וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל שח"ם: "ועדת פילבר גורמת לטביעה של תעשיית התרבות"

20.7.2016 / 14:00

"הוועדה הלכה רחוק מידי, ממקום של להגן לטובת הצרכנים, לאיום ממשי על כל תעשיית הקולנוע והטלוויזיה", אומר לוואלה ברנז'ה אורי רשטיק, מנכ"ל ארגון השחקנים שח"ם, ומותח ביקורת על ההחלטה כי ספקים חדשים יקבלו פטור מהפקות מקור לתקופה של מספר שנים

אורי רשטיק מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים. שח"ם,
אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם/שח"ם

מסקנות ועדת פילבר פוגעות בהגנת הצרכן ומאיימות על כל תעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית, כך אומר לוואלה ברנז'ה אורי רשטיק, מנכ"ל שח"ם, ארגון השחקנים בישראל. זוהי תגובתו הראשונה למסקנות הועדה, אשר עסקה ברגולציה בשוק התקשורת הישראלי החדש וגובשה כדי לתת מענה למהפכת האינטרנט. ההמלצות הסופיות של הוועדה, בראשות מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, פורסמו לפני כשלושה שבועות.

"בשנים האחרונות ישנה כניסה של ספקי תוכן, שמתבססים על טכנולוגיית האינטרנט", אומר רשטיק. "אם בעבר היו לנו שני ספקי תוכן עיקריים, חברת הוט שהתבססה על הכבלים וחברת יס שהתבססה על לוויין, האינטרנט מאפשר עוד כניסה של ספקים וכוחות חדשים לשוק כמו סלקום TV ונאטפליקס. הפונטציאל שלהם הוא לא רק להוריד מחירים לצרכן, דבר שמבורך ממילא, אלא גם להגדיל את התעשייה המקומית, עם עוד תוכן ישראלי איכותי. אם בשנים האחרונות חווינו פריחה עם הפקות כמו 'שטיסל' , 'זגורי' ועוד, אז העתיד הוא ורוד אף יותר. ועדת פילבר נועדה לתת תשתית והגנות לאותם ספקים חדשים כדי שיוכלו להיכנס לשוק התחרותי ולהגדיל את האפשרויות שיש לנו, הצרכנים. ההגנות הללו הן חשובות ומאפשרות קידום של תחרות שהיא טובה לכולנו".

"יחד עם זאת", מוסיף מנכ"ל שח"ם, "נראה שהוועדה הלכה רחוק מידי, ממקום של להגן לטובת הצרכנים, לאיום ממשי על כל תעשיית הקולנוע והטלוויזיה הישראלית. ספק תוכן, על פי המלצות ועדת פילבר, צריך להשקיע סכום מסוים בהתאם להכנסותיו בסוגה עלית -תוכניות דרמה ותעודה. ספקים חדשים יכולים לקבל פטור מהפקות מקור לתקופה של מספר שנים עד לתקופה בלתי נגמרת. מה זה אומר? זה אומר שלמראית עין התעשייה הולכת ומתרחבת, יש יותר ספקים, חברות שיכולות להעסיק את אנשי התעשייה. אולם המצב הוא בדיוק הפוך. בעקבות התחרות שתיווצר בשוק ההכנסות לספקים הקיים בשוק יקטנו, מה שאומר שישקיעו פחות בהפקות מקור במקביל לפטור המוחלט שמקבלים ספקים חדשים על הפקות מקור ישראליות".

שלמה פילבר. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אנחנו נפעל ונלחם על מנת להוריד את ההגנות המיותרות מהספקים החדשים". שלמה פילבר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

"למעשה, כל שוק ההפקות הישראלי יוקפא לחלוטין, בלי סרטים, בלי סדרות, בלי דרמה, בלי דוקו בלי כל אותם תכנים שאנחנו כל כך אוהבים. תחרות גדולה יותר, כמה שהיא חיובית ובעלת פוטנציאל עצום לשיפור התעשייה, יכולה גם להיות מאוד מסוכנת. משפחות שלמות שמתפרנסות מתעשייה זו ימצאו את עצמם בלי עבודה, אין מדובר רק בשחקנים ובשחקניות, אלא כל אנשי הצוות, במאים, מפיקים, צלמים, עוזרי במאי, תאורנים מאפרות עוד ועוד. כל סדרה וסרט הן מקור לפרנסה למאות אנשי צוות הקטנה של השוק היא למעשה לשלוח את האנשים הביתה. אבל למה שרק נסתכל עלינו, באירופה למשל דנו באותה החלטה בדיוק - מה לעשות עם ספקי התוכן מבוססי רשת האינטרנט. אך בניגוד אלינו, שם דווקא כן ראו לנכון לדרוש ש-20 אחוזים מההפקות שלהם יופקו באירופה. זה חוק שלא רק מקדם את התעשייה המקומית אלא גם מקדם את התרבות המקומית".

"ועדת פילבר", מסכם רשטיק, "הייתה אמורה להיות נושאת הדגל בשינוי התעשייה המקומית, לקדם את התרבות את התעשייה ואת עובדיה. אבל במקום לנווט את הסירה בבטחה נראה שהיא גורמת לטביעה של תעשיית התרבות המקומית. אנחנו נפעל ונלחם על מנת להוריד את ההגנות המיותרות הללו מן הספקים החדשים ונוביל את התעשייה המקומית למקום בו היא צריכה להיות. למקום המקדם את התרבות הישראלית ומספק עבודה למשפחות רבות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully