וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף גיל מסכם 25 שנות טלוויזיה: "פילבר צודק; אין תחרות בענף - ערוץ 2 מנצח כל ערב"

15.9.2016 / 17:00

לא יהיה מוגזם לומר שהמפיק אסף גיל הוא אחד המעצבים המרכזיים של המסך המיינסטרימי בישראל. בשיחה עם וואלה ברנז'ה הוא מעריך האם המשבר הגדול מאחורינו, לאן צועדת הטלוויזיה המסחרית ומתי כבר אפשר יהיה להספיד את הריאליטי. ויש גם בונוס קצר. ראיון

מערכת וואלה!

אסף גיל נחשב לאחד המפיקים החזקים בתעשייה, אם לא הגדול שבהם, ולא יהיה מוגזם לומר שהוא אחד האחראים המרכזיים לעיצוב המסך של הטלוויזיה המיינסטרימית בישראל. בימים אלו הוא מציין – במסיבה מפוארת – 25 שנות פעילות, זמן טוב לשאול אותו האם המשבר הגדול מאחורינו, לאן צועדת הטלוויזיה, ומתי אפשר כבר יהיה להספיד את הריאליטי.

במהלך הראיון מדבר גיל גם על חוסר הוודאות בענף והציפיה האופטימית למימוש דוח פילבר, זאת בניגוד לעמדת מנכ"לי הערוצים המסחריים המתנגדים למהלך. לדבריו, "היום אין תחרות בענף - ערוץ 2 מנצח כל ערב, חייבים לפתוח את השוק לתחרות".

שנת 2016 לא הייתה שנה מדהימה, בלשון המעטה, עבור תעשיית הטלוויזיה. ערוץ 2 בצניחה, וגם ערוץ 10 שמתאושש, לא מראה רווחים יוצאי דופן. בניגוד לך, למנכ"לי הערוצים אין ממש מה לחגוג.

"2016 היא שנת מעבר, זה מאוד ברור. גם 2017 במידה רבה תהיה כזאת. הסוף של זה תלוי בהרבה דברים - כמו מתי יעלה התאגיד והאם אכן יהיה פיצול בערוץ 2. לדעתי אין ברירה, דחינו את הקץ שוב ושוב, וב2017 (אולי בסופה) תהיה פה מפה חדשה ואנחנו מקווים שיהיו הרבה הזדמנויות לפתח תוכניות חדשות".

אתה חתום על פיתוח וייצור של לא פחות מ-31 פורמטים לאורך השנים. איזה מהם הכי אהבת?

"יש לי כל מיני תוכניות שאני אוהב ברמה הפרטית ללא קשר לביצועים. אני מאוד אוהב את "מאסטר שף" הצלחנו לזקק בה משהו מאוד ישראלי וחיובי בתוכניות ריאליטי. "בואו לאכול איתי" זאת פנינה קומית בערוץ הראשון. גם אוהב את "קצרים" ו"דייט לסטרייט" - את רוב הדברים שאני עושה אני מאוד אוהב. מאוד מחובר אליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שומעים חבר'ה? "חייבים לפתוח את השוק לתחרות". מנכ"לי הערוצים המבחריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בשנים האחרונות יש נטייה בטלוויזיה להיות פחות מקורי"

בין שלל התוכניות שהפיק גיל ניתן למצוא את "גיבורים", "בייבי בום", "רוקדים עם כוכבים", "הכרישים", "מאסטר שף", "סופר נני", "קרב השפים הגדול", "הצילו אני לא יודע לבשל", "ארבע חתונות", "בואו לאכול איתי", "דיוקן", "בוס בהסוואה" ואחרות. הכמות הגדולה הזו לא מאפשרת לגיל להתעלם מהתדרדרות הרייטינג של הערוצים המסחריים בשנה האחרונה - שפגעה גם בו.

לדבריו, "יש איזו נטייה בטלוויזיה בשנים האחרונות להיות פחות מקורי, ואם יש משהו שאני גאה בו הוא שאם תסתכל אחורה, בראייה היסטורית, הרבה מאוד תוכניות שאנחנו העלינו הן תוכניות שהיו שונות. כשאנחנו העלינו את 'מאסטר שף' לא הייתה תוכנית בישול על המסך".

"גם כשהעלינו את "רוקדים עם כוכבים" לא הייתה תוכנית ריקודים על המסך. גם כשנכנסנו למחלקת יולדות עם 50 מצלמות לא הייתה תופעה כזאת עם 'גיבורים'. גם בהפקות עתידיות נשתדל לעשות דברים שעוד לא נראו. אבל יש נטייה בעיקר בזכייניות של 2 וערוץ 10 לאסטרטגיית ME TOO".

כמו למשל "המתמחים" ו"גיבורים"?

"הן דווקא כן תוכניות שונות. 'המתמחים' הלכו על מתמחים בתל השומר, ואנחנו ב'גיבורים' הלכנו הרבה יותר על האקשן וניסינו לשאול את השאלה – מה המחיר שהאנשים שמצילים חיים משלמים בחיים שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הצצה ראשונה למערכון "קצרים" המקומבק

במסגרת האירוע שמארגן גיל לציון פעילותו, הוא החליט ללכת על גימיק נוסטלגי שעשוי להעלות לא מעט חיוכים: שבע שנים אחרי שתוכנית המערכונים "קצרים" בהפקתו ירדה ממסך הטלוויזיה - הוא איחד את מוני מושונוב, ריקי בליך, קרן מור, יובל סגל ושמוליק לוי חוזרים לסט מערכונים מיוחד - שכתב שחר אייבנדר ויוקרן באירוע. וואלה ברנז'ה מביאה לכם הצצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully