וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את כתבת השער של 24 שעות תוכלו למצוא ב-NYT

4.7.2016 / 16:46

בצעד חריג פירסם מוסף 24 שעות כתבת שער על הלילות הלבנים של אובמה, המבוססת בכלל על כתבה של ה"ניו יורק טיימס". כתב חדשות חוץ מעיתון מתחרה: "מבחינה משפטית זאת הפרה של זכויות יוצרים". ידיעות בתגובה: "הכתבה עומדת בכל הכללים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לילה לבן גם בדסק. שער "24 שעות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בצעד די חריג פירסם היום (שני) מוסף 24 שעות של "ידיעות אחרונות" כתבת שער על הלילות הלבנים של ברק אובמה, המבוססת על כתבה שפורסמה בסופ"ש ב"ניו יורק טיימס". בידיעות נותנים קרדיט בתוך הטקסט ל"ניו יורק טיימס", אך הקרדיט של הכתבה מופיע על שם כתבת ידיעות אורלי אזולאי. ואולם, נוהג מקובל הוא שבכתבות מסוג זה, בוודאי כשמדובר בכתבות שער, הקרדיט ניתן למקור עצמו בכפוף להסכמי סינדיקציה - שבמקרה זה לא קיימים. שכן, ל"ניו יורק טיימס" יש הסכם סינדיקציה בלעדי בישראל עם קבוצת "הארץ".

יצוין שהכתבה אינה מועתקת אלא "מגישה" לקוראים את עיקרי הכתבה של הניו יורק טיימס. כך לדוגמא, בכתבה המקורית נכתב:"Mr. Obama calls himself a 'night guy' and as president, he has come to consider the long, solitary hours after dark as essential as his time in the Oval Office .Almost every night that he is in the White House, Mr. Obama has dinner at 6:30 with his wife and daughters and then withdraws to the Treaty Room, his private office down the hall from his bedroom on the second floor of the White House residence. There, his closest aides say, he spends four or five hours largely by himself".

ואילו בידיעות נכתב: "הנשיא אובמה מכנה את עצמו 'איש של לילה'. את הנאומים הטובים ביותר כתב אחרי רדת החשיכה, את ההחלטות החשובות והמכריעות קיבל בעת שישב בחדר העבודה בקומת המגורים בבית הלבן, אחרי ארוחת ערב עם מישל והבנות והשלים את מה שלא הספיק לעשות במשך היום בחדר הסגלגל. 'יש משהו שקורה שם בלילה', מתפייט קינן על חיבתו של הבוס לשעות הקטנות. 'הכל קטן יותר, נותן לך לחשוב'".

כתב חדשות חוץ מעיתון מתחרה אמר לוואלה ברנז'ה: "זה אמנם הפך לנוהל מאוד מקובל בעיתונות הישראלית, שכתבים לוקחים כתבה מכלי תקשורת זר, עושים לה עיבוד קל או שלא מעבדים אותה בכלל - וחותמים את שמם, חלק נותנים קרדיט לעיתון בתוך הטקסט וחלק לא - אבל מבחינה משפטית זאת הפרה של זכויות יוצרים".

מ"ידיעות אחרונות" נמסר בתגובה: "הכתבה כוללת קרדיט ל'ניו יורק טיימס' ועומדת בכל הכללים של שימוש בתכנים מעיתונים זרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully