וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב גל"צ במדים הותקף על ידי שוטרים במהלך הפגנת יוצאי אתיופיה

3.7.2016 / 23:58

חייל עיתונאי שנשלח לסקר את ההפגנה בתל אביב נתקל באלימות פיזית ובאיומים מצד השוטרים שאבטחו את המקום. מפקד גל"צ התלונן בפני דוברת המחוז. המשטרה: "השוטרים נהגו בו באיפוק"

צילום: מאצ'י הוף

כתב גל"צ נשלח הערב (ראשון) לסקר את הפגנת יוצאי אתיופיה סמוך למגדלי עזריאלי בתל אביב. בשלב מסוים, אף שהיה לבוש במדי צה"ל ונשא תגיות וסמלים של יחידתו, גלי צה"ל, החלו השוטרים במקום לאיים עליו במעצר ולגרשו מאזור ההפגנה. כשהמשיך החייל בניסיונות לבצע את עבודתו העיתונאית חרף כך, נתקל באלימות פיזית ובאיומים נוספים.

בשלב זה שוחח הכתב עם מפקדיו, ואלה הנחו אותו להמשיך ולבצע את משימתו המקצועית כעיתונאי, מבלי לעורר פרובוקציות ותוך שמירה על פרופיל נמוך. במקביל, שוחחו מפקדיו עם דוברת מחוז תל אביב, סנ"צ הילה חמו, וביקשו שתתערב על מנת שהוא יוכל להמשיך ולבצע את עבודתו מבלי להסתכן במעצר או באלימות פיזית. היא ביקשה כי הכתב יצור עמה קשר ויחבור אליה בזירה.

ואולם, לאחר השיחה ביניהם, המשיך הכתב לסקר את ההפגנה כשלפתע התנפלו עליו כמה שוטרים, הכו אותו, החרימו את ציוד ההקלטה שלו ואיימו לעצור אותו. מיד לאחר המקרה שוחח מפקד גלי צה"ל, ירון דקל, עם דוברת המשטרה והתלונן בפניה על חומרת האירוע והצהיר כי ננקטה אלימות פיזית ומילולית נגד עיתונאי גלי-צה"ל שלא לצורך.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "הלילה התקיימה הפגנה של ישראלים יוצאי אתיופיה שהפרו את תנאי הרישיון הן מבחינת כמות המשתתפים והן מבחינת חסימות צירים והפרעה לסדר הציבורי. שוטרי משטרת ישראל עשו כל מאמץ לאפשר למפגינים להמשיך את מחאתם מחד ולשמור על הסדר הציבורי מאידך. בתוך כל זה גם העיתונאים התבקשו להישאר על המדרכה ולא לרדת לכביש ולהפריע לסדר הציבורי. לצערנו כתב גל"צ החליט שלא לשעות לבקשות השוטרים. עם זאת השוטרים נהגו בו באיפוק. המשטרה מכבדת את חופש העיתונות ומאפשרת סיקור בכל אירוע ציבורי, עם זאת יש להישמע להוראות השוטרים לשמירת ביטחונם של העיתונאים עצמם ושמירת הסדר הציבורי".

הפגנת יוצאי העדה האתיופית נגד אלימות משטרתית. תל אביב, 3 ביולי 2016. באדיבות אתיופיה הקטנה, מערכת וואלה! NEWS
הפגנת יוצאי אתיופיה. הערב בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אתיופיה הקטנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully