וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שת"פ של חדשות 2 והרשות: יש להגדיל את הייצוג הנשי בחדשות

16.9.2016 / 10:56

הרשות השנייה וחברת החדשות יקימו צוות משותף שיטמיע "חשיבה פנים-ארגונית להגדלת המגוון הנשי על המסך". תמי רוה: "יש לעשות מאמץ נוסף להגדלת הייצוג הנשי בתוכניות". אוה מדז'יבוז: "לפעול על מנת שנשים תפרוצנה את תקרת הזכוכית"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוה מדז'יבוז ותמי רוה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו וחברת החדשות של ערוץ 2 יקימו צוות משותף, שמטרתו לעזור להגדיל את הייצוג הנשי בתכניות של חברת החדשות. בפגישה שהתקיימה בין הרשות לחברת החדשות הוחלט כי הצוות יכלול נציגים משני הגופים, לצד מומחים חיצוניים ומנטורים להופעה בטלוויזיה, שיקנו כלים למרואיינות פוטנציאליות. בנוסף, הצוות יטמיע "חשיבה פנים-ארגונית להגדלת המגוון הנשי על המסך, בדגש על גיל הנשים ואופי האייטמים שבהן יופיעו", מסבירים ברשות ובחדשות 2.

בפגישה לקחו חלק חברי מועצת הרשות השנייה - בראשות יושבת הראש, אוה מדז'יבוז, ויושבת ראש הוועדה לבחינת נאותות ייצוג נשים בטלוויזיה מסחרית, יוכי פלר - ובכירי חברת החדשות, וביניהם: יושבת ראש דירקטוריון חדשות ערוץ 2, עו"ד תמי רוה, שיזמה הקמת סדנה שמטרתה למקסם את ההופעות של פרשניות, בעזרת מומחים להופעה בטלוויזיה; מנכ"ל החברה, אבי וייס; סמנכ"ל התוכן, גיא סודרי; וכן עורכים ועורכות בחברת החדשות והמגישות הבכירות יונית לוי ודנה ויס.

הרשות הציגה בפגישה מחקר שערכה ב-2015-2014 אשר בחן את הנראות הנשית על המסך, לרבות זמן המסך, גיל הנשים ותפקידן באולפן בתכניות האקטואליה בערוצים 2 ו-10. על פי המחקר, שנערך באמצעות מכון מדגם ויפעת מחקרי מדיה, כשני שלישים על המסך היו גברים, רק 23% מהכתבים בחדשות 2 ובחדשות 10 הן נשים, ו-92% מהפרשנים הם גברים. דווקא בתחום ההגשה יש עדיפות קלה לנשים - 55% מגישות.

עוד לפי המחקר, 69% מהנשים בחדשות של ערוצי הטלוויזיה המסחרית הן בנות 31-45. זאת כאשר כ-41% מהגברים בגילאי 46-65 ואילו רק 19% מהנשים הן בגילאים אלה. בנוסף, הזמן הממוצע שמקדישה מצלמת חברות החדשות לאישה - מרואיינת, מומחית, מנחה או כתבת - עומד על דקה לעומת 1.34 דקות שגבר מקבל.

מדז'יבוז' בירכה על הצעד המשותף והביעה תקווה כי הוא אכן יביא לפריצת דרך בהגדלת הסיכוי של נשים למלא תפקידים משמעותיים על המסך. היא ציינה לטובה את המאמץ והשיפור שנעשו בשנים האחרונות אך הוסיפה כי "גם כיום, בבואן להופיע על המסך, נשפטות נשים על פי גיל ומראה ומוזמנות כפרשניות בעיקר בתחום הכלכלה, הצרכנות וסגנון חיים וביקשה מהנוכחים לפעול על מנת שנשים תפרוצנה את תקרת הזכוכית ואת מודל החזות הנהוג כיום על המסך".

רוה אמרה כי "בשנים האחרונות אנחנו עושים מאמץ להגדלת הייצוג הנשי ומאמצינו כבר באים לידי ביטוי על המסך בתחומי הכלכלה והחברה וכן בפאנל פרשנים בתכנית דגל כמו 'אולפן שישי'. לצד זאת, מידת הכוח וההשפעה שיש לנו על הציבור מחייבים אותנו לעשות מאמץ נוסף להגדלת ייצוג נשי בכל התכניות שלנו".

פלר אמרה: "אני שמחה שנתוני המחקר החד-משמעיים זכו לאוזן קשבת בחברת החדשות ומברכת על הצעד המשותף שנרקם. המשימה שלנו היא להביא למסך מגוון רחב ככל שניתן של נשים איכותיות ובטוחות בעצמן שתופענה על כלל הנושאים שעל סדר היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully