וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על רשת בעקבות הרייטינג של משחקי היורו: "עשתה טעות"

21.6.2016 / 16:23

זכיינית ערוץ 2 ספגה עד כה נתוני צפייה מאכזבים למשחקים וגם אם היא מצליחה להחזיר את העלויות - עדיין יש מעגל נפגעים מהירידה ברייטינג - חדשות 2 והמותג ערוץ 2. רשת: "אנחנו מוצפים בעשרות אלפי פניות מהציבור שמודה לנו על שידור המשחקים בחינם"

שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
נתוני צפייה מאכזבים. רונאלדו/רויטרס
"עכשיו, כשערוץ 1 יצא מהתמונה בגלל שקיצצו לתאגיד השידור את תקציב הספורט שלהם מ-80 מיליון שקל ל-13 מיליון שקל – אין להם כסף לקנות – ואז ערוצים 10 ו-2 קנו"

לא רק כריסטיאנו רונאלדו ונבחרת פורטוגל מאכזבים מבחינת הביצועים שלהם ביורו 2016. מאכזבת נוספת, או אולי מאוכזבת בעצמה, היא רשת. זכיינית ערוץ 2 ספגה עד כה נתונים לא מרשימים מבחינת הרייטינג של המשחקים. אמנם, עדיין לא הגענו לשלבים המתקדמים ביורו (שזוכים לרייטינג גבוה יותר) ובאופן טבעי המשחקים שמשודרים ברשת זוכים לאחוזי צפייה גבוהים יותר מערוץ 10 – אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהאכסניה שנקראת ערוץ 2 נפגעה בתקופה האחרונה בעיקר בגלל שידורי המשחקים. במהלך השבועות האחרונים - בכל יום בו שודר משחק, צנחה טבלת הצפייה בערוץ 2 ואילו הרייטינג (והמורל) של המתחרה ממול - ערוץ 10 - נסק לגבהים שלא נראו בו זמן רב.

לכאורה, רשת היא המפסידה המידית היחידה מהמצב אך ההערכה היא כי אם נתוני הצפייה ימשיכו להיות נמוכים ההפסד התדמיתי והכספי המצטבר יגיע גם לשערי המותג ערוץ 2 כולו. וכשהספינה מתנדנדת, מגיעות כצפוי הביקורות והרמות הגבה בסביבתה של הזכיינית. הבחירה לא הייתה רק בידה של רשת, שכן בעת קניית החבילה נכפה עליה לרכוש גם משחקים לא אטרקטיביים - ואולם הביקורת נסובה סביב המהלך כולו.

גורם בתעשייה הסביר לוואלה ברנז'ה את הרציונל - ושברו. לדבריו, "יותר זול לרשת לרכוש את משחקי היורו מלהפיק ריאליטי - שם מדובר במיליון שקל לפרק, לעומת עלות רכישת משחק. מעבר לכך, אנחנו נמצאים כעת ב'אוף עונת מלפפונים'. הם (רשת) לא נוהגים בחוכמה כי כולם ידעו שהבתים זה משחקים גרועים מבחינת פוטנציאל צפייה. רשת אולי לא מפסידה כסף אבל היא עשתה טעות ובסוף תפיק לקחים".

הגורם נתן כדוגמא את המתחרה העזה מרמת החייל. "קשת אף פעם לא שידרה משחקים, אפילו את גמר המונדיאל הם לא שידרו - זה לא מעניין אותם בכלל. מי שכל השנים היה בתמונה של הספורט זה ערוץ 1 – ברשות השידור תמיד שידרו המון משחקים כי זה היה חוסך להם הרבה לעומת עלויות הפקה. זה סוגר ערב שלם ומביא רייטינג טוב. עכשיו, כשערוץ 1 יצא מהתמונה בגלל שקיצצו לתאגיד השידור את תקציב הספורט שלהם מ-80 מיליון שקל ל-13 מיליון שקל – אין להם כסף לקנות – ואז ערוצים 10 ו-2 קנו".

אבי צבי. ינאי יחיאל,
יותר זול לרכוש את משחקי היורו מלהפיק ריאליטי. מנכ"ל רשת אבי צבי/ינאי יחיאל

המשחקים פגעו גם במומנטום של "המירוץ למיליון"

גורם בתעשייה: "מדובר בהחלטה תמוהה שמשבשת את כל המבנה של הערב, צריך לזכור שמדובר בהרגלי צפייה של שנים"

בנוגע לפגיעה ברייטינג ובמותג ערוץ 2, גורם אחר בתעשייה סבור כי כשיש תוכניות חזקות על המסך הכל מתחזק – אבל אי אפשר לדעת אם זה פועל גם בכיוון ההפוך. "מדובר בהחלטה תמוהה שמשבשת את כל המבנה של הערב, כאשר החדשות מתחילות ב-21:00. צריך לזכור שמדובר בהרגלי צפייה של שנים - אנשים פותחים טלוויזיה ב-20:00 ופתאום יש להם כדורגל - אז הם עוברים לערוץ 10. לכל משחק יש עלויות שונות - וברייטינג שזה מניב לא בטוח שזה מחזיר אותן. יש גם את ההשלכות הרוחביות על ממוצע הפריים החודשי", אמר.

ההחלטה ברשת לרכוש את זכויות השידור של משחקי היורו נבעה ככל הנראה מנתוני הצפייה הגבוהים להם זכו משחקי כדורגל ששודרו בזכיינית בעבר. לשם השוואה, ממוצע הרייטינג של עשרת משחקי המונדיאל ששודרו ברשת ב-2014 עמד על 14.9%. גורם המעורה בפרטים אומר כי "הרייטינג במונדיאל היה טוב, וברשת העריכו שגם ביורו זה יהיה ככה. אבל בינתיים זה הרבה פחות". הגורם סבור כי גם "המירוץ למיליון" נפגעת באופן עקיף מהיורו, כי המשחקים שינו את לוח השידורים ופגעו במומנטום של התוכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצצה המירוץ למיליון אורי ובן. צילום מסך
נפגעת נוספת. "המירוץ למיליון"/צילום מסך

הנפגעת העיקרית: חדשות 2

גורם ברשת: "אנחנו מאמינים שחלק מתמהיל זה ספורט - גם במחיר של רייטינג, ובעיקר מאמינים כי אירועי ספורט צריכים להינתן בחינם לצופים"

מי שנפגעת עד כה באופן מובהק ממשחקי היורו היא מהדורת החדשות של ערוץ 2. כך למשל, בימים שבהם שודר בערוץ 2 משחק יורו ומהדורת החדשות נדחתה ל-21:00, הרייטינג של חדשות 10 היה 13.8% ו-15.3%. לאחר מכן, בימים שלישי ורביעי כאשר המהדורה של 2 חזרה ל-20:00, הרייטינג של מהדורת חדשות 10 היה 8.5% ו-9.1%. מבחינת הרייטינג של חדשות 2: בים ראשון המהדורה עשתה 16.9%, ביום שני היא השיגה 19%, ביום שלישי המהדורה עשתה 19.5% וביום רביעי היא הניבה 18.6%.

על פי אותו גורם "בשורה התחתונה, מי שלא קיבל חדשות בשעה 20:00 בערוץ 2 בגלל המשחקים – פשוט עבר באותם ימים לצפות בחדשות 10. לאחר מכן המצב חזר להרגלים הישנים". כאן נשאלת השאלה, האם ייתכן מצב שאנשים ישנו את הרגלי הצפייה שלהם בחדשות - ויעברו לצפות בערוץ 10 גם כששעות השידור יחזרו למצב הרגיל?

מרשת נמסר בתגובה: "אנחנו מאמינים שזכיין טלוויזיה צריך לתת לצופיו תמהיל. אנחנו מאמינים שחלק מתמהיל זה גם ספורט. זו הסיבה שאנחנו משדרים יורו, ששידרנו מונדיאל ושתמיד נשאף לשדר משחקים חשובים. גם במחיר של רייטינג. אנחנו בעיקר מאמינים כי אירועי ספורט צריכים להינתן בחינם לצופים. קצת מפתיע ומשונה לקרוא את הכותרת שמדברת על ביקורת שכן רשת מוצפת בעשרות אלפי פניות מהציבור שמודה לה על שידור המשחקים בחינם בערוץ פתוח. האם מערכת עיתונאי וואלה זוכרים שנושא התשלום גם הגיע לחקיקה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully