרת 'פריים טיים' מגוונת ונרחבת המותאמת לכל המשפחה. אנו מברכים על החלטת בג"ץ ונמשיך לפעול לשמירה על האינטרס הציבורי וטובת הצופים".

שמיר טענה כי "שאלת הסבירות של החלטת המועצה עמדה למבחן ובג"ץ ביטא עמדה חד משמעית לפיה מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו מילאה את תפקידה כמוגדר בחוק. ראוי לציין כי נוסף למהדורה המרכזית נחשפים הצופים לשפע של שידורי חדשות לאורך היום. ראוי ונכון לייצר הפרדה בין שידורי החדשות לבין רצועת שידורי הערב כפי שקבע המחוקק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תגיש מהדורה בת שעה. תמר איש שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10: "מכבדים את החלטת בית המשפט"

בעתירה שהערוץ הגיש בפברואר נטען כי "ענייננו בהחלטה מהותית ופוגענית. החלטה הנוטלת ממנהלי העותרות את סמכויות העריכה המוקנות להם בחוק. מהדורת החדשות היא עוגן מרכזי בשידורי ערוץ 10. ההחלטה על אורכה של מהדורת החדשות היא אחת מהחלטות העריכה החשובות בערוץ, והיא נגזרת מהתפישה החדשותית של הערוץ, מהיקף הנושאים שעל סדר היום, ומעומק סיקורם. החלטה זו מפקיעה מידיהם של מנהלי העותרות את סמכויות העריכה והניהול המוקנות להם בחוק".

במסגרת המאבק שהתנהל בעיקר בתקשורת, האשימו אנשי הערוץ את הרשות ובעיקר את מדז'יבוז' בסתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי. מנגד טענה מדז'יבוז', כי מאחורי הארכת המהדורה עומדים שיקולים עסקיים הפוגעים בצופים וביוצרים בעקבות הפקעת הפריים טיים על ידי מהדורת החדשות. כמו כן, טענה כי תפקיד מועצת הרשות היא להגן על האינטרס הציבורי ועל זמן המסך שנחשב למשאב ציבורי, לאחר שהגיעו לרשות עשרות תלונות בנושא אורכה של המהדורה.

בשבוע שעבר אף הגישה תנועת "הצלחה" בקשה להצטרף כ"ידיד בית המשפט" לעתירה שהגיש ערוץ 10 נגד החלטת הרשות השנייה לקצר את מהדורת החדשות המרכזית לשעה. התנועה תומכת בהחלטת הרשות שלא להסכים להארכת המהדורה מעל לשעה וטוענה כי "אין בקביעת משך משבצת השידור של מהדורת חדשות מרכזית משום התערבות בשיקולי עריכה ותוכן שלהם, ואין בה כדי לפגוע בחופש הביטוי או העיתונות של מי מהעותרות".

מערוץ 10 נמסר בתגובה: "את דברנו אמרנו בבית המשפט – ואולי דווקא בימים אלה כדאי להדגיש שנכבד כל החלטה שייקבל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully