וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכרים אותנו. מחסלים את השידור הציבורי בישראל"

21.7.2016 / 12:37

היוצרים פרצו לבניין ההסתדרות, עלו ללשכתו של היו"ר, אבי ניסנקורן - שלא שהה במקום - ודרשו להיפגש עימו. הצדדים החליטו להיפגש עד לדיון בוועדת הכלכלה בכנסת ביום ראשון

צילום: ניב אהרונסון עריכה: נטלי זברו, ליאןר נאור

עשרות יוצרים הפגינו הבוקר (חמישי) נגד מהלך דחיית פתיחת תאגיד השידור ברחבת בניין ההסתדרות בתל אביב. במהלך ההפגנה היוצרים פרצו לבניין ההסתדרות, עלו לקומה 5 ללשכתו של היו"ר, אבי ניסנקורן, ודרשו להיפגש עימו. ניסנקורן לא שהה בבניין אך היוצרים סירבו לעזוב את הבניין. לבסוף, הם הצליחו לשוחח עם ניסנקורן בטלפון וקבעו להיפגש עימו לפני הדיון בוועדת הכלכלה בכנסת, שייערך ביום ראשון הקרוב.

היוצרים טוענים כי המהלך לדחיית פתיחת תאגיד השידור יביא להפסקת הזרמת הכספים להשקעה בהפקות המקור. לאור העובדה ש-60% מתקציב התאגיד אמור להיות מופנה לטובת "עידוד היצירה", היוצרים אומרים כי "מהלך זה הינו הרה אסון עבורנו: ציבור היוצרים והיוצרות, העובדים והעובדות, השחקנים והשחקניות והמפיקים והמפיקות. אין לנו פנסיות שמגינות עלינו, אין לנו פיצויי פיטורין ואין לנו זכויות עובדים. עמית ליאור, יו"ר איגוד התסריטאים, אמר: "מוכרים אותנו. המטרה היא לחסל את השידור הציבורי בישראל".

בתחילת השבוע הודיעו ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, כי סגירת רשות השידור תידחה מאוקטובר הקרוב ל-2018, מכיוון שהתאגיד עדיין לא ערוך לתחילת השידורים. זאת בהמשך לדבריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שאמר כי "אנחנו רוצים לראות יכולת מלאה של שידור טלוויזיה לצד שידורי רדיו, וכרגע זה לא מתכנס. אנחנו מנסים לברר למה זה לא מתכנס - אבל זה לא מתכנס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההפגנה היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully