וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכירו את נועם אמיר

וואלה ברנז'ה

30.6.2016 / 10:05

הוא משמש ככתב לענייני צבא וביטחון במעריב אבל למד בכלל את מקצועות האימון כאשר השיל מגופו 50 ק"ג ורצה לדעת איך שומרים על ההישג. ומי פתח לו את הדלת לתעשייה? "פתחתי בעצמי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיל: 42

מה בעצם אני עושה: במסגרת עבודתי אני מסקר את תחום הצבא, שב"כ ומשרד הביטחון. מדובר בתחום הסיקור שלדעתי הכי מרתק בתקשורת הישראלית. צה"ל הוא הארגון הגדול ביותר בישראל ובגלל איומים בכלל הזירות הפעילות היא אינטנסיבית אפילו בימי רגיעה. אני נפגש על בסיס יומי עם בכירי צה"ל לשיחות רקע רבות ולכתבות יזומות. כמו כן, ככתב צבאי אני משתדל לסייע לחיילים שפונים אלי בגלל בעיות שהם אינם מצליחים לפתור אל מול הצבא. תיווך עיתונאי אף פעם לא מזיק.

אני רואה בתפקידי גם שליחות. דרך הסיקור והכתיבה אני מאפשר לקוראים להיכנס למקומות בצבא שלא כל אחד יכול, כמו יחידות מובחרות, פעילויות מסווגות ותיעוד לוחמים בזמן אמת. בנוסף תמיד נחמד לראות אתר לבנוני המזוהה עם חיזבאללה מצטט מאמרים שכתבת במעריב ולראות את נסראללה מכתיב מדיניות בזכות מאמרים שאנו הכתבים הצבאיים מפרסמים.

השכלה: אני בעל תואר משולב בקידום בריאות ואימון כושר גופני של מכון וינגייט (למדתי את מקצועות האימון כי השלתי מגופי 50 ק"ג ורציתי לדעת איך שומרים על ההישג). תחום שהעסיק ומעסיק אותי הרבה בחיים למרות שהוא רחוק מהפרנסה שלי. ההשכלה העיתונאית שלי נובעת מעבודה בשטח והרבה הדרכה של עורכים. היה לי עניין ללכת וללמוד תקשורת אבל כשהתחלתי המרצים שלי אמרו לי שהתעודה מיותרת בזכות הכישרון. "יש לך את זה וזה מספיק, לך מפה", אמר לי המרצה לתקשורת אבשלום גינוסר כשהגעתי אליו לראיון שגם שידר איתי בתחנת הרדיו באותה השנה.

תפקידים קודמים: למרות שלמדתי חינוך גופני, מקצוע העיתונאי זורם לי בעורקים עוד מתקופת התיכון. רדיו בית הספר הייתה התחנה הראשונה שלי. התחלתי את דרכי העיתונאית המקצועית ברדיו אזורי. הייתי גם הכתב של מעריב בחיפה והצפון, שדר רדיו צפון ללא הפסקה וכתב בצפון בחדשות המקומיות של ערוץ 1. לפני אקטואליה שידרתי ספורט ברדיו וסיקרתי לעיתון הארץ קבוצות ספורט מהצפון.

מי פתח לך את הדלת לתעשייה: את הדלת לתעשייה פתחתי בעצמי לפני 17 שנה כי זה היה החלום שלי מילדות. את הדלת המשמעותית בתקשורת פתחו בפני עורך מעריב גולן בר יוסף ובן כספית שקידמו אותי לכתב צבאי.

איפה אתה בעוד חמש שנים: כמובן שבאותו מקום רק עם עוד יותר סקופים וסיפורים בלעדיים.

מה אוכל לצהריים: אני מקפיד מאוד על תזונה בריאה וצמחונית. אוכל הרבה ירקות, פירות וגבינות. עבורי ספורט ותזונה זה דרך חיים.

פרגן למתחרים: שתי קולגות שאני חושב שהם מקצועיים ומוכשרים הם אלירן טל הכתב הצבאי של ערוץ 1 ואמיר בוחבוט הכתב הצבאי של האתר וואלה. שניהם נחשבים בעיני למקצועיים מאוד אני מרבה להתייעץ עימם ורואה בהם קולגות וחברים לשנים רבות.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully