וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבט אחרון ופרידה: "מבט שני" מסיימת הערב את עונתה האחרונה

10.8.2016 / 20:03

תוכנית התחקירים הוותיקה של הערוץ הראשון תסיים הלילה את עונתה ה-40 וכנראה האחרונה, בשל סגירתה המתקרבת של רשות השידור. המגיש יגאל רביד: "מקווה שיהיה מבט נוסף ל'מבט שני' - וכמה שיותר מהר". וואלה ברנז'ה קדה קידה

מבט שני.
הפרק הנצפה ביותר הניב 13%

תוכנית התחקירים הוותיקה של הערוץ הראשון "מבט שני" תסיים הערב (רביעי) את עונתה האחרונה. לקראת סוף השידור, חברי המערכת יכנסו לאולפן להיפרד מהתוכנית. "מבט שני" יוצאת לפגרה ותחזור לאחר החגים עם ספיישל לקטים. לא צפויה להצטלם עונה חדשה ל"מבט שני", שכן מערכת התוכנית כבר התפרקה. במקרה שתאגיד השידור יעלה לאוויר באפריל ולא בינואר – המועד שהתאגיד הצהיר עליו כתאריך היעד – יכול להיות שתשודר עונה נוספת לתוכנית.

"מבט שני" היא תוכנית התחקירים הראשונה ששודרה בישראל. היא עלתה לאוויר ב-1976 ושודרה במשך 40 עונות. הפרק בעל הרייטינג הגבוה ביותר היה בתוכנית של יום הזיכרון 2007, שהניבה 13%. הרייטינג הממוצע של העונה האחרונה עומד על כ-3%, דומה לממוצע של העונה הקודמת ששודרה ב-2015. התוכנית הכי נצפית ב-2016 הייתה "אנטבה - 40 שנה להחלטה", ששודרה ב-6 ביולי והניבה 4.6%.

מי שמשמש כעורך "מבט שני" ב-15 השנים האחרונות הוא איתי לנדסברג נבו, ראש מחלקת התעודה בערוץ הראשון. לנדסברג נבו אמר לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו מסיימים הערב את עונת 2015-16 עם תחושת סיפוק מחד ואי-ודאות מאידך. במקרה גם נציין 40 שנה לתוכנית שהפכה עם השנים למושג של עומק רצינות עובדות ומראה פניו של השידור הציבורי לעומת השידור המסחרי".

בין מגישי התוכנית בעבר נמנים חיים יבין (שגם ערך את התוכנית), מיכאל קרפין, ירין קימור, אורית לביא-נשיאל, אליעזר יערי וקרן נויבך – שהגישה את התוכנית במשך שלוש עונות והודחה ממנה ב-2011, לאחר שהוחלט כי "אינה עוברת מסך". גורמים ברשות אמרו בזמנו כי הדחתה של נויבך התרחשה בשל לחצים פוליטיים: "מדובר בהמשך הצעדים הקודמים שעניינם בחישה ברשות השידור. מחזירים את הרשות לימי ג'ו בראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מסיימים עונה עם תחושת סיפוק ואי-ודאות". איתי לנדסברג נבו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"'מבט שני' קנתה לה בעבודה קשה של שנים רבות קהל אוהד ונאמן"

משנת 2013 מגיש את התוכנית העיתונאי יגאל רביד, שאמר לוואלה ברנז'ה כי "'מבט שני' קנתה לה בעבודה קשה של שנים רבות קהל אוהד ונאמן, והתחושה הערב בעיקר מוזרה. קודם כל חוסר הבהירות - מה יהיה ומתי, האם התוכנית יורדת סופית ביום הולדתה ה-40 או האם היא תחזור. חוסר הוודאות הזה אופף את כולם ברשות, אבל כאן מדובר בקבוצה קטנה ומגובשת שהצליחה להרים כל שבוע תוכנית חדשה עם תחקירים חשובים בנושאים רבים, שלא קיבלו ביטוי במקומות אחרים".

רביד הוסיף כי "התחקירים על מתווה הגז היו המעמיקים ביותר שראינו, ונושאים כאובים כמו מקרי הרצח של תאיר ראדה ורוז פיזם עשו רעש גדול והביאו חומרים בלעדיים וזוויות שונות. ברמה האישית, אני מקווה שיהיה מבט נוסף ל'מבט שני' וכמה שיותר מהר. זאת התוכנית שהכי נהניתי להגיש".

כתב הערוץ הראשון, רותם אברוצקי, אמר כי "זה רגע מאוד קשה ומעיק. מדובר ברצח בכוונה תחילה של תוכנית תחקירים. 'מבט שני' הביאה סיפורים שאף תוכנית אחרת לא העזה להביא למרקע. בשנה האחרונה שודרו שתי תוכניות על מתווה הגז ועל משבר החקלאים. מצער ומדאיג שהרפורמה בשידור הציבורי כוללת חיסול של תוכנית תחקירים".

התחקיר שישודר בפרק האחרון יעסוק בשטח C - השטח הגדול ביותר ביהודה ושומרון. השטח מצוי בשליטה ישראלית צבאית ואזרחית מוחלטת, ושטחי A ו-B הם מעין איים בתוך שטח C אשר מקיף אותם. במערכת התוכנית אומרים כי התחקיר יתאר את המציאות היומיומית של הפלסטינים המתגוררים בשטח, ואת הבעיות של תחומי החיים המשפיעים על הסיפוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully