וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסלול עוקף בג"ץ: ברשות השידור מצלמים סדרה עלילתית על רצח רוז פיזם

23.6.2016 / 15:50

לאחר שבג"ץ אסר על שידור חומרי החקירה של רוני רון ומארי פיזם - לוואלה ברנז'ה נודע כי ברשות השידור החליטו להסריט אותם עם שחקנים במסגרת של סדרה עלילתית. אבל, סכסוך עם שח"ם על תעריפי השחקנים כמעט וסיכל את ההפקה

רוז פיזם בערוץ הראשון. רשות השידור, צילום מסך
לא מוותרים על הסדרה. רוז פיזם ז"ל/צילום מסך, רשות השידור

לאחר שבג"ץ אסר על שידור חומרי החקירה מפרשת רוז פיזם – ברשות השידור לא מוותרים: לוואלה ברנז'ה נודע כי ברשות החליטו לצלם את התחקיר המבוסס על חומרי החקירה כסרט "עלילתי" עם שחקנים. אבל, סכסוך בין ההפקה לשח"ם (ארגון השחקנים בישראל) על תעריף השחקנים כמעט וסיכל את ההפקה.

מדובר בסדרה בת שישה פרקים המגוללת את סיפור רציחתה של רוז פיזם ז"ל על ידי אביה החורג רוני רון ואמה הביולוגית מארי. ברשות רוצים לעלות לשידור בסוף הקיץ, ולהתחיל בצילומים עם השחקנים כבר בתחילת יולי. ברשות טוענים כי לפי הסיכום עם שח"ם, תעריף השחקנים היה 1,700 שקל לשחקן ליום, אבל מסיבה לא ברורה בשח"ם העלו את המחיר ל-2,300 שקל. מנגד, בשח"ם מסבירים כי מדובר באי-הבנה של הרשות, שהסתמכה על תעריפים מ-2014 ושהשינוי נובע מכך שמדובר בתעריפים של 2016 - ולכן הם התייקרו.

עוד נודע לוואלה ברנז'ה, כי מכיוון שהרשות לא הסכימה לייקר את ההפקה – שכבר השקיעה כחצי מיליון שקל בהפקת הסדרה המקורית שתוכננה לעלות לשידור, ונפסלה על ידי בג"ץ - הבמאי והמפיק, דרור מורה, הסכים לוותר על חלק נכבד מהשכר שלו כדי שההפקה תוכל לצאת לדרך עם התקציב המקורי שאושר.

כזכור, באפריל האחרון דחה בג"ץ את העתירה של הרשות בנוגע לשידור הסדרה התיעודית על רצח רוז פיזם, וקבע כי פרטיות המשפחה גוברות על זכות הציבור לדעת וחופש הביטוי. בג"ץ קבע כי הסדרה תוכל להיות משודרת כאשר אחיותיה של פיזם יגיעו לגיל 18, בעוד כתשע שנים.

בפברואר 2015 פורסם כי בית המשפט חזר בו מההחלטה להתיר את שידור קלטות החקירה בפרשת פיזם, במסגרת סדרת התעודה "רוז" של מורה. זמן קצר לפני מועד עליית הסדרה לאוויר פנתה מארי פיזם לבית המשפט בטענה לפגיעה בפרטיותה ואליה הצטרפו גורמי משרד הרווחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully