וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילנה דיין תקבל את פרס "מגן השקיפות 2016"

24.8.2016 / 11:14

בטקס שייערך בתחילת ספטמבר תעניק עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" את פרס מגן השקיפות לשנת 2016 לעיתונאית אילנה דיין ולארגון "כל זכות". בין הזוכים בשנים קודמות: פרופ' יצחק זמיר, אמנון אברמוביץ', עודד שחר ורביב דרוקר

אילנה דיין. אלדד רפאלי, מערכת וואלה! NEWS
"נחישות והתמדה". אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS, אלדד רפאלי

עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" תעניק השנה את פרס מגן השקיפות לשנת 2016 לעיתונאית אילנה דיין ולארגון "כל זכות". הפרס, ע"ש פרופ' דוב יזרעאלי מייסד העמותה, מוענק מאז שנת 2000 ונועד להכיר בפועלם של יחידים וארגונים, אשר תרמו באופן משמעותי לקידום שקיפות, אתיקה ומאבק בשחיתות בישראל. בין הזוכים בשנים קודמות ניתן למצוא את פרופ' יצחק זמיר, העיתונאים אמנון אברמוביץ', עודד שחר ורביב דרוקר, מייזם גיידסטאר, ד"ר מרטין וייל ועוד. בראש ועדת הפרס השנה עמדה השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, ולצדה השופטת בדימוס נורית אחיטוב, איש העסקים יאיר רוטלוי, איש העסקים יהודה פורת ועו"ד אורנה לין.

הפרס מחולק מדי שנה במטרת קידום נורמות של אתיקה ושקיפות כחלק מהמאבק לצמצום השחיתות בחברה הישראלית. שקיפות בינ"ל ישראל הינה השלוחה הישראלית של ארגון שקיפות בינ"ל העולמי המקדם שקיפות כחלק מהמאבק בשחיתות.

יו"ר ועדת הפרס, השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, נימקה את הבחירה: "השנה החליטה ועדת פרס מגן השקיפות להעניק את האות החשוב לשניים: ארגון "כל זכות" ואשת התקשורת אילנה דיין. הן "כל זכות" והן אילנה דיין מבטאים בדרך המיטבית את הנורמות ועקרונות השקיפות העומדים בראש מעייניה של עמותת שקיפות בינל' ישראל. אילנה דיין, בכל תחומי פעילותה השונים, ובעיקר בתחקיריה פורצי הדרך במסגרת התוכנית "עובדה" שאותה היא מובילה כשני עשורים, גילתה דיין לאורך כל הדרך נחישות והתמדה במאבקה לשקיפות ולמימוש זכויות הציבור על כל גווניו וחלקיו. כך גם במסגרת עבודתה האקדמית באוניברסיטת תל אביב, בו היא מעבירה קורסים על חופש הביטוי.

מנכ"לית עמותת שקיפות בניל' ישראל יפעת זמיר: "אני רוצה לברך את אילנה דיין וארגון "כל זכות" על זכייתם השנה בפרס מגן השקיפות.שניהם מבטאים באופן מעורר השראה את ערכי השקיפות והיושרה ומשמשים מבחינתנו מודל לחיקוי כיצד נכון להתנהל, ללא משוא פנים, כנגד שחיתויות וחוסר שקיפות באופן שמאפשר שוויון הזדמנויות לכלל האזרחים. שקיפות היא צו השעה וזוהי לא סיסמא. כל גוף ציבורי- עסקי או מוסדי, כל נבחר ציבור, שמבין זאת, צריך לשאוף להתנהל באופן שקוף שמיטיב עם כלל בעלי העניין סביבו".

הפרס יוענק בטקס שייערך בתחילת ספטמבר (11.09)​ באוניברסיטת תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully