וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא רק ספורט: מועצת הכבלים והלוויין קנסה את RGE וצ'רלטון ב-400 אלף ש'

11.8.2016 / 15:12

הקנס הוטל בשל אי-עמידה של קבוצת ערוצי הספורט בכללי החסויות. יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב: "מדובר בערוצים מבוססי דמי מנוי, לכן לא מתקבל על הדעת שהחסויות בהן יהפכו לפרסומות לכל דבר"

טל בן חיים שחקן צ'רלטון מול דייויד אדוארדס שחקן וולבס. GettyImages
"פרסומת בכבלים ובלווין אסורה". משחקים בצל קנסות/GettyImages

מועצת הכבלים והלוויין הטילה היום (חמישי) קנס בסך כ-400 אלף שקל על ערוצי הספורט. זאת בשל אי-עמידה של ערוצי הספורט בכללי החסויות. בעקבות ההפרות של הערוצים, יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי-שגב, הטילה את העיצומים הכספיים על הוט ויס.

על כל קבוצת ערוצי ספורט הוטל עיצום בסך כ-100 אלף שקל - לכל גוף משדר (הוט ויס), כלומר, כ-200 אלף שקל בעקבות החריגות של RGE (ספורט 5) וכ-200 אלף שקל בעקבות החריגות של צ'רלטון (ספורט 1 וספורט 2).

במאי האחרון שלחה בן חי-שגב מכתב לחברות המשדרות בו הובהר כי החוק אוסר שידור פרסומות בכבלים ובלוויין ואין לסטות מכך. לאחר שנקבע פרק הזמן שבו המועצה תתחיל בפעולות אכיפה, היא גילתה כי עדיין משודרות חסויות שלא עומדות בכללים – מה שהוביל להטלת העיצום הנוכחי.

כללי התקשורת קובעים כי חסות תופיע ללא ציון שמם המסחרי של המוצר או השירות ובלא תיאור איכותי-השוואתי שלהם, אחרת החסות עלולה להפוך לפרסומת - האסורה בשידורי הכבלים והלוויין. הכללים נקבעו על מנת להבחין בין מקורות המימון (דמי מנוי לעומת פרסומות).

בן חי-שגב אמרה כי "פרסומת בכבלים ובלווין אסורה, ועל החסויות שניתן לערוצי הספורט יש כללים ברורים, כללים שנקבעו על מנת לעודד שידורי ספורט שאילולא החסויות לא היו משודרים. חריגה מהכללים משמעה הפרה הן של החוזה מול הצופה המשלם דמי מנוי על מנת לצפות בתוכן נקי מפרסומות, והן הפרה של האיזון בשוק הטלוויזיה המסחרית שקבע חלוקה בין ערוצים המתבססים על הכנסות מדמי מנוי ובין ערוצים המתבססים על הכנסות מפרסומות".

"אני מתריעה כי ככל שההפרות יימשכו המועצה לא רק שומרת לעצמה את הזכות להטיל עיצומים כספיים נוספים בסכום מוגדל, אלא אף לדון בכלל התנאים המפורטים באישורי הערוצים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully