וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרומו של מירי רגב לאייל גולן - "חציית גבול" ו"יחצנות אסורה"

2.8.2016 / 16:04

בעקבות פנייתה של ח"כ תמר זנדברג, ועדת האתיקה הוציאה חוות דעת חריפה כנגד שרת התרבות, בעקבות הסרטון שבו קידמה את התוכנית "אייל גולן קורא לך" בערוץ 24. זנדברג: "הוועדה מנחה להימנע ממסע פרסום ויח"צ של גורמים מסחריים - וטוב שכך"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הפרומו של רגב לתוכנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

ועדת האתיקה של הכנסת הוציאה היום (שלישי) חוות דעת חריפה כנגד שרת התרבות, מירי רגב, בעקבות הסרטון שהעלתה לעמוד הפייסבוק שלה ובו קידמה את התוכנית "אייל גולן קורא לך" וזאת לאחר פנייתה של ח"כ זנדברג לוועדת האתיקה בנושא.

הוועדה נימקה בהחלטתה כי לאחר צפייתה בסרטון היא סבורה "שבמקרה זה נחצה הגבול שבין הבעת עמדה והצהרת מדיניות ואף שיתוף בחוויה אישית, שהם כאמור מותרים ולגיטימים, לבין יח"צנות אסורה. אופיו של הסרטון ותוכנו עושים שירות לתוכנית מסוימת, לזמר ספציפי ונחזים כמעין "פרומו" לתוכנית".

ח"כ תמר זנדברג אמרה כי "יש גבול עבה בין השתתפות בתוכנית טלוויזיה כדי לקדם עמדה, לבין שיווק של תוכנית טלוויזיה רק לשם קידום מסחרי. בתשובה לפנייתי, ועדת האתיקה של הכנסת קבעה שמירי רגב חצתה את הגבול הזה, וביצעה יחצנות מסחרית אסורה כאשר קידמה את התכנית 'איל גולן קורא לך'. בהחלטה תקדימית, מנחה ועדת האתיקה את חברי הכנסת להימנע ממסע פרסום ויחסי ציבור של גורמים מסחריים. וטוב שכך".

רגב מסרה בתגובה: "צר לי על החלטת ועדת האתיקה שלא קיבלה את עמדתי במכתב התשובה המשקף את המדיניות אותה אני מובילה. יחד עם זאת, אני מכבדת את החלטתה". במכתב התשובה שלה, רגב כותבת כי הסרטון נועד לעודד את המוזיקה המזרחית והיה חלק מהגיבוי והעידוד שהשרה מעניקה במסגרת מדיניותה - לקדם את התרבות המזרחית הסובלת מזה שנים מקיפוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully