וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות הקולנוע הדוקומנטרי: רשת עם 3 מועמדויות

1.9.2016 / 16:30

הזכיינית של ערוץ 2 מובילה בקטגוריית כתבה תיעודית, עם 3 מועמדויות של "המערכת" לעומת 2 מועמדויות ל"עובדה" של קשת - כולל לתחקיר המדובר של אסנהיים על גנדי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיקי חיימוביץ', "המערכת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת השיגה 3 מועמדויות בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי, שפורם היוצרים הדוקומנטריים בישראל יערוך השנה בפעם ה-11. הזכיינית תתמודד בקטגוריית כתבה תיעודית, עם תוכנית התחקירים של מיקי חיימוביץ' "המערכת" שמועמדת על "החשוד המיידי" בבימויה של גל גבאי, "לא ארץ לזקנים" בבימויה של שרון קרני ו"תעלומת מותו של יוסף סלמסה" בבימויה של לימור פנחסוב.

בתחקיר "תעלומת מותו של יוסף סלמסה" נחשפו ממצאים אשר הביאו את הוועדה לביקורת המדינה בכנסת לדון בנושא. התחקיר "לא ארץ לזקנים" עוסק בהזנחת נושא הביטוח הסיעודי על ידי הגורמים שאמונים על הבעיה - שהפקירה מאות אלפי קשישים. לאחר השידור, שר הבריאות ליצמן החל לקדם תוכנית לביטוח סיעודי לכולם כחלק מביטוח הבריאות הממלכתי.

"החשוד המיידי" היה תחקיר סיום העונה של "המערכת" על גזענות. ברשת מסבירים כי מהות הסרט היה להראות איך הגזענות מתורגמת לפרקטיקות גזעניות שמשנות מסלול חיים של אנשים וקבוצות, עד כדי דיכוי. "המבט והמרחב משמשים את הפרקטיקות הממוסדות ככלי פוליטי שמסדר את ההיררכיה החברתית, מהאזרח הפשוט ועד לאלימות שוטרים", לטענתם.

המתחרה, קשת, השיגה 2 מועמדויות בקטגוריית כתבה תיעודית, על כתבות ששודרו ב"עובדה": "הנס של קובני" בבימויו של איתי אנגל והתחקיר המדובר של עמרי אסנהיים "הסודות של גנדי".

התחקיר הציג עדויות הקושרות את גנדי, בין היתר, לרצח בדואים חפים מפשע, לביצוע מעשי אונס ואף קושר אותו למשפחות פשע וטוען כי איים על עיתונאים. כזכור, משפחתו של גנדי ביקשו למנוע שידור של עדויות של נשים הטוענות כי הותקפו בידיו בעת שהיה אלוף פיקוד מרכז, מחשש לפגיעה ב"מורשת גנדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully