וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתן חודורוב: "תומך במועמדותו של יאיר טרצ'יצקי"

10.7.2016 / 14:32

הבחירות לארגון העיתונאים: הכתב הכלכלי של ערוץ 10, המשמש גם כיו"ר ועד העובדים, הודיע כי הוא מעדיף את יו"ר הארגון הנוכחי על פני חיים הר-זהב: "כל התייחסות לסוגיה מייצגת את עמדתי הפרטית בלבד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמיכה בלתי מסויגת. חודורוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבחירות הראשונות לארגון העיתונאים - שלב גיוס התמיכה הפוליטית: הכתב הכלכלי של חדשות 10 המשמש גם כיו"ר עובדי הערוץ הודיע היום (ראשון) על תמיכתו ביו"ר הארגון המכהן יאיר טרצ'יצקי. לדבריו, "יאיר הוביל, הן כנציג רשמי של הארגון והן כיועץ נאמן של הוועד, קו נחוש אך מעשי שסייע לנו, מחד, להיאבק על שמירת האינטרס העיתונאי – ומנגד לגלות גמישות, במקום שזו דרושה לשמירה על יחסים תקינים ולהבטחת יציבותה של החברה".

הוא גם הבהיר כי "ברור מראש שכל התייחסות לסוגיה מייצגת את עמדתי הפרטית בלבד, לא תקפה יותר משום דעה אחרת ובטח שלא מחייבת בשום צורה חברים אחרים בוועד".

ב-19 ביולי יתקיימו לראשונה – ולאחר מספר דחיות ולא מעט ביקורת - הבחירות לארגון. בבחירות ייקבעו חברי הארגון מי ישמש כיו"ר הארגון ומי יהיה בין 100 חברי הוועידה. ואולם, לקו הגמר הציעו את מועמדתם לתפקיד היו"ר שני מתמודדים בלבד: טרצ'יצקי וחיים הר-זהב, שהיה ממייסדי הארגון.

טרצ'יצקי כיהן כחבר הנהלת אגודת העיתונאים בתל אביב, ובסוף 2011 פרש ממנה ויזם את הקמת ארגון העיתונאים שאותו הוא מנהל מאז. בעברו עבד בין היתר ב"מעריב" וב"ידיעות אחרונות". הר-זהב עבד בין היתר בתוכנית "הצינור" בחדשות 10, ערוץ הכנסת ובחדשות המקומיות – שם שימש כיו"ר הוועד. הוא אף היה אמור לשמש כעורך עיתון "דבר" המחודש של ההסתדרות, שלבסוף לא יצא לאור.

יאיר טרצ'יצקי. באדיבות המצולמים
חיזוק חיובי. טרצ'יצקי/באדיבות המצולמים

"אינני משוכנע שהמאבקים כולם מאחורינו"

חודרוב כתב: "בבחירות שלפנינו משתתפים, לטעמי, שני מתמודדים ערכיים שפעלו רבות למען העובדים בתחום: היו"ר המכהן יאיר טרצ'יצקי, שאותו כולכם הספקתם להכיר בשלל המאבקים שנאלצנו לנהל על עתיד החברה בשנים האחרונות; וחברנו חיים הר-זהב, שמכיר היטב את חדשות 10 משתי תקופות עבודתו בה ובנוסף ייצג את עובדי החדשות המקומיות בכבלים. בשבועות האחרונים שמחתי לשוחח עם המועמדים, להתרשם מתכניותיהם ולהבהיר להם – בשם כולנו – שהוועד ימשיך לעבוד היטב גם בקדנציה הבאה עם היו"ר שייבחר".

הוא הוסיף כי "בהחלטה העומדת כעת לפתחנו כחברים בארגון, אני תומך במועמדותו של יאיר טרצ'יצקי. יאיר, שיזם והקים את הארגון לפני כ-5 שנים, הקדיש מאז חלק ניכר ממרצו למען עיתונאי חדשות 10 – תחילה כשותף מחויב למאבק ההישרדות של הערוץ, ואחר כך כשחקן חשוב במאמץ לשפר את תנאיהם של העובדים ולמנוע פיטורין בחברה. באחריות אני יכול לקבוע כי יאיר תרם רבות, בעיקר מאחורי הקלעים, לכל אחד מההישגים שעליהם חתום הוועד בשנים האחרונות".

עוד הוסיף חודורוב כי "לצערי, אינני משוכנע שהמאבקים כולם מאחורינו, ולקראת האתגרים שבהם עוד ניתקל (למשל, אך לא רק, המעבר המורכב של החברה לנווה אילן) – חשוב במיוחד, בעיניי, שנוכל להסתייע בניסיון הרב שצבר יאיר ובמחויבות שכבר הפגין כלפינו, העיתונאים בחדשות 10 ובענף התקשורת כולו". לסיום, הדגש חודורוב כי "כאחד הוועדים הבולטים שפועלים כיום בארגון, וכעובדים שיקיימו ממשק הדוק עם כל יו"ר בעתיד, חשוב לי שעמדותיהם של עובדי חדשות 10 יזכו לביטוי הולם ונרחב בתוצאות הבחירות הקרובות".

מלבד הבחירות ליו"ר הארגון, יבחרו גם את 100 חברי הוועידה. בישיבה הראשונה של הוועידה היא תבחר את מזכירות הארגון - שתכלול 20 חברים שתנהל את ארגון העיתונאים בצורה שוטפת, כאשר הוועידה תפקח מעליה. המזכירות אמורה לשמש כגוף המבצע באופן שוטף את עבודת הארגון בהתאם להנחיות והחלטות ועידת הארגון. במזכירות תהיה חובת ייצוג של שליש נשים, נציג תושב הצפון, נציג תושב הדרום, עיתונאי פרילנסר, נציג מכלי תקשורת ערבי, נציג מכלי תקשורת דתי-לאומי ונציג מכלי תקשורת חרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully