וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסיקור בערוץ החדשות 'רוסיה אל יום' הוא הסתה לכל דבר ועניין"

6.7.2016 / 14:00

במכתב ששלחה ח"כ קסניה סבטלובה לרה"מ בעקבות הפיגוע בקריית ארבע היא מבקשת ממנו לפעול לשינוי אופי הסיקור בו: "בדיווחים לא מצאו לנכון לציין כי מדובר בילדה בת 13 שנרצחה במיטתה. לעומת זאת, טרחו לציין שוב ושוב כי מדובר במתנחלת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רצח חפים מפשע אינו עניין פוליטי". צילום מסך/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הסיקור בערוץ החדשות 'רוסיה אל יום', בבעלות ממשלת רוסיה, הוא הסתה לכל דבר ועניין", כך אומרת ח"כ קסניה סבטלובה. במכתב ששלחה סבטלובה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, טוענת חברת הכנסת כי הסיקור בערוץ מגמתי ומסולף, וכי על נתניהו לפעול על מנת לשנות אותו: "לאור ההצהרות שלך על שיתוף פעולה הדוק עם רוסיה, פעל לשינוי הסיקור המגמתי והמסית של רשת רוסית בערבית, שעבורה מתנחלים הם פחות מבני אדם - סיקור ממנו משתמע שאין מתנחל חף מפשע, גם לא ילדה בת 13 שנרצחת במיטתה".

לפי סבטלובה, "רצח חפים מפשע אינו עניין פוליטי. כפי שאינו עניין למחלוקות בין-מפלגתיות בישראל, כך צריך להיות בינינו לבין העולם - ובפרט מול בעלות ברית. עוד טוענת ח"כ, כי "בדיווחים של הרשת לא מצאו לנכון לציין כי מדובר בילדה בת 13 שנרצחה במיטתה. לעומת זאת, טרחו לציין שוב ושוב כי מדובר במתנחלת - כאילו הדבר מצדיק את רציחתה האכזרית והבלתי אנושית. זאת ועוד: ידיעות נפתחו בדיווח על הרס ביתו של המחבל. לאחר מכן כתבו 'שפגע במתנחלת' - היש סיקור מגמתי מזה?".

ממשוק "רצות לפוליטיקה" - קסניה סבטלובה. יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס
"היש סיקור מגמתי מזה?". ח"כ קסניה סבטלובה/יוסי ציפקיס, יוסי ציפקיס

המכתב נשלח לנתניהו לאחר שסבטלובה גילתה בעקבות הפיגוע בקריית ארבע כי בערוץ לא ציינו את רציחתה של הנערה הלל אריאל בת ה-13, אלא כתבו באופן שרירותי כי מדובר במתנחלת. בכותרת אחרת נאמר כי "נתניהו וליברמן החליטו לפוצץ את ביתו של הנער הפלסטיני שביצע פעולה בהתנחלות קריית ארבע שהביאה להרג מתנחלת ישראלית".

"רוסיה אל יום" הוא ערוץ חדשות רוסי המשדר בערבית, אנגלית וספרדית. הערוץ הוקם בשנת 2005 על ידי שר התקשורת הרוסי ותקציבו השנתי עומד על כ-300 מיליון דולר. רבים מצופיו הם פלסטינים המתגוררים ברשות הפלסטינית וערבים-ישראלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully