וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכותנו לסקר וחובתכם במשטרה לאפשר זאת"

17.8.2016 / 14:10

איגוד העיתונאים הערבים הפגין נגד משטרת עירון, בדרישה לקבל יחס שווה ולא עויין לכתבים הערבים, זאת לאחר ששני עיתונאים ערבים לא הורשו לסקר אירוע שבו התרסק מטוס על בית בוואדי ערה

הפגנת עיתונאים ערבים. ספק 500
ההפגנה, היום/ספק 500

איגוד העיתונאים הערבים הפגין היום (רביעי) נגד משטרת עירון, בדרישה לקבל יחס שווה ולא עויין לכתבים הערבים. העיתונאים הניפו שלטים עליהם נכתב: "זכותנו לסקר וחובתכם במשטרה לאפשר זאת".

ההפגנה מגיעה בתגובה לכך שבשבוע שעבר שני עיתונאים ערבים - חסן שעלאן, כתב לענייני ערביי ישראל של ynet, ונדאל אגבריה, עורך אתר בלדתנא - לא הורשו להיכנס ולסקר אירוע שבו התרסק מטוס על בית בוואדי ערה. לאחר שלעיתונאים הערבים לא אושרה כניסה למתחם, המשטרה נתנה לעיתונאים יהודים להיכנס למתחם ולסקר את ההתרסקות. בעקבות זאת, העיתונאים הערבים אף הגישו תלונה במח"ש.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "דוחים מכל וכל, טענות על אפליה בכניסת כתבים לזירות ובמתן מענה שוטף. כל הכתבים באשר הם ללא הבדל מקבלים מענה מקצועי לכל פנייה. המשטרה אף מספקת דוברות בשפה הערבית לנוחות דוברי השפה והודעות המשטרה מתורגמות ונשלחות באופן יזום לכתבים הערבים בכל כלי התקשורת, בנוסף על ההודעות בעברית".

"ככלל, כניסה של גורמים שאינם משטרתיים לזירת אירוע מותנית בקבלת אישור מפקדים וזאת על מנת לשמור על ביטחונם ועל מנת שלא להפריע לאיסוף ראיות וטיפול באירוע עצמו. טרם הגעתו של הכתב אכן הוכנס צוות צילום לזירה, לבקשת הכבאים שניהלו את הזירה ועקב הסיכון שהיה בה נתבקשה השוטרים להרחיק את צוות הצילום שכבר נכנס ולמנוע כניסת כתבים אחרים לזירה. ברגע שהתאפשרה הכניסה כל הכתבים ללא יוצא מן הכלל הוכנסו על מנת שתתאפשר עבודתם העיתונאית".

הפגנת עיתונאים ערבים. ספק 500
ההפגנה, היום/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully