וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: "על חדשות 2 להעביר למשטרה חומרי גלם מראיון עם 'המאדאם'"

12.9.2016 / 13:04

מדובר בחומרי גלם מהראיון שערך הכתב גיא פלג עם "המאדאם" עינת הראל, ששודר ב"אולפן שישי". בחברת החדשות מתכוונים לערער לעליון: "אם עיתונאי יהפוך לזרוען הארוכה של המשטרה והפרקליטות, תיפגע באופן קשה יכולתו לבצע את עבודתו העיתונאית"

גיא פלג. ברני ארדוב
"זרימת המידע לציבור תצטמצם משמעותית". גיא פלג/ברני ארדוב
ביהמ"ש: "יש לקבוע כי הנאשמת אינה עומדת ב'מבחן נסיבות המקרה' ומכאן, שאף אם ניתן לומר כי המידע שמסרה בריאיון הוא מידע חשוב, אין להגדירה כמקור עיתונאי אלא כמרואיינת"

בית המשפט המחוזי בתל אביב יחייב את חדשות 2 להעביר לידי המשטרה את חומרי הגלם מהראיון שערך כתב המשפט, גיא פלג, עם "המאדאם" עינת הראל. השופט בני שגיא נימק את החלטתו בכך שב"חיסיון עיתונאי - מקור הוא חיסיון יחסי". שגיא ערך אבחנה בין מקור עיתונאי הזכאי להגנה בדמות החיסיון לבין מרואיין שאינו זכאי לאותה הגנה: "יש לקבוע כי הנאשמת אינה עומדת ב'מבחן נסיבות המקרה' ומכאן, שאף אם ניתן לומר כי המידע שמסרה בריאיון הוא מידע חשוב, אין להגדירה כמקור עיתונאי אלא כמרואיינת".

חדשות 2 מתכוונים לפנות בבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. בחברת החדשות מסרו כי "אם עיתונאי יהפוך לזרוען הארוכה של המשטרה והפרקליטות, תיפגע באופן קשה יכולתו לבצע את עבודתו העיתונאית וזרימת המידע החופשי לציבור תצטמצם באופן משמעותי בשל אפקט מצנן". השופט שגיא הורה על עיכוב ביצוע עד ל-9 באוקטובר, על מנת לאפשר לפרקליטי חדשות 2 להגיש בקשת רשות ערעור לעליון.

פסק הדין ניתן בערעור המדינה על החלטת בית משפט השלום בתל אביב, שלא לאפשר לרשויות האכיפה לקבל את חומרי הגלם מצילומים לראיון שערך פלג עם הראל, המואשמת בסרסרות ובעבירות מס, ששודר ב"אולפן שישי" בסוף יולי. כחודשיים לאחר שידור הכתבה הגישה המשטרה לבית המשפט בקשה שיוציא צו המורה לחדשות 2 למסור לה את כל חומר הגלם ששימש להכנת הכתבה. אחרי שהבקשה הוגשה ונבחנה במעמד צד אחד, בלי לקבל את תגובת חברת החדשות, בית המשפט הוציא את הצו באותו היום - אלא שחברת החדשות התנגדה לכך.

שופט השלום, ירון גת, קיבל את עמדת חברת החדשות שיוצגה על ידי עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן - וקבע בינואר האחרון כי יש להרחיב את החיסיון העיתונאי כך שיחול לא רק על זהות המקור של העיתונאי, אלא גם על החומר שאסף במהלך עבודתו העיתונאית. השופט ביקר בהחלטתו את המשטרה על שלא פעלה על פי הנהלים המחייבים אותה במקרה שכזה, והעיר כי יש להיזהר באופן מיוחד בהוצאת צווים לקבלת חומרי גלם מכלי תקשורת.

גת אמר כי "חיובו של עיתונאי למסור מידע לרשויות החקירה, בנימוק שהדבר נדרש לצורך חקירה משטרתית, פוגע בעצמאותו של העיתונאי ובאופן שבו העיתונות נתפסת בעיני הציבור, והופכת את העיתונאי למעין 'קבלן משנה' של המשטרה, דבר שעלול להביא לחוסר אמון מצד הציבור כלפי התקשורת ולחוסר שיתוף פעולה עימה. כתוצאה מכך ייפגע האינטרס הציבורי בקיומה של עיתונות חופשית ואובייקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully