וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פוליטיקאים מנאצים שהפכו את הפילוג בעם לאמנות, יגידו לי פלגן?"

10.7.2016 / 9:14

"אני מתנצל בפני כל אלה שלא הבינו אותי ונפגעו מדבריי. זו לא היתה כוונתי" - אמר הבוקר גידי אורשר בגל"צ, זאת בתגובה לביקורת שספג בעקבות הפוסט שפרסם בפייסבוק שגרם להשעייתו מהתחנה. אורשר: "לא התנגחתי כלל בישראלים ממוצא מזרחי"

גידי אורשר, מבקר הקולנוע של גלי צה"ל. דודו בכר/ הארץ, הארץ
"לא כתבתי כחלונים בפוסט". גידי אורשר/הארץ, דודו בכר/ הארץ

"אני מתנצל בפני כל אלה שלא הבינו אותי ונפגעו מדבריי. זו לא היתה כוונתי. פוליטיקאים מנאצים שהפכו את הפילוג בעם לאמנות, יגידו לי פלגן? לא כתבתי כחלונים בפוסט, מישהו הלך וציטט שקרים", כך אמר הבוקר (ראשון) גידי אורשר בגל"צ. זאת בתגובה לפוסט שפרסם אתמול בפייסבוק שעורר סערה וגרם להשעייתו מהתחנה.

היום פרסם אורשר פוסט התנצלות בפייסבוק ובו כתב: "בפוסט שפרסמתי אתמול והכה גלים, לא התנגחתי כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך ואיני מתכוון להתחיל בקו זה, בגילי המתקדם. הפוסט הפך לכלי בידי פוליטיקאים וקבוצות כוח רעשניות, שניצלו אותו לשימושים הפופוליסטיים שלהם. הוא כלל לא היה מכוון נגד המזרחיים, אלא נגד אלה הניזונים מהכאב והקושי של רבים בחברה הישראלית. נגד אלה התופסים עליהם טרמפ ומשתמשים בהם כדי להמשיך ולשמר את הפירוד בעם ולקדם את האג'נדות הפוליטיות שלהם.

"מי שאכן יקרא את הפוסט, יבין שהוא נכתב מתוך דאגה לחברה כולה. מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית, כפי שדואגים לעשות כמה בעלי שררה צעקניים. צר לי אם פגעתי במישהו ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית".

"לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך"

אתמול אורשר השתלח בתרבות הטוקבקיסטים אך עשה זאת תוך שימוש באלמנטים גזעניים עמוקים: הוא פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב: "לכל הזווידות והכחלונים, הש"סניקים מחד והקשת המזרחית מאידך, והיללנים המקצועיים מן המזרח", פתח את דבריו, "בפעם הבאה שיהיה לכם התקף לב, ותרו על הצנתור ושימו רגל של תרנגולת על הראש - תרופת הסבתא שלכם. בפעם הבאה שאתם מצטנפים בממ"ד כשנופלים לכם טילים על הראש, התעלמו מ'כיפת ברזל' ותגידו תהילים או חכו לרחל אמנו שתגן עליכם.

"בפעם הבאה שתרצו להביא ילד לעולם ותתקשו בכך, ותרו על שרותי ההפריה המתקדמים של בתי החולים וצאו לגליל להקיף שבע פעמים את קברו של הצדיק הבבא קוסאמה. בפעם הבאה שאתם רוצים לפרסם את הגיגיכם, עזבו את המחשב, את התוכנות והאפליקציות שפותחו בסטארטאפים מתקדמים בארץ וחזרו לכתיבה על קלף, לאיתות עם מדורות ולתקשורת בצעקות (את זה בעצם אתם עושים ממילא)".

שרת התרבות מירי רגב פנתה למפקד תחנת הרדיו הצבאית ירון דקל, ודרשה ממנו "לפטר לאלתר את אורשר לאחר שהתבטא באופן גזעני להחריד נגד עדות המזרח, נגד הדת והמסורת היהודית ונגד ציבור שלם שהוא אינו נמנה עליו אבל סבור כי הוא יכול לבוז לו". לבסוף, דקל החליט להשעות את אורשר מעבודתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב גם הוא לדבריו של אורשר, ומסר: "הדברים החמורים שפורסמו בסוף השבוע האחרון על ידי מבקר הקולנוע של גלי צה"ל, ובהם הכפשות בוטות ובזויות נגד בני עדות המזרח ראויים לכל גינוי". לטענתו, "לאדם בעל דעות חשוכות וגזעניות מסוג זה אין שום מקום בשידור הציבורי בישראל. נגד הקולות המנסים לזרוע פירוד בינינו, עלינו לפעול יחד לאחדות בעם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully