וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות גנזה תלונה נגד חדשות 10

20.6.2016 / 16:20

במכתב המועצה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, היא השיבה לתלונה של האגודה האנתרופולוגית על כתבתו של עמרי מניב בנושא החרם האקדמי על ישראל: "הדיווח שיקף את שנאמר בין הכתב לבין שני המרואיינים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פעלו כנדרש בתקנון האתיקה". חדשות 10/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת העיתונות גנזה בתחילת החודש תלונה של האגודה האנתרופולוגית הישראלית נגד חדשות 10. במכתב התגובה של המועצה לאגודה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב כי: "באשר לטענה כי דברי המרואיינים סולפו, נמצא כי הדיווח שיקף את שנאמר בשיחות בין הכתב לבין השניים, ד"ר דלית שמחאי וד"ר פוראני".

עוד טוענת המשנה ליועצת המשפטית של מועצת העיתונות, עו"ד אילן שדי, כי "בכל מקרה, ניתנה לשניים האפשרות להגיב על שנאמר בדיווח, כנדרש בתקנון האתיקה העיתונאית".

האגודה שלחה מכתב תלונה רשמי למועצה באמצע אפריל, לאחר שידור כתבה של עומרי מניב על החרם האקדמי על ישראל, בתוכנית "המגזין" ב-11 באפריל. לפי האגודה, "מניב התייחס למכתב תמיכה בחרם עליו חתומים 22 אנשים המציגים עצמם כ'אנתרופולוגים ישראלים'. בכתבה נשמע מניב אומר שהוא פנה לשניים מהחותמים ביקש את עמדתם וזכה להתחמקות. בהמשך נשמעים שברי משפטים שהוקלטו מפי שני אנתרופולוגים משני מוסדות בישראל".

עוד נכתב כי "כוונת ההקלטות, שנערכו בצורה מגמתית ולא הוגנת, ברורה: לעורר את הרושם כאילו השניים ש'רואיינו' בשיחות טלפון מפתיעות חתומים על עצומת התמיכה ועתה הם 'מתחמקים' מהודאה מכך".

לסיכום, באגודה טוענים כי "כל בר דעת מבין שהרוב המכריע של 22 חתומים על העצומה בעד החרם שמציגים עצמם כ'אנתרפולגים ישראלים' אינם לומדים או מועסקים באוניברסיטאות ומכללות בישראל". עוד לטענתם, "מזכיר האגודה האנתרופולוגית הישראלית פנה בטלפון ישירות למניב שסירב לקבל את טענות האגודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully