וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנעשה בצפון: ראש עיריית קריית שמונה תובע מקומון בסך 140 אלף שקל

2.6.2016 / 11:49

ניסים מלכה הגיש תביעת לשון הרע לבית המשפט השלום בנצרת כנגד עורכי "אובייקטיבי - המקומון של הצפון" לאחר שפרסמו כתבה שמטרתה "לפגוע בתובע, להעליל עליו עלילות, להכפיש את שמו ולפגוע בו ובמעמדו כראש העיר"

שיחה בין תושב קריית שמונה ליו"ר ועדת ההנחות בעיר. צילום מסך
ניסים מלכה/צילום מסך

ראש עיריית קריית שמונה, ניסים מלכה, הגיש היום (חמישי) תביעת לשון הרע בסך 140 אלף שקל לבית המשפט השלום בנצרת כנגד עורכי "אובייקטיבי - המקומון של הצפון", שמעון בן חיים ואלי סבתי. במסגרת התביעה אשר הגיעה לידי וואלה ברנז'ה טוען מלכה, באמצעות עו"ד אלירן סטריכמן, ממשרד שביט בר-און גלאון צין יגור ושות', כי באפריל האחרון פרסם המקומון כתבה של שמטרתה "לפגוע בתובע, להעליל עליו עלילות, להכפיש את שמו ולפגוע בו ובמעמדו כראש העיר".

לפי התביעה, במסגרת הגיליון 7 של המקומון "אובייקטיבי", שהתפרסם ב-1 באפריל פורסמה בעמ' 8 כתבה של סבתי ובה נטען כי משרד האוצר המליץ למנות לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר מלווה חיצוני. זאת, לפי המקומון, בשל התנהלות לא מקצועית ולא תקינה של הועדה המקומית לתכנון ובנייה שמלכה עומד בראשה. ואולם, לטענת מלכה, "הדברים הפוכים לחלוטין". לדבריו, הוא זה ש"דחף למינויו" של גורם מלווה וזאת "לאור התנהלותו של מר חגי קול מהנדס העיר וכדי לפקח על התנהלותו של מהנדס העיר, אשר כנגד התנהלותו הלעומתית והפוגעת נאבק התובע מזה חודשים".

בתביעה נכתב כי "מהכתבה מצטיירת תמונה (שקרית) לפיה חוסר התפקוד של הוועדה נובע מהתנהלותו של התובע, אשר התנגד, לכאורה, למינוי המלווה המקצועי, ניסה למנוע את המינוי אך נכשל בכך. אלא שהאמת היא בדיוק הפוכה (כפי שעולה, בין היתר, מכתבות שפורסמו באותו היום ממש במקומונים אחרים בעיר). חוסר התפקוד לכאורה של הוועדה המקומית נובע מכך שמהנדס העיר מסרב לחתום על היתרי בנייה ומעכב בכך קידום תכניות. מכיוון שכך ובשל התנהלותו של מהנדס העיר, פנה התובע למינהל התכנון וביקש כי ימונה לוועדה המקומית מהנדס מלווה, אשר יפקח על התנהלותו של מהנדס העיר, אשר ממועד המינוי איננו רשאי להפעיל סמכות מסמכויותיו אלא אם התקבל לכך אישור בכתב מאת המלווה המקצועי".

בנוסף, התביעה אף טוענת כי תגובת האוצר שהובאה בכתבה סולפה על ידי הנתבעים: "הושמטו בה המילים שמהן עולה, כי תפקידו של המלווה המקצועי הוא, בראש ובראשונה, ללוות את מהנדס העיר; ולעומת זאת, הוסף משפט שכלל איננו מופיע בתגובת משרד האוצר, ושממנו עולה, לכאורה, כי מינוי המלווה איננו מעיד על ליקויים בעבודת מהנדס העיר, אלא בעיקר על קשיים אובייקטיביים בעבודתו".

בפברואר האחרון פורסם כי מלכה נעצר בחשד לעבירות שוחד. על פי החשד, מלכה קיבל כספי תרומות מבלי שדיווח בתמורה לקידום ענייניו של קבלן בעיר במסגרת ריצתו לראשות עיריית קריית שמונה. החשדות המיוחסים למלכה הם ביצוע עבירות שוחד, שוחד בחירות, קבלת תרומה אסורה ואי-דיווח ומרמה והפרת אמונים.

את תגובתו של סבתי לא ניתן היה להשיג. עורך דינו של בן חיים, יורם ביטון, מסר: "לא התקבלה אצלנו תביעה מניסים מלכה, נגיב כאשר נקבל את כתב התביעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully