וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ: "לא מקבל את ההגדרה של ועדות משפילות - גם אני הופעתי בפני ועדה"

5.7.2016 / 14:20

מנכ"ל התאגיד בוועדת הכלכלה: "יהיה תוכן חלקי - דרושות שנתיים לתהליך של פתיחת התאגיד; האנשים שמונו מהרשות מונו כי הם המקצועיים ביותר ולא בגלל מכסות". ח"כ שי: "תכבדו את האנשים שנשאו על גבם את רשות השידור. הם לא יכולים למצוא בית אחר"

אלדד קובלנץ. איה אפרים, מערכת וואלה! NEWS
"לא מוכן שיכתיבו לי מכסות". אלדד קובלנץ/מערכת וואלה! NEWS, איה אפרים

"השידורים ייפתחו, אין לי תשובה לגבי התוכן איתו נעלה באוקטובר כי זה משהו שאף אחד אף פעם לא עשה בסד זמנים כזה", כך אמר היום (שלישי) בדיון בוועדת הכלכלה מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ. הוא הוסיף כי "יהיה תוכן חלקי. דרושות שנתיים לתהליך הזה. יום התחילה הוא ב-30 בספטמבר - סד זמנים שגם לגוף פרטי הוא בלתי אפשרי".

בנוגע להליך האיתור והמיון של עובדי רשות השידור, אמר קובלנץ כי "כרגע אנו עומדים על 162 עובדים - מתוכם 63 מרשות השידור. בנוסף, 75 חוזים נשלחו לעובדי רשות השידור. אם כולם יחתמו, נגיע ל – 55% עובדי תאגיד שמגיעים מהרשות. אני לא מוכן שיכתיבו לתאגיד מכסות ספציפיות לתפקידים אלו ואחרים. האנשים שמונו מרשות השידור, מונו בגלל שהם המקצועיים ביותר ולא בגלל מכסות. למעלה מ-50% משדרת ההנהלה של התאגיד הם אנשי הרשות: מנהלי רדיו, סמנכ"לים ועוד".

קובלנץ אישר שהשכר בתאגיד יהיה נמוך מזה שברשות השידור: "יהיה מודל בונוסים לעובדים שיצטיינו - כי אנו רוצים להיות גוף תחרותי שמתגמל את עובדיו הטובים. אני לא מקבל את ההגדרה שנשמעת של ועדות משפילות - גם אני הופעתי בפני וועדה כאשר התמודדתי לתפקיד מנכ"ל זמני".

בחוות דעת של יו"ר וועדת האיתור, השופט בדימוס עזרא קמא - המלווה ומפקח על פעולות ועדות המיון של התאגיד – נכתב כי "הליך המיון נעשה באופן משביע רצון. הוועדות הציגו בפני המועמדים את מטרות הראיון ואת התהליך של הבחירה והוצגו בפניהם חברי ועדת המיון. נשאלו שאלות רלוונטיות למשרה או לתפקיד המיועד, וגם ניתנה להם הזדמנות לשאול שאלות. לגבי מועמדים מהרשות, השאלות נגעו למעמדם העתידי ולגורלם בהמשך הליכי המיון, וכן שאלת התנאים אם וכאשר יתקבלו לתאגיד. הוסבר כי ועדות המיון אינן יכולות למסור בשלב הזה את תנאי ההעסקה העתידיים".

יו"ר התאגיד, גיל עומר, אמר בוועדת הכלכלה כי "אנחנו נחושים להקים שידור ציבורי עצמאי, חזק, מקצועי, שכל הניסיונות הפוליטיים להשפיע עליו מימין או משמאל יבלמו". יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "אחת הסיבות שאנחנו כאן ולסגירת הרשות היא שאדם מגיע שעתיים לעבודה והולך הביתה. זה לא יקרה. תפקידנו לא לנהל את התאגיד".

ח"כ נחמן שי אמר: "לא להיכנע ללחצים פוליטיים חיצוניים שיגיעו בשני מישורים, תקציב ומשאבי אנוש. זאת הייתה הרעה החולה של הרשות בעבר וזה הנגיף שעלול לדבוק בתאגיד החדש. הממשלה רצתה להיפטר מהרשות הקיימת כי לא ענתה על ציפיותה, אך אתם צריכים להיענות לצרכי הציבור. אני רוצה להשתכנע שתהליך בחירת כוח האדם לתאגיד נקי מכל מעורבות פוליטי ונעשה במקצועיות. אנא, תכבדו את האנשים שנשאו על גבם את רשות השידור במשך עשרות שנים. זה הבית שלהם, זה המקצוע שלהם, אין להם משהו אחר והם גם לא יכולים ללכת למצוא בית אחר עכשיו. לרבים מהם אין אלטרנטיבות".

אריה גולן, שנקלט לתאגיד, אמר כי "חתמתי בתאגיד וקיבלתי יחס מצוין. האווירה היא של אנשים חדורי מוטיבציה והתלהבות לעשייה. חתמתי על המכתב כי יש לי חברים רבים ברשות ואני רוצה שהם יזכו ליחס כזה ויגיעו גם הם לתאגיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully