וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בערוץ 10 אופטימיים: "מאמינים שנגיע להסכמה על מגזין חדשות אחרי המהדורה"

23.6.2016 / 11:30

אתמול פורסם כי הערוץ הגיש בקשה רשמית לרשות השנייה בנוגע לשידור פרק מגזין חדשותי בסיום המהדורה, כאשר בחלק המופרד ישודרו פינות כגון "אנליסט" ו"ברקוד". ברשות הבהירו כי הבקשה תאושר רק אם תעמוד בהחלטה הקודמת שלה שאושררה בבג"ץ

אוניברסיטת תל אביב - תמר איש שלום. אתר רשמי
תפוצל לחלק מגזיני? תמר איש שלום/אתר רשמי

גורמים בערוץ 10 הביעו היום (חמישי) אופטימיות באוזני וואלה ברנז'ה בנוגע להפרדת החלק המגזיני של מהדורת החדשות. אתמול פורסם כי הערוץ הגיש בקשה רשמית לרשות השנייה בנוגע לשידור פרק מגזין חדשותי בסיום המהדורה, כאשר בחלק המופרד ישודרו פינות כגון "אנליסט" ו"ברקוד". לפי הצעת הערוץ לרשות, פרק המגזין יוגש על ידי מגישת המהדורה אך בדומה למהדורה המוקדמת בימי שישי יופרד מהחדשות באמצעות מוזיקה שונה וזוויות צילום אחרות.

מנגד, גורמים ברשות השנייה אמרו כי רק אם הבקשה של ערוץ 10 תעמוד בהחלטת מועצת הרשות וברוח בג"ץ – היא תאושר, אך סירבו לקבוע בשלב זה עמדה נוספת בנושא.

בתחילת החודש פורסם כי בג"ץ דחה את העתירה של ערוץ 10 בנוגע להארכת מהדורת החדשות. בית המשפט קבע כי החלטת מועצת הרשות השנייה לא חרגה מסמכותה, וחברת החדשות של ערוץ 10 לא תוכל להאריך את המהדורה המרכזית לשעה ועשרים דקות. בסיכום הדיון אמר השופט יורם דנציגר כי "אנחנו ממליצים למשוך את העתירה. איננו סבורים שההחלטה להגביל את אורך מהדורת החדשות בלתי סבירה. התשובה שניתנה בעקבות הצו על תנאי הניחה את דעתנו שהשיקולים שהביאו להחלטה יפים ונכונים גם לעת הזאת".

בעתירה שהערוץ הגיש בפברואר נטען כי "ענייננו בהחלטה מהותית ופוגענית. החלטה הנוטלת ממנהלי העותרות את סמכויות העריכה המוקנות להם בחוק. מהדורת החדשות היא עוגן מרכזי בשידורי ערוץ 10. ההחלטה על אורכה של מהדורת החדשות היא אחת מהחלטות העריכה החשובות בערוץ, והיא נגזרת מהתפישה החדשותית של הערוץ, מהיקף הנושאים שעל סדר היום, ומעומק סיקורם. החלטה זו מפקיעה מידיהם של מנהלי העותרות את סמכויות העריכה והניהול המוקנות להם בחוק".

במסגרת המאבק שהתנהל בעיקר בתקשורת, האשימו אנשי הערוץ את הרשות ובעיקר את אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, בסתימת פיות ופגיעה בחופש הביטוי. מנגד טענה מדז'יבוז', כי מאחורי הארכת המהדורה עומדים שיקולים עסקיים הפוגעים בצופים וביוצרים בעקבות הפקעת הפריים טיים על ידי מהדורת החדשות. כמו כן, טענה כי תפקיד מועצת הרשות היא להגן על האינטרס הציבורי ועל זמן המסך שנחשב למשאב ציבורי, לאחר שהגיעו לרשות עשרות תלונות בנושא אורכה של המהדורה.

גם תנועת "הצלחה" הגישה בקשה להצטרף כ"ידיד בית המשפט" לעתירה שהגיש ערוץ 10 נגד החלטת הרשות השנייה לקצר את מהדורת החדשות המרכזית לשעה. התנועה תמכה בהחלטת הרשות שלא להסכים להארכת המהדורה מעל לשעה וטוענה כי "אין בקביעת משך משבצת השידור של מהדורת חדשות מרכזית משום התערבות בשיקולי עריכה ותוכן שלהם, ואין בה כדי לפגוע בחופש הביטוי או העיתונות של מי מהעותרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully