וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד לעמוס שוקן: "הסר את החרפה"

10.6.2016 / 9:45

שרת המשפטים זועמת על מאמר הדעה של אורי משגב, בו כינה את שופט בית המשפט העליון נועם סולברג "עבריין בינלאומי": "'הארץ' לא מגן על היכל הצדק ולא נעליים. הוא שופר של הסתה". שוקן: "עיקר המאמר הוא הדיון במשמעות מקום מגוריו של סולברג כמתנחל"

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
"פלורליזם בגרוש" מערכת "הארץ"/שרון בוקוב

שרת המשפטים דורשת מעיתון "הארץ" שיסיר מאמר דעה של אורי משגב על שופט בית המשפט העליון, נועם סולברג. במאמר, שפורסם עם הכותרת "עבריין בינלאומי בבית המשפט העליון", שקד טוענת בפוסט שפירסמה הבוקר (שישי) בפייסבוק כי מדובר ב"הסתה פרועה של "הארץ" נגד שופטי בית המשפט העליון".

שקד אומרת כי "עיתון הארץ מתגלה לא כעיתון שמאלני לאנשים שחשים עצמם 'חושבים'. לא מגן על היכל הצדק ולא נעליים. הוא שופר של הסתה. מה שמעביר אותו על דעתו זה שאחד משופטי העליון גר, לא עלינו, ביישוב ביהודה ושומרון". עוד כתבה כי "פתאום, כשאותו שופט, מעז לפסוק על פי עמדותיו המקצועיות בניגוד לתפיסת העולם של 'הארץ', "עיתון הצדק" לא בוחל במילים כדי להכפיש שופט בית משפט עליון. 'עבריין בינלאומי' קוראים לו במאמר פובלציסטי ב'הארץ'".

לסיכום, שקד טוענת כי "הפלורליזם בגרוש של 'הארץ' מסתיים היכן שחולקים על דעותיו, גם אם מדובר בבית המשפט העליון. לא אתן יד להשתלחות אישית בשופטים. אני פונה לעמוס שוקן, הסר את החרפה".

שוקן: "'הארץ' לא זקוק להערכה שלך במבחן ההגנה על ביהמ"ש"

בתגובה לשקד, שוקן כתב כי "ברור שאני שמח כשאני מוצא אותך ואת 'הארץ' בחזית אחת של הגנה על בית המשפט העליון. את ודאי זוכרת שכאשר קואליציית אולמרט/פרידמן/רמון/בן דרור/'ידיעות אחרונות'/ליברמן ועוד מכובדים כביכול (ולא אזכיר את הבית היהודי ו D9) הסתערו על בית המשפט לקעקע אותו, להפוך אותו לעוד גוף פוליטי, היה זה הארץ שממש נלחם בהם בכל הכלים שברשותו כדי למנוע זאת".

הוא הוסיף כי "גם כאשר ליברמן ונתניהו מינו שר משפטים נכלולי כיעקב נאמן היה זה 'הארץ' שממש כתב בכל הכח נגד היוזמות שלו, המשכן במתק שפתיים של היוזמות של פרידמן... אני ו'הארץ' לא זקוקים להערכה שלך ולציונים שלך במבחן התמיכה וההגנה הנחרצת על בית המשפט העליון ומערכת המשפט".

לטענתו, "גם התמיכה וההגנה האלה עדיין לא שוללות כתיבה ביקורתית, הן על פסקי דין והן על דברים אחרים, כמובן תוך שמירת כבודו של בית המשפט, כפי שלדעתי גם אורי משגב עשה במאמרו. משגב העלה שאלה אם הרכב של שני שופטים דתיים ושופט חילוני לא קובע מראש מסקנות בסוגיה כמו מי רשאי לתת הכשר. הוא רואה בזה ניגוד עניינים שנועד לקבוע מראש את התוצאה בהליך. אני מודה שאישית אינני אוהב דיון בהרכב, בית המשפט הוא בית המשפט, אבל אני לא חושב שבלתי לגיטימי להעלות את זה לדיון, ועובדה היא שלכך לא התייחסת כלל".

עוד כתב שוקן כי "עיקר המאמר הוא הדיון במשמעות מקום מגוריו של כבוד השופט סולברג, כמתנחל...אורי משגב בסך הכל הסיק את המסקנה לגבי השופט סולברג מן היחס של החוק הבינלאומי להתנחלות בשטחים. לא השתלחות אישית בשופט סולברג יש במאמרו של משגב, אלא פעם נוספת הוויכוח היסודי בחברה הישראלית: מה זאת ההתיישבות הזאת שעושה בקרקע שאינה ישראל כבתוך שלה...".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully