וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל נבו נגד תקשורת הספורט: "חסרת תרבות, צהובה, זולה ופוגעת"

19.8.2016 / 10:30

השחיין האולימפי גל נבו תוקף את כתב הספורט של חדשות 2, בן מיטלמן, בעקבות הסיקור שלו על הקרבות של אטיאס וקרטיש. נבו באולפן וואלה! NEWS: "הצופים של חדשות 2 יצאו בתחושה שאטיאס וקרטיש הם כישלון"

עריכת וידאו: עמרי וייס, עריכת תוכן: לירן מוסלי ברן וסיגל סיריוס, תחקיר: אסתי סדקה ועומר שליט, הפקה: תום רוכלין

שלשום השחיין האולימפי, גל נבו, יצא נגד כתב חדשות 2, בן מיטלמן – לאחר שהתעצבן על הדיווח שלו במהדורת החדשות המרכזית. מיטלמן דיווח על לוחם הטאקוונדו רון אטיאס והמתאבקת אילנה קרטיש, שהודחו כבר בקרבות הראשונים. מיטלמן אמר בין היתר כי זהו "יום חלש מאוד", והזכיר שקרטיש הפסידה למתחרה "נחותה ממנה" ושאטיאס "הובס ולא נראה בקרב".

בפוסט בפייסבוק, שזכה לאלפי לייקים ולמאות שיתופים, נבו כתב: "כל הכבוד בן מיטלמן. כמה קל לקחת ספורטאים ששלשום היו אנונימיים, אתמול הפכו בשבילכם למועמדים למדליה אולימפית, והיום כבר אפשר לצחוק על חשבונם. מה אכפת שעבדו כל החיים לרגע הזה". הוא טען שהדיווח "צהוב, זול ופוגע", וציין שהוא עשוי להרחיק ספונסרים מהספורטאים.

בראיון לאולפן וואלה! NEWS נבו אומר כי "מאוד התאכזבתי, גם בגלל שאני מכיר את בן ויודע שהכוונות שלו טובות – אבל איך שהוא דיווח את מה שהיה לישראלים באותו יום ממש לא יכולתי להיות בשקט"

הוא באמת אמר דברים כאלה דרמטיים? ובמה מיטלמן שונה משאר הכתבים?

נבו: "ציפיתי ממיטלמן להיות קצת יותר ענייני, הסיכום שלו ש'יום חלש מאוד לספורטאים הישראלים' זה כבר נשמע הרבה יותר רע ממה שבאמת היה באותו יום. מעבר לזה שרק שני ישראלים התחרו ומעבר לזה שיונית לפניו כבר הקדימה אותו ואמרה שהיה יום די מאכזב לישראלים – שזה כבר ניתוח יותר מדוייק".

ספורט זה גם בידור, זה סוג של תרבות. נראה לי שהוא לא עבר שם גבולות. מי שהפך אותם למועמדים למדליה זה הם עצמם וראשי המשלחת, לא התקשורת הפכה אותם למועמדים

נבו: "אני מסכים שיש אחריות לכל ספורטאי וגם להנהלה או לראשי הוועד האולימפי - איך מדברים עם התקשורת לפני - אבל אני, בתור ספורטאי, הניסיון עזר לי להתמודד עם השאלות האלה. ספורטאי לפני האולימפיאדה נשאל בין 50-100 פעם לפני האם הוא יביא מדליה, בין אם יש לו סיכוי או לא. אז יכול להיות שמתוך 50-100 פעם אתה תגיד מספר פעמים שיש לך סיכוי להביא מדליה, כי לכל אחד יש סיכוי בסוף, במיוחד במקצועות כמו קרבות".

נבו: "התקשורת רוצה להוציא כותרת של 'אני אביא מדליה' – למרות שהשאלה הפנתה לשם מלכתחילה. קשה מצד אחד לא לעקוב אחריהם ובאותה נשימה להפוך אותם למועמדים יום לפני - ואז כשהם נכשלים לעשות את זה חינני ומצחיק. אני לא מדבר על תוכניות כמו 'בובה של לילה' שנועדו לזה. שם זה לגיטימי שזה יקרה. אבל כשזה בחדשות 2, שאני מניח שבין 70%-80% מהאנשים שיושבים ורואים חדשות 2 לא הכירו את רון אטיאס ואילנה קרטיש לפני זה, התחושה שהם יצאו איתה בסוף הדיווח היא שהם די כישלון, ולא הגיעו מוכנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully