וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טובת חדשות 10 מחייבת את החלפת יושב הראש"

21.6.2016 / 12:19

"הצלחה" לרשות השנייה על מינוי סדן: "ככל שכשל הדירקטוריון מלקבל החלטה כלשהי לטובת החברה, יכולה וצריכה הרשות לפעול, בין אם בכובעה כרשות מפקחת ובין אם בכובעה כבעלת מניות בחברה"

רמי סדן בריאיון טלפוני לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים". מערכת וואלה! NEWS
רמי סדן בריאיון טלפוני לוואלה! NEWS: "על עלילה לא מתפטרים"/מערכת וואלה! NEWS

"ככל שעולה המסקנה שלא ניתן לקיים מערכת יחסי עבודה תקינה בהיבט זה, טובת החברה (חדשות 10) מחייבת את החלפת יושב הראש", כך לפי מכתב של עו"ד אלעד מן, מתנועת הצלחה, לרשות השנייה. מן כותב כי "החלפה זו צריך שתתבצע על ידי הדירקטוריון. ככל שכשל הדירקטוריון מלקבל החלטה כלשהי לטובת החברה, יכולה וצריכה הרשות לפעול, בין אם בכובעה כרשות מפקחת ובין אם בכובעה כבעלת מניות בחברה, כדי להביא לקבלת ההחלטה המתאימה התואמת את טובת החברה בהקשר זה".

לטענתו, הבדיקה שהרשות השנייה מבצעת צריכה להתבצע באופן שתהיה פתוחה לציבור ותוצריה השונים יהיו נגישים לעיון: "יש לתעד הליכים אלו תיעוד מלא לרבות הקלטת ותמלול של הליך הבירור ולהביאן מהר ככל שניתן לידיעת הציבור הרחב. אין נימוק תקף המאפשר את סגירת הדיונים וכל החלטה על סגירה כזו צריכה להתקבל כדין, בהחלטה נפרדת ומנומקת מטעם המועצה".

עוד כותב מן כי "מעבר לשאלת ההתבטאויות ועצם השמעתן, ראוי כי הבירור יתמקד גם בתהליכים ובעניינים מבניים הקשורים להתנהלות חברת החדשות והדירקטוריון שלה. יש לתת את הדעת, בין אם נאמרו הדברים ובין אם לאו, האם טובת החברה מאפשרת את המשך כהונתו של מר סדן כיו"ר הדירקטוריון, בשים לב ליכולתו לעבוד באופן סביר עם מנכ"ל החברה".

בנוסף לכך, מן סבור כי יש לקבוע הנחיות מסודרות לעניין תיעוד ורישום ישיבות הדירקטוריון והפורמט לביצועו של תיעוד זה. "הקלטת ותמלול ישיבות הדירקטוריון, או לכל הפחות רישום מפורט בידי מזכיר החברה שימונה בידי הדירקטוריון, היא הדרך הנכונה לתיעוד זה בשים לב לתפקידיה הציבוריים של החברה".

לסיכום, מן כותב כי "קיימת אפשרות כי סדן יוחלף כיו"ר החברה אך יוותר דירקטור בה. על המועצה לבחון בהקשר זה את הצורך בהחלפתו גם כדירקטור בשים לב לתקינות תהליך הבחירה שלו כדירקטור מטעם החברה ולהוראות הדין בכלל וחוק הרשות השנייה בפרט, הנוגעות לניגודי עניינים וחובת הדיווח עליהם".

מחר יתקיים דיון מיוחד של הרשות השנייה בנושא מינויו של סדן - שאליו זומנו נציגי RGE, הנהלת הערוץ והדירקטורים של חדשות 10. מהבדיקה של הרשות עולה כי שבעה מחברי הדירקטוריון טענו כי הציטוטים המיוחסים לסדן, לפיהם הוא "שונא את ש"ס ואת אריה ‏דרעי ‏הגנב" - לא הושמעו מפיו.‏ דירקטור אחד טען כי הציטוטים אכן הושמעו מפיו, אולם אחר טען כי לא יכול היה לשמוע את הציטוט המדובר.‏עוד עלה בבדיקה כי מרבית מהנוכחים הסכימו שבמהלך הדיון עשה סדן שימוש במילה "אליטות" בהתייחסו ‏אל ‏הנוכחים ‏בישיבה, וציינו כי דבריו נקטעו על ידי שניים ממשתתפי הישיבה ש‏הביעו ‏תרעומת בעקבות ‏השימוש במילה.‏ בנוסף, הרוב השכימו כי בהמשך ‏דבריו התייחס סדן לתושבי ‏הפריפריה ולקהל "מצביעי ש"ס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully