וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה: אושר סעיף דחיית התאגיד ל-30 באפריל 2017

2.8.2016 / 9:26

(עדכון) בתום הדיון בוועדת הכלכלה הוחלט להעניק אפשרות להקדים את תחילת השידורים ל-1 בינואר 2017. הודעת מועצת התאגיד על המוכנות לשידור תינתן לפחות 45 ימים לפני יום התחילה. כבל: "אם אתם לא רוצים את התאגיד - תגידו"

איתן כבל. איציק הררי, מערכת וואלה! NEWS
"אי אפשר להשאיר את האנשים באוויר". כבל/מערכת וואלה! NEWS, איציק הררי
כבל: "אני קם ורואה את 'ישראל היום' הבוקר מהשער ועד עמוד 7 עם התקפה על הימין, בנט, שקד וגילה גמליאל. זאת הצעת חוק שהממשלה הניחה, דחפה והביאה"

(עדכון: 12:50)

בתום הדיון בוועדת הכלכלה בכנסת, אושר סעיף דחיית התאגיד ל-30 באפריל 2017 עם אפשרות להקדים את תחילת השידורים ל-1 בינואר 2017. הודעת מועצת התאגיד על המוכנות לשידור תינתן לפחות 45 ימים לפני יום התחילה והעתק ממנה יפורסם באתר התאגיד ויימסר למפרק רשות השידור ולוועדת הכלכלה. זאת על מנת לאפשר הודעה מוקדמת לעובדי רשות השידור. לאחר מכן יינתנו עוד 14 יום לשרים כדי להחליט, מה שיאפשר למסור הודעה לעובדי רשות השידור על סגירתה חודש מראש.

ח"כ מיקי רוזנטל ונחמן שי הציעו להחליף את המנגנון כך שתאריך התחילה יהיה 1 בינואר 2017 עם אפשרות לדחייה ל-30 לאפריל 2017 - אך מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, התנגד ואמר כי אין לו סמכות לקבל את ההחלטה. ההצעה נדחתה ויו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ויתר חברי הכנסת ביקשו מפילבר לבדוק את העניין. רוזנטל ושי ביקשו לקיים על כך דיון מחר. גם הדיון על המעבר מחוץ לירושלים יתקיים מחר.

בפתח הדיון אמר כבל כי "אני רוצה לומר לראש הממשלה, דרך מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר – אם אתם לא רוצים את התאגיד - תגידו את זה. יש פה אנשים גם ברשות השידור וגם בתאגיד – ואם אתם לא רוצים את התאגיד תאמרו זאת ביושרה אבל אל תטריחו אותנו לעשות מעשים כמו בובות על חוט".

עוד אמר כבל, "זה לא סוד שאני נלחם בעד הקמת תאגיד השידור הציבורי הישראלי, אבל אני קם ורואה את 'ישראל היום' הבוקר מהשער ועד עמוד 7 עם התקפה על הימין, בנט, שקד וגילה גמליאל". לטענתו, "זאת הצעה שהממשלה הניחה, דחפה והביאה אבל אני כל הזמן רואה שמגדירים מחדש את המושג צעד תימני. אחד לפנים - ארבעה לאחור, שניים לפנים - שבעה לאחור. אני אומר את זה מדם ליבי. אני מתכוון לסיים להכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה – וזאת הצעת חוק ממשלתית. אי אפשר להשאיר יותר את האנשים באוויר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין נגד כאן. שער "ישראל היום", היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

"רק לפני שבועיים היינו גוף ימין קיצוני ועכשיו הפכנו לשמאל קיצוני"

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, אמר כי "אני קורא ושומע שאנחנו הולכים להקים סניף של הברנז'ה. לא חיפשתי תפקיד ולא חיפשתי ג'וב אני שם כדי להקים גוף פלורליסטי שייצג את כל השכבות והזרמים של החברה הישראלית. רק לפני שבועיים היינו גוף ימין קיצוני ועכשיו הפכנו לגוף של שמאל קיצוני, אנחנו מתכוונים להקים תאגיד פלורליסטי שייצג את כולם בצורה מקצועית, עצמאית וחזקה.

ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, העיר לעומר: "רק שכחת את ירושלים". על כך עומר השיב: "אני אומר בצורה הכי ברורה פנינו לירושלים. אנחנו לא משחקים משחקים. קנינו נכס בירושלים נכון שלא נהיה שם ביום התחילה, אבל נהייה בירושלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ בוועדת הכלכלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"תקראו לזה 'כאן שידורי ישראל היום' ותראו איך הכל מסתדר"

רוזנטל: "אם ראיתם היום את 'ישראל היום' יכולת להבין מה זה עיתונות חופשית, בהתחלה זה היה של משרד ראש הממשלה, אח"כ זה היה עיתון של לשכת ראש הממשלה ועכשיו זה של ראש הממשלה"

ח"כ מיקי רוזנטל אמר בדיון כי "אם ראיתם היום את 'ישראל היום' יכולת להבין מה זה עיתונות חופשית, בהתחלה זה היה של משרד ראש הממשלה, אח"כ זה היה עיתון של לשכת ראש הממשלה ועכשיו זה של ראש הממשלה. מסע השיסוי לא לגיטימי, מדברים על יוצאי גל"צ - מה הם חיזבאללה? כל דחייה זה תירוצים כדי לאפשר לרשות השידור הגוססת להמשיך לפרפר וכדי שהתאגיד לא יפרוס כנפיים וימריא. אם נקרא לתאגיד "כאן שידורי ישראל היום" תראו איך הכל מסתדר".

ח"כ רועי פולקמן אמר כי "מה שקרה בישיבת הממשלה האחרונה, היה מתווה להשאיר את התאגיד בירושלים ובגלל מתקפות שמטרתן חיסול התאגיד הגענו לפשרה שהוביל השר לענייני ירושלים. אין ספק שהתאגיד צריך להיות בירושלים, אבל יש עניין של תקשורת חופשית בישראל ויש כאן מהלך גדול שחלק ממנו זה לקבור את התאגיד, כולל התקפות מתוזמרות שזה הברנז'ה ועכשיו הלבישו על זה את העניין של ירושלים. ברור שהתאגיד חוזר לירושלים עד 1 ביוני 2018. קריטי שהתאגיד יתחיל לשדר אם לא ב-1 באוקטובר אז ב-1 בינואר 2017".

ח"כ נחמן שי אמר: "גם הצעת חוק פרטית שלי עולה יחד עם הצעת חוק הממשלתית כי הבנתי שלשכת ראש הממשלה התחרטה. הם רצו א' ויוצא להם ב' ואותו הם לא רוצים והם רוצים לחזור להתחלה. אבל אני רוצה לומר להם שאין דרך חזרה, כולנו רוצים שהתאגיד הזה יצא לדרך. מגיעים אלי סיפורים מאוד קשים של עובדי רשות השידור כמו זוגות נשואים ששניהם מפוטרים, נכים - חייבים לטפל בנושאים האישיים האלה. מדובר באנשים וצריך למצוא לכל אחד פתרון".

קובלנץ: "התאגיד קם בכדי לייצר תשתית לשידור מתקדם"

קובלנץ: "מערכת הבסיס של רוממה נבנתה לפני יותר מ-40 שנה ואינה מתאימה למערכת התפעולית של שידורי התאגיד, אשר בונה חטיבת חדשות אחודה. רוממה לא מאפשרת לבצע את זה"

ח"כ יעקב פרי אמר כי "התחושה שהממשלה לא רוצה את התאגיד הזה ואנחנו כוועדה כאילו אונסים את הממשלה ללכת על נושא שהיא יזמה. ראש הממשלה ושר התקשורת דוחף את ידיו באופן גס לנושא הזה וח"כ דוד ביטן רוצה לבטל את התאגיד". על כך ח"כ אורן חזן אמר כי "ראש הממשלה ביקש ממנו כדי שהוא יוכל לרדת מהעץ" - ופילבר השיב שזה לא נכון.

פרי הוסיף כי "התאגיד לא זוכה ליחס מיוחד מראש הממשלה, נתניהו פועל לחדירה לכל גופי התקשורת ציבוריים ומסחריים. לדעתי משראה ראש הממשלה את מי מגייסים ואיזה צורה ילבש התאגיד הוא פשוט התחרט.

מנכל כאן, אלדד קובלנץ, אמר "התאגיד קם בכדי לייצר תשתית לשידור מתקדם, לא רק כאן ועכשיו אלא גם לעוד 10 שנים ויותר. מערכת הבסיס של רוממה נבנתה לפני יותר מ-40 שנה ואינה מתאימה למערכת התפעולית של שידורי התאגיד, אשר בונה חטיבת חדשות אחודה. רוממה לא מאפשרת לבצע את זה".

עומר הוסיף כי "אנחנו נעלה ב- 1.1 ושידורי קול ישראל יהיו מירושלים. המשמעות של מעבר לרוממה היא תוספת ענקית של עובדים וכסף. עבודה במערכת אחודה היא התייעלות וצמצום".

סגן ראש עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ, אמר כי "הוויכוח על מועד תחילת שידורי התאגיד מירושלים מראה שחלק מחברי כנסת ומהשרים מוכנים לסחור במעמדה של ירושלים וחוסנה הכלכלי של ירושלים - וזה חמור. המעבר הזמני לתל אביב ומודיעין יאפשר דחיקת העובדים הירושלמיים. עמדתנו ברורה וחדה: אפשר לשדר מירושלים מרוממה, ממחר בבוקר, וכך צריך להיות. אני מקווה כי ועדת הכלכלה תקבל מחר את ההחלטה הנכונה כדי לשמור על שלטון החוק ועל ירושלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully