וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט מיוחד: 10 ההבטחות הגדולות בתקשורת

וואלה ברנז'ה

29.9.2016 / 13:02

הם (והן) הספיקו לייצר כתבות מהדהדות, לעבור בשלל תחנות, ולזכות בהערכת הממונים - וכל זאת לפני שהגיעו לגיל 30. מיוחד (ואופטימי) לראש השנה: וואלה ברנז'ה בחרה את עשרת העיתונאים עליהם נאמר - זה הקטן, גדול יהיה

סימן שאלה. ShutterStock
סימן שאלה מקצועי עם אופציה ממשית להפוך לסימן קריאה. רשימת המבטיחים/ShutterStock

עיתונות היא לא מדע מדויק. גם דירוגים לא, וכך גם המושג האמורפי "הבטחה". גם המושג "בחירת מערכת" הוא בסופו של דבר מכבסת מילים לתיאור שיקול דעת עריכתי אשר מטבעו מורכב מהלך רוח, טעם אישי, מדדים משתנים ואם אפשר - גם קבלות.

זה, פחות או יותר, מה שניסינו לעשות בפרויקט "המבטיחים" - לבחור רשימה אשר תסתמך כמה שיותר על הישגים אך לא פחות - על המלצות חמות שהעניקו הבוסים (להלן: העורכים) הישירים. התנאי היחיד שנותר נוקשה היה הגיל - 30. זה, והבטחה לאירוח מפנק של צלם וואלה ברנז'ה שנשלח למערכות לתעד את הזוכים.

מובן שישנם צעירים וצעירות מבטיחים ומבטיחות שלא נכנסו לרשימה, ומובן לא פחות - שחלק ממנה עלול להפוך ברבות הימים לאכזבה. אבל למה לקלקל יום חג, הנה השמות:

לירון זייד - כתב בחדשות 2

לירון זייד (27) הוא אולי אחד המבטיחים בעלי הרזומה העשיר ביותר ברשימה. זייד החל להגיש את מהדורת החדשות של ערוץ הילדים "חמש וחצי" לצד ירון לונדון, אלכס אנסקי, אלי אילדיס ואברי גלעד - כל זאת כשהיה בן 14. בגיל 18 התגייס לגלי צה"ל ושירת ככתב תרבות. לאחר שחרורו המשיך לעבוד בגל"צ עד 2014, ערך והגיש תכניות, שימש כראש דסק התרבות של התחנה וזכה פעמיים בפרס מפקד גלי צה"ל.

בגיל 21 החל לעבוד גם בחדשות המקומיות של HOT ובמקביל שב ל"חמש וחצי", כעורך ומגיש התכנית. החל מ-2013 עובד בחדשות 2 - תחילה כעורך בדסק חדשות Online, ובהמשך ככתב ב"מהדורה המרכזית". מעת לעת הוא עורך כתבות למגזיני סוף השבוע "אולפן שישי" ו"חדשות סוף השבוע" וכן מגיש את "המהדורה הצעירה" שמופקת על ידי חדשות 2 ומשודרת מדי יום בערוץ הילדים.

לירון זייד. מגד גוזני
תחילת הקריירה - גיל 14. לירון זייד/מגד גוזני

יהל ליפשיץ - מפיק בחדשות 2

יהל ליפשיץ (29), תושב תל אביב, הוא יליד מבשרת ציון שלדבריו, בילדותו הוא חלף על פני צלחות הלוויין הענקיות בדרך מירושלים לתל אביב וחלם חדשות. הוא החל את דרכו כמפיק פרילנס בחברת הפקות קטנה שהפיקה קליפים וסרטונים קצרים. את דרכו בחדשות 2 החל בשנת 2012 כעוזר הפקה בדסק אולימפיאדת לונדון ולאחריה גויס למחלקת ההפקה.

מאז מילא שלל תפקידי הפקה בתוכניות חדשות 2 ובמחלקת המבצעים של חברת החדשות בה זכה לשבחים רבים. בשנים האחרונות היה שותף למשדרי שלוש מערכות בחירות ארציות ומקומיות, שני סבבי לחימה בעזה, גל הטרור האחרון ועוד. כיום יהל מפיק בעיקר את "תכנית חיסכון" ו"מהדורה ראשונה". ליפשיץ הוא בוגר החוג ללימודי תקשורת במכללה למינהל.

יהל ליפשיץ. מגד גוזני
חלם מילדות. יהל ליפשיץ/מגד גוזני

אביבית מיסניקוב - כתבת בחדשות 2 Online

את אביבית מיסניקוב (30), תושבת תל אביב וילידת אריאל, מגדירים גורמים בחדשות 2 ככוח עולה. ב-2014 היא החלה לעבוד כמפיקה בדסק חדשות 2 Online וכשנתיים לאחר מכן נכנסה לתפקידה הנוכחי ככתבת בדסק האונליין של חדשות 2.

במסגרת תפקידה מתמקדת אביבית בנושאים חברתיים וחלק מהכתבות שלה שודרו גם ב"מהדורה המרכזית". בין הנושאים הבולטים שבהם עסקה: מחאת המתמחים, מצוקת הממתינים לדיור הציבורי, אפליה נגד עיוורים והתעללות בגני ילדים.

וגם: מיסניקוב היא בוגרת החוג לתקשורת, קולנוע וחינוך במכללת סמינר הקיבוצים. סרט הגמר שלה הוקרן במספר פסטיבלים בינלאומיים.

אביבית מיסניקוב. מגד גוזני
חברתית. אביבית מיסניקוב/מגד גוזני

ליאור קינן - כתבת בחדשות 10

ליאור קינן (27) משמשת ככתבת כלכלה ותחבורה בחדשות 10 לשם הגיעה שבועיים אחרי שחרורה מדובר צה"ל, בגיל 20. הבחירה בה נעשתה בין היתר בשל מגוון התפקידים אותו ביצעה תוך זמן קצר - באותה מערכת. התפקיד הראשון שמילאה בחברת החדשות היה תחקירנית במהדורה המרכזית, והפרויקט הראשון שקיבלה לידיה היה תחקיר של יואב קוטנר על גיבורי התרבות של שנות ה-70 וה-80 והקושי הכלכלי שעמו מתמודדים אמנים ותיקים בישראל. אחרי שנה עברה לריכוז המערכת של המהדורה המרכזית, שם עבדה במשך שנתיים על עשרות תחקירים בעיקר בתחומי הכלכלה, החברה, הצרכנות והבריאות.

כבר בשנת 2013 היא שודרגה, ומונתה לכתבת התחבורה במהדורה המרכזית. כעבור שנתיים הצטרפה לדסק הכלכלה והצרכנות בראשות מתן חודורוב ומונתה לכתבת כלכלה.

בשנה האחרונה חשפה קינן את המספרים שמאחורי קריסת אגף התנועה במשטרה במסגרת שורה ארוכה של תחקירים על אודות כישלון המלחמה בקטל בדרכים; כמו כן סיקרה את פרשת ענבל אור וחשפה, בין היתר, את רשימת הקניות של אור על חשבון כספי הלקוחות, שכללה תכשיטים, הלבשה תחתונה, טיסות לחו"ל וטיפולי יופי. בחודשים הקרובים תסיים את לימודי התואר הראשון שלה במשפטים באוניברסיטת תל אביב.

ליאור קינן. מגד גוזני
בגלל המגוון. ליאור קינן/מגד גוזני

עומר ירדני - עורך ומגיש מבזקים בחדשות 10

עומר ירדני (25) משמש כעורך ומגיש מבזקי טלוויזיה ורדיו בחדשות 10 ונחשב בחברה להבטחה גדולה. הוא החל את דרכו בגלי צה"ל כשדרן במחלקת הקריינים. לאורך שירותו בתחנה שידר שורה של תכניות אישיות, ובהן – "בוקר טוב צה"ל", "שטח שש", "שישי חם" ועוד. בגלגלצ שידר את "קולות החיילים" במשך שנה לצד תכניות אחרות. במקביל היה אחד מקרייני מהדורות החדשות בתחנה הצבאית.

כחצי שנה אחרי שחרורו מגלי צה"ל הגיע לחדשות 10, תחילה כעורך ומגיש של מבזקי הרדיו ולאחר פחות משנה החל להופיע גם על המרקע כמבזקן. ירדני הגיש במהלך השנה האחרונה שידורים מיוחדים רבים, בעיקר בעקבות פיגועי הטרור ב"אינתיפאדת היחידים" (באחד משידוריו
אירעו ארבעה פיגועים בבוקר אחד: שניים ברעננה ועוד שניים בירושלים - באוטובוס ב"ארמון הנציב" ופיגוע דריסה נוסף בירושלים). חודשים אחדים לאחר מכן, שידר גם את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. במהלך מתקפת הטרור בבלגיה שידר ירדני גל פתוח במשך שלוש שעות. כמו כן הגיש את העידכון בעקבות זכייתו של אורי ששון במדליית הארד במשחקים האולמפיים בריו.

עומר ירדני. מגד גוזני
נחשב בחברה להבטחה. עומר ירדני/מגד גוזני

סמאח תייסיר ותד - תחקירנית ב"כאן"

סמאח תייסיר ותד (23) מגיעה מכפר ג'ת במשולש והיא משמשת כתחקירנית בתאגיד השידור הישראלי בהקמה בחטיבת הדיגיטל. "מאז שהייתי קטנה חלמתי להיות כתבת שטח ובילדותי דמיינתי את עצמי ככתבת מלחמה ערבייה ורציתי מאוד להיות בתקשורת. נולדתי לתוך כפר שמרני, מסורתי ועיצבתי את האישיות שלי כאישה שרוצה להוביל את החברה שלה לשינוי", היא אומרת לוואלה ברנז'ה.

היא החלה את דרכה כתחקירנית ועורכת תוכן באתר צנוע תחת השם "שוף", ולדבריה "ניסיתי לנצל כל הזדמנות שתכניס אותי לתחום התקשורת במיוחד כי התקשורת בחברה הערבית היא די חלשה וכתוצאה מכך היה לי קשה למצוא את מקומי. הדימוי של התקשורת הישראלית הנוכחית היה שלילי בעיני עד שהגעתי לעבוד בתאגיד השידור הציבורי, לא ציפיתי אף פעם שיקבלו אותי בגלל הכישרונות שלי ובדיוק זה מה שקרה כשקיבלו אותי לעבודה".

וגם: היא בוגרת מכללת אורנים בחוגים תקשורת וסוציולוגיה ובמסגרת לימודיה הפיקה שני סרטים, בהם "פלסטינית?" שעוסק בשאלת הזהות של פלסטינים ערבים ישראלים.

סמאח תייסיר ותד. ראובן קסטרו
"להוביל את החברה שלה לשינוי". סמאח תייסיר ותד/ראובן קסטרו

נדב אמבון - מנהל קריאטיב ב"כאן"

נדב אמבון (31) הוא המבוגר ברשימה, והיחיד שחצה את גיל ה-30, וזאת הודות להמלצות החמות במיוחד שקיבל. אמבון הוא מנהל קריאטיב בחטיבת הדיגיטל ב"כאן" - תאגיד השידור בהקמה. לפני כן שימש כמנהל מחלקת האנימציה ב"שרוטונים". הוא ביים את הסרטון הנצפה ביותר ביוטיוב ישראל בשנת 2014 - שיר המונדיאל. בשנה האחרונה הוא הביא לתאגיד שיא צפיות ברשת עם סרטון שהכין - על לא פחות מעקיצות יתושים. הסרטון זכה ללמעלה ממיליון חשיפות, למעלה מ-500 אלף צפיות ו-4000 שיתופים.

אמבון הוא בוגר בצלאל ותוכנית המצטיינים ללימודים בSVA ניו יורק - באנימציה. הוא מייסד שותף של יוזמת "זיכרון בסלון" שכינסה חצי מיליון איש בשנת 2016 בארועי זיכרון ביום השואה בפורמט בייתי ואינטימי.

וגם: הוא חבר נבחרת ישראל לשעבר באולטימייט פריזבי וחבר בועד המנהל של איגוד ענפי הצלחת, ושימש כדובר בכנס Ted שהתקיים באונ' בן גוריון. הוא רב סרן במילואים פעיל ביחידת מזל"טים. חי בתל אביב עם אישתו עדי אלטשולר. הוא נולד בצפת וגדל במצפה עמוקה.

ברזומה: שיא צפיות בדיגיטל

נדב אמבון. ראובן קסטרו
על הקריאייטיב. נדב אמבון/ראובן קסטרו

ישי שנרב - עורך בגל"צ

ישי שנרב (22), תושב הישוב רבבה שבשומרון, למד בישיבת "מקור חיים" שבגוש עציון והוא עורך כיום את תוכניתו של אראל סג"ל בגל"צ (גילוי נאות: עורך המדור משמש כמגיש בתוכנית), זאת לצד תוכניות נוספות ומהדורות החדשות. שנרב התגייס לגל"צ כמתנדב ושובץ במחלקת החדשות ככתב לענייני נדל"ן וצרכנות. בתפקידו זה הביא שורת פרסומים ראשוניים וידיעות בלעדיות למערכת גל"צ דוגמת: הקלטה שבה נשמע יו"ר מגה, אביגדור קפלן, מכנה את הבנקים "זבלים" בשיאו של משבר קריסת רשת מגה.

ישי הגיש גם פינה קבועה בתוכניתו של רינו צרור ובה הציג השוואות מחירים של מוצרים שונים בין ישראל והעולם שהאירו זרקור נוסף על יוקר המחייה בישראל. כמו כן, ערך והגיש את סדרת הכתבות "רגליים על הקרקע" על שבע השנים שבהן זינקו מחירי הדיור. לקראת שחרורו הצטרף ישי לצוות ההקמה של התוכנית החדשה של אראל סג"ל.

וגם: בשל הצטיינותו והישגיו העיתונאים בתחנה, הוחלט בתום שירותו הצבאי להשאירו בתחנה וכן הוא נבחר כחייל מצטיין ממחלקת החדשות ביום העצמאות האחרון.

ישי שנרב. מגד גוזני
חייל מצטיין. ישי שנרב/מגד גוזני

ענבל תמיר - כתב בגל"צ

ענבל תמיר, 21, התגייס לקורס העיתונאים של גל"צ 2013 וכמעט מיד לאחר כניסתו למחלקת החדשות מונה לתפקיד היוקרתי של כתב השטחים של התחנה. במסגרת תפקידו חשף תמיר את החלטת חברת החשמל לנתק ערים פלסטיניות בעקבות חוב הרש"פ, פרסם את תכתובות מוקד הביטחון מליל הרצח בדומא והביא את ההקלטה של בצלאל סמוטריץ' שאמר "אני הומופוב גאה".

לאחר שחרורו הצטרף לצוות העורכים של יומן הבוקר, "בוקר טוב ישראל", והחל אף להגיש משדרי אקטואליה. בתחנה רואים בו פוטנציאל שבשנים הקרובות הוא יתקדם לתחומי סיקור בכירים יותר ובתחומי עריכה נוספים.

ענבל תמיר. מגד גוזני
הביא את ההקלטה של סמוטריץ'. ענבל תמיר/מגד גוזני

שתי הצליליות: אברהם והופמן ממאקו

צליל אברהם משמשת בשנתיים וחצי האחרונות כעורכת משנה במגזין סוף השבוע של מאקו. למורת רוחם של עורכי האתר, אברהם החליטה לאחרונה לעבור לתאגיד השידור "כאן בהקמה" - שם תשמש כעורכת היחידה הדיגיטלית בדסק הכלכלי-חברתי, בראשות שאול אמסטרדמסקי.

בחודשים האחרונים אברהם הכינה מספר כתבות מגזין עבור האתר של קשת על דור ה-y אשר עוררו שיח רחב ברשת. לפני כן, שימשה אברהם כסגנית עורכת מדור הספרות של "ידיעות אחרונות" וככתבת במוספים "7 לילות" ו-"7 ימים".

בגיל 25, צליל הופמן עורכת את ערוץ הסלבס של mako ומגישה פינות רכילות בטלוויזיה וברדיו. ההתקדמות שלה מעורכת משנה לעורכת הראשית של הערוץ הייתה מטאורית והוכיחה את עצמה: היא מקדמת אג'נדה פמיניסטית, משנה את השיח הרכילותי וגורמת לאייטמים על עודף משקל אצל סלביות להראות מיושנים.

צליל הופמן וצליל אברהם. ניב אהרונסון
צליל מכוון. הופמן ואברהם/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    11
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully