פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      גופשטיין לדניאל: התנצל או שאתבע

      פעיל הימין הקיצוני מאיים לתבוע את הפרשן הצבאי של חדשות 2 בסכום של מאה אלף שקל, בשל הדברים שאמר ב"אולפן שישי": "אזכור שמו של גופשטיין בהקשר לפרשת יעלון ופרישתו מהתפקיד, אינו אלא פיקציה שנועדה להעצים את תחושת הדרמה"

      בנצי גופשטיין ורוני דניאל (עיבוד תמונה)
      "הדברים זכו להד תקשורתי נרחב". רוני דניאל ובנצי גופשטיין (אילוסטרציה, צילום: רובי קסטרו, דרור עינב)

      בנצי גופשטיין שלח ביום שישי האחרון מכתב איום בתביעה לפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל, בשל דברים שאמר בתוכנית "אולפן שישי" ב-21 במאי. במכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי הדברים שאמר דניאל בפאנל בתוכנית – על כך שגופשטיין השתתף ב"מסיבת הדחה" לאחר עזיבתו של יעלון את תפקיד שר הביטחון - מהווים הוצאת לשון הרע, ועליו לפרסם הודעת תיקון תוך 14 ימים ולפצות את גופשטיין בסכום של מאה אלף שקל.

      לטענת עו"ד ורד לוי, המייצגת את גופשטיין, הוא כלל לא נטל חלק ב"מסיבת ההדחה" של יעלון וגם לא פעל לארגון מסיבת ההדחה: "אזכור שמו בהקשר לפרשת יעלון ופרישתו מהתפקיד, אינו אלא פיקציה שנועדה להעצים את תחושת הדרמה ולהמחיש לצופים עד כמה חמורה לדעתך (של דניאל – נ.פ) התפטרותו של יעלון והחלפתו בליברמן, ועד כמה קשות תוצאותיה". בנוסף, במכתב נטען כי כלל לא נערכה "מסיבת הדחה" תחת ביתו של יעלון.

      עוד נכתב כי "דבריך זכו ועודם זוכים לפרסום והד תקשורתי נרחב בכלי התקשורת וכן ברשתות החברתיות. האופן המתלהם ודברים הבוטים באשר למרשי נדון בהרחבה ודומה כי אין אדם במדינה אשר אינו נחשף אליהם...כלי תקשורת נוספים כדוגמת 'מעריב', 'בשבע' ועוד – פרסמו את דבריך אודות גופשטיין כעובדה מוגמרת ובהסתמך על טענותייך, זאת על אף שהן חסרות בסיס".

      דניאל אמר בין היתר ב"אולפן שישי": "בגלל שהתרבות השלטונית שלנו משאירה לנו מרחב לחיות ולנשום אוויר בין אלקין שהוא מן רספוטבי לבין יריב בין מירי רגב וגופשטיין. כל אנשים האלה. ואין פוצה פה ומצפצף. אתה יודע שאתמול בלילה גופשטיין וחבריו עשו מסיבת הדחה ליד ביתו של יעלון. הרוח הזאת ששוררת בארץ מביאה אותי למצב שאני אומר די, אי אפשר. אני ציפור זקנה, אני כבר אשאר פה, אבל ילדי? לא בטוח שזה מה שאני רוצה".

      מחדשות 2 נמסר בתגובה: "לא קיבלנו לידינו מסמך שכזה. מוזר שעשה דרכו לוואלה ברנז'ה".