וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכמה עולות הוצאות הפרסום במגזר הערבי בתקופת הרמאדן?

22.6.2016 / 12:15

החברות הישראליות מנצלות את חג הרמאדן ויוצאות בקמפיינים למזון ושתייה לשבירת הצום לאחר השקיעה, ליווי רפואי לצמים ואפילו הלוואות מיוחדות לחג. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "בתקופה זו החברות מגדילות את מחזורי המכירות"

קניות בשוק לקראת סעודה בתום צום הרמדאן, כפר קאסם. יוני 2016. ראובן קסטרו
מתכוננים לשבירת הצום, כפר קאסם/ראובן קסטרו

ההוצאה לפרסום במגזר הערבי עולה בממוצע בכ-20% בתקופת הרמאדן, במיוחד בשל הצעות הערך של החברות הישראליות לצמים. כך עולה מבדיקה מיוחדת שערכה יפעת בקרת פרסום עבור וואלה ברנז'ה. הוצאות הפרסום של הקמפיינים המיוחדים במהלך החג מסתכמות בכ-3.2 מיליון שקל.

החג, שבמהלכו המוסלמים נמנעים ממזון, שתייה, יחסי מין ועישון במהלך שעות היום, הוא משמעותי באיסלאם - ואולם דומה כי רובו של הציבור הישראלי כלל אינו מודע לו. אך מי שמודע לחשיבות הרמאדן ובעיקר לתועלת השיווקית שלו הן החברות הישראליות, המציעות מזון ושתייה לשבירת הצום לאחר השקיעה, ליווי רפואי לצמים ואפילו הלוואות מיוחדות לחג.

נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום, אומר כי "הרמאדן הוא חג של פרסום במגזר הערבי, בדומה לראש השנה היהודי, סוכות ופסח שגם בהם ניתן דגש על פרסום מוצרי מזון ושתייה. חברות המזון הישראליות, קופות החולים והבנקים, נעזרות בחג על מנת לחזק את הקשר עם הצרכן הערבי ולהגדיל את מחזורי המכירות בסגמנט זה".

שלושת המפרסמים המובילים בפרסום לחג הרמאדן במגזר הערבי הם: שטראוס, עם ניידת הפרסים של עלית המגיעה לחלק פרסים ביישובים ערביים שהצביעו עבורם; פריגת המציעה שישיית בקבוקים מיוחדת לשבירת הצום; ומחלבות טרה המפרסמת מתכונים בריאים וטעימים לרמאדן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חג של פרסום במגזר". נתי יעקובי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארוחת הערב שבה שוברים את הצום היומי נקראת איפטאר, וחברות מזון רבות, מנסות לשדל את הציבור הערבי להצטלם עם המוצרים שלהן באפטאר ולזכות בפרסים. כמו למשל, קמפיין תפוזינה-ממתיקים: שתו תפוזינה באפטאר, צלמו ואולי תזכו בטיול לעקבה-ערבית. בדף הנחיתה שלו כתוב "10 טיולים לעקבה מצפים לכם ועשרות פרסים בעלי ערך, שתפו מדוע בחרתם בתפוזינה, צלמו תפוזינה על שולחן ארוחת שבירת הצום ושלחו את התמונה"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין תפוזינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

או, הקמפיין של קוקה קולה: קוראים לציבור לצלם ולשתף רגע מסויים מחג הרמדאן ויקבלו את ארוחת האפטאר חינם היכן שירצו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין קוקה קולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם קופת חולים מאוחדת יצאה בשורה של קמפיינים הנותנים טיפים לצמים ברמדאן: ייעוץ רפואי על איך לעבור את הצום בצורה בריאה וקלה - "הגוף שלך נהיה כבד לאחר ארוחת האפטאר? מאמנת הכושר סג'וד מחאג'נה תלווה אותך עם תרגילי ספורט"; "רוצה שהאפטאר יהיה בריא וטעים? השף עומר עקלה איתך במטבח הבריא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין מאוחדת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דוגמא נוספת היא הקמפיין של בנק מרכנתיל דיסקונט, שמברך את המוסלמים לרגל הרמדאן, ומציע לציבור הלוואה. "קח כמה שאתה צריך והחזר 299 ¤ בחודש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין מרכנתיל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully