וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת התאגיד להנהלה: "מספר הנשים העובדות יעמוד על 50%"

22.9.2016 / 10:27

כיום מועסקים בתאגיד 430 עובדים, מתוכם כ-56% גברים ו-46% נשים. ההנהלה הבכירה מונה 7 גברים ו-5 נשים (42%). על פי חוק השידור הציבורי, לפחות 50% מחברי מועצת התאגיד צריכות להיות נשים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתאגיד השידור הציבורי, "כאן בהקמה", שואפים להגדיל את מספר הנשים המועסקות אצלם: מועצת התאגיד אף העבירה להנהלה הנחייה לשאוף לכך שמספר הנשים העובדות בתאגיד יעמוד על לא פחות מ50% מכלל העובדים. כיום מועסקים בתאגיד 430 עובדים, מתוכם כ-56% גברים ו-46% נשים. ההנהלה הבכירה מונה 7 גברים ו-5 נשים (42%). על פי חוק השידור הציבורי, לפחות 50% מחברי מועצת התאגיד צריכות להיות נשים.

עם זאת, בהנחיית המועצה אין התייחסות לקושי העיקרי כיום בהשתלבות נשים בגופי השידור - סוגיית מינויי הפרשנים והכתבים הבכירים בתוכניות על המסך. החשש הוא כי במידה וגם בתוכניות החדשות של התאגיד יווצר רוב גברי כפי שמתקיים היום בערוצים המסחריים, מצב זה עלול להתקבע לשנים ארוכות.

בנוסף לכך, בתאגיד אומרים כי הם שמים דגש על שילוב עובדים מהמגזר הערבי ב"כאן בהקמה": בחטיבת המדיה בערבית עובדות 31 נשים ו-40 גברים ובהם נציגי כלל המגזרים והדתות (דרוזים, מוסלמים, נוצרים ויהודים). כלומר, יש כ-71 עובדים מהמגזר הערבי מתוך 430 החתומים בתאגיד בסך הכל.

יאסר עטילה, סמנכ"ל חטיבת המדיה בערבית "כאן בהקמה", מסר: "שילוב נשים ערביות כמגישות ובתפקידים בכירים בתחום התקשורת יקדם את המגזר הערבי ואת החברה הישראלית כולה. זהו בדיוק תפקידו של השידור הציבורי, להביא את הקולות של כלל המגזרים והאוכלוסיות בישראל ולהעלות את המודעות לשיוויון לשיח ולסדר היום הציבורי".

מהתאגיד נמסר: "יש חשיבות רבה בחתירה לשינוי תפישתי של חלוקת הכוח וההשפעה המגדרית בחברה הישראלית, שינוי שיתרום לפלורליזם, הצלחת השידור הציבורי ולהעצמת החברה כולה. חברה חזקה היא חברה שיוויונית וכאן מאמינים בשוויון הזדמנויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully