וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלוויין: להסיר מה-VOD את סדרת הנוער "שכונה"; "מעודדת הימורים"

וואלה ברנז'ה

21.9.2016 / 14:17

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב: "הקישור בין הימורים ובין הצלחה בחיים, ומיצובם כאמצעי לשיפור מעמד חברתי הוא משחית. כשזה קורה בסדרה המיועדת לילדים ולנוער, תוך שימוש בכוכבים - זה חמור שבעתיים"

קרוסלה - שכונה 2. nick
כוכבי הסדרה "שכונה"/nick

מועצת הכבלים והלוויין פתחה בהליך הפרה לכאורה של כללי התקשורת נגד הסדרה "שכונה", המופקת בערוץ ניקלודיאון ומשודרת בהוט, בשל קידום ועידוד הימורים בפרקי העונה השנייה. מחלקת הפיקוח של המועצה מצאה במספר פרקים תכנים המקדמים לכאורה הימורים והגרלות. במועצה מסבירים כי התכנים מציגים מילוי טפסי לוטו כפעילות משפחתית וההגרלות מוזכרות שוב ושוב בהקשר חיובי ולא ביקורתי. הצבעים המזוהים עם לוגו "מפעל הפיס" בולטים על המסך, ומתקיים שיח רב סביב ההימורים.

המועצה טוענת כי התכנים עומדים בניגוד לכאורה לסעיף 4 באמנה לשידורים לגיל הרך, לילדים ולנוער שנחתמה על ידי גופי השידור והמועצה בחודש מרץ, הקובעת כי בתוכניות לא יוצגו ערכים של צרכנות וחומרנות כערכים מובילים, כהתנהגויות חברתיות רצויות או כאמצעי לפתרון בעיות אנושיות ולהשגת תחושת סיפוק וערך עצמי. המועצה הורתה להפסיק את שידור הפרקים בהם נמצאו התכנים הבעייתיים או לשנות את מתכונתם, וכן להסירם משירות ה-VOD.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לוויין, ד"ר יפעת בן חי שגב, אמרה כי "הקישור בין הימורים ובין הצלחה בחיים, ומיצובם כאמצעי לשיפור מעמד חברתי הוא משחית. כשזה קורה בסדרה המיועדת לילדים ולנוער, תוך שימוש בכוכבים זה חמור שבעתיים, שהרי מחוקק בכוונת מכוון מגביל גישת בני נוער להימורים באמצעות הגבלת גיל המכירה ל-18 ומעלה".

עוד אמרה, "בהימורים קיימת סכנת התמכרות שיש בה נזקים הרסניים מוכחים. האמנה לשידורי ילדים ונוער אינה אות מתה והיא מחייבת את כל החתומים עליה, לרבות את ערוץ ניקלודיאון. בדעתנו לעקוב אחרי מילוייה ולאכוף ביד קשה חריגות ממנה".

מענני תקשורת נמסר בתגובה: "אין בעונה השנייה של "שכונה" משום פרסום או קידום עניינים למפעל הפיס וודאי שלא עידוד להימורים. "ההגרלה הגדולה" בסדרה היא מטאפורה לדרך הזהב המהירה לעושר שנראית כמו פתרון קל, אך כבר בפרק הראשון מתברר לא רק שגיבורי הסדרה מתנגדים להגרלה, אלא שהמסר העולה הוא שאין למצוא בכל אמצעי של הגרלות מזל פתרון לשיפור מצב כלכלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully