וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ערוץ 20 בדרך ל"עידן פלוס"

8.9.2016 / 12:04

בדיון המכריע שהתקיים היום בג"ץ קבע שהערוץ יוכל להצטרף למערך עידן פלוס והורה למדינה לעדכן על תיקון התקנות תוך 60 יום. עו"ד עבאדי המייצג את ערוץ 20: "אקט בעל חשיבות רבה לערך הפלורליזם וריבוי הבמות במסגרת חופש הביטוי"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

ערוץ 20 בדרך לעידן פלוס: היום (חמישי) התקיים הדיון המכריע בבג"ץ, שקבע כי הערוץ יוכל להצטרף למערך הערוצים. בג"ץ הורה למדינה למסור הודעת עדכון על תיקון התקנות תוך חודשיים, והמדינה הודיעה כי תיקון התקנות נמצא בהליכי חתימה אצל שרי האוצר והתקשורת. המשמעות היא שהערוץ יוכל לשדר בעידן פלוס אחרי תיקון התקנות תוך 60 יום - אלא אם המדינה תודיע שהיא צריכה זמן נוסף לתיקון.

עו"ד יוסי עבאדי ממשרד מיתר, המייצג את ערוץ 20 בעתירה, מסר: "בג"צ מסייע רבות לזירוז ההליכים להעלאת ערוץ 20 לעידן פלוס, נוכח החשיבות הרבה שהוא מייחס לערך הפלורליזם וריבוי הבמות במסגרת חופש הביטוי".

כזכור, באפריל האחרון בג"ץ הוציא צו על תנאי למשרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ומועצת הכבלים והלוויין, בדרישה לנמק מדוע המדינה מונעת שידורי ערוץ 20 על גבי פלטפורמת עידן פלוס. הבג"ץ הוגש בספטמבר אשתקד, לאחר שערוץ 20 ביקש להצטרף למערך עידן פלוס בטענה שהוא פועל בהתאם לרישיון הערוץ ובהתאם לחוק המורה כי חמשת הערוצים הייעודיים הראשונים שיבקשו זאת יוכלו להצטרף לפלטפורמה.

העתירה של הערוץ הוגשה נגד משרד התקשורת, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו שאחראית על שידורי עידן פלוס והמועצה לשידורי כבלים ולוויין - הגוף המפקח של הערוץ. ערוץ 20 משודר כיום באמצעות חברות הכבלים והלוויין HOT ו-yes. בערוץ טענו כי קהל צופים רב, בעל זיקה למסורת, אינו מנוי לכבלים וללוויין וצופה בטלוויזיה באמצעות עידן פלוס, ואינו יכול להיחשף לשידורי הערוץ. עוד טענו ראשי הערוץ כי התוכנית הכלכלית שנשנתה עבור הערוץ נשענת על כך שיופץ באמצעות עידן פלוס ובכך יגיע להיקפי צפייה רחבים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully