וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מי שמבקש להפוך את חברת החדשות לתלויה בשלטון"

5.7.2016 / 15:41

דירקטוריון חדשות 2 בתגובה חריפה לדו"ח פילבר: "המסקנות ייפגעו בצורה אנושה בחברת החדשות של ערוץ 2, בעצמאותה ובעצם קיומה; גופי החדשות ייעשו קטנים וחלשים בלא יכולת כלכלית לקיים עבודה עיתונאית ראויה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"טיל ממוקד אל גופי החדשות". אבי וייס ותמי רווה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהערוצים המסחריים הגיבו בשבוע שעבר למסקנות ועדת פילבר, גם בחדשות 2 הגיבו היום (שלישי) באופן חסר תקדים לדו"ח הסופי שפורסם: "ועדת פילבר שיגרה טיל ממוקד אל לב גופי החדשות המסחריים הקיימים שפועלים בעצמאות עיתונאית מלאה וביושרה מקצועית", כך אמר גורם בישיבת הדירקטוריון של חדשות 2. כזכור, קשת ורשת מחזיקות בבעלות משותפת על חברת החדשות של ערוץ 2.

בחדשות 2 מתנגדים בתקיפות לדו"ח ורומזים על ראש הממשלה, בנימין נתניהו – כאשר אותו גורם הוסיף כי "כנראה שיש מי שחושש מהמשך קיומה של עיתונות חופשית, דמוקרטית ועצמאית בישראל ומבקש להפוך אותה לתלויה בשלטון".

דירקטוריון חדשות 2 דן היום בהמלצות ועדת פילבר, אשר לפיהן ייערך קיצוץ דרמטי בתקציבי שידורי החדשות בטלוויזיה המסחרית. בדירקטוריון סבורים כי "קיצוץ זה יוביל לאובדן העצמאות של חברת החדשות עד כדי סכנה מוחשית להמשך קיומה כגוף חדשות בלתי תלוי הנדרש למלא את תפקידו העיתונאי כפי שקורה כיום".

בנוסף, הדירקטוריון הביע דאגה מכך שוועדת פילבר לא הביאה לידי ביטוי את נתח השוק העצום של גופים דוגמת פייסבוק, גוגל וטוויטר: "אי-לקיחתן בחשבון והטלת הגזירות על חברות החדשות הקיימות פירושו הרעה עד כדי סיכון עצם קיומן של חברות חדשות עצמאיות".

לדעת הדירקטוריון, הקיצוץ בתקציבים יביא לכך שחברת החדשות תהיה פגיעה וחשופה לאיומים חיצוניים זרים ובלתי ענייניים. בנוסף, בדירקטוריון טוענים כי חברת החדשות - שתמומן בסכום מינימלי, כמוצע על ידי הוועדה - לא תוכל להשקיע כראוי בהכנת כתבות ותחקירים עיתונאיים בעלי עניין ציבורי ותתקשה להתמודד מול לחצים כלכליים פוליטיים ואחרים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "החלטות ועדת פילבר בנוגע לחברות החדשות נועדו לצמצם את מעורבות המדינה בהן ולאפשר את הרחבת העצמאות וחופש העיתונות. בניגוד מוחלט להודעת חברת החדשות קבעה הוועדה, לראשונה לאחר 20 שנה, כי בעלי הערוץ ימנו בעצמם את העורך הראשי של החדשות מבלי מעורבות נציגים מטעם המדינה בדירקטוריון, ולמנכ"ל יהיה חופש פעולה גדול יותר בתכנון התקציב וניהול ההשקעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully