וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט של ערוץ 8 זכה בפרס האמי הדוקומנטרי

22.9.2016 / 13:26

הסרט "ירד הלילה" שהופק בקופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ HOT8 ושידורי קשת זכה בפרס הסרט הטוב ביותר. הסרט מבוסס על סרטו של אלפרד היצ'קוק וסידני ברנשטיין, שנגנז מטעמים פוליטיים לפני כ-70 שנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בקרוב ינחת בישראל. האמי הדוקומנטרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרט "ירד הלילה" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בתחרות האמי הדוקומנטרי. הכרזת הזוכים נעשתה בטקס ה-37 של האקדמיה הלאומית לאמנויות הטלוויזיה שהתקיימה הלילה בניו יורק בהשתתפות של למעלה מ-1,000 בכירים מתעשיית החדשות והדוקו, והישראלים אריק להב לייבוביץ (מועמד לפרס העריכה) ואביב אלדמע (מועמד לפרס עיצוב פס קול ומיקס) קיבלו את הפרס בשם היוצרים.

הסרט "ירד הלילה" הופק בקופרודוקציה בריטית-ישראלית בשיתוף ערוץ 4 (אנגליה), הטלוויזיה הגרמנית, ארטה, הטלוויזיה הדנית, ערוץ 8 בהוט ושידורי קשת. הסרט מבוסס על סרטו של אלפרד היצ'קוק וסידני ברנשטיין, שנגנז מטעמים פוליטיים לפני כ-70 שנה. "ירד הלילה" שודר לראשונה בשנת 2014 בערוץ 2 (קשת), ערוץ 8 וכן בעוד 20 מדינות ברחבי העולם ביום השואה הבינלאומי. הסרט שבר שיאי צפייה – בפולין בפריים-טיים, ובהולנד - ברצועה בה שודר. באנגליה יותר ממיליון צופים צפו בו בצפייה ראשונה.

צלמי הצבא הבריטי תיעדו בשנת 1945, עם תום מלחמת העולם השנייה, את המתרחש במחנה הריכוז ברגן-בלזן. הקולנוען סינדי ברנשטיין ואלפרד היצ'קוק גויסו במטרה לייצר סרט, המתבסס על חומרים אלו ונוספים, המעמת את אזרחי גרמניה עם פשעי הרייך השלישי. התמונות הקשות של הגופות והאסירים השדופים כוננו עדות מזעזעת של זוועות הנאצים, אך עקב שורה של נסיבות (בין השאר נטען כי הסרט עשוי לפגוע בתהליך השיקום של גרמניה שלאחר המלחמה), הפרויקט נגנז.

כ-70 שנים לאחר מכן, הסרט המקורי נערך על-פי הוראות הבימוי של היצ'קוק. "ירד הלילה" העוקב אחר סיפורו של הסרט ההוא, דרך חומרי ארכיון מרתקים ועדויות מניצולים (שצולמו בסרט המקורי) ומשחררים כאחד, הופק לרגל יציאתו של הסרט המקורי. הסרט מגולל את המאמצים שנעשו כדי לתעד את המציאות הבלתי נתפסת שמולה ניצבו בעלות הברית בעת שחרור המחנות.

את הסרט ביים אנדרה סינגר, הפיקו אנדרה סינגר (שמפיק את סרטיו של ורנר הרצוג), סאלי אנג'ל, ברט ראטנר ('הרקולס', 'האיש שנולד מחדש'), וכן המפיקות השותפות פיליפה קוברסקי ('שומרי הסף') וסינה בירגה?סורנסון. ערך את הסרט אריק להב?ליבוביץ' ואת פס הקול עיצב אביב אלדמע. את הקריינות באנגלית מגישה הלנה בונהאם -קרטר, ובעברית- רונה קינן. הסרט הופק בתמיכת ה BFI (מכון הקולנוע הבריטי) ובתמיכת 'פרויקט קולנוע' מטעם קרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות.

"ירד הלילה" זכה לאחרונה גם בפרס פיבודי המוענק מידי שנה על ידי בית הספר לעיתונאות ותקשורת המונים שבאוניברסיטת ג'ורג'יה (UGA) וכמו כן בפרס מטעם איגוד הטלוויזיה המלכותי בבריטניה (The Royal Television Society).

מפיקת הסרט, פיליפה קוברסקי: "כולנו בסינפיל נרגשים וגאים על הזכייה שמוכיחה שוב את הכישרון והיכולת של היוצרים הישראלים. זוהי הפקה בינלאומית מורכבת שבעשייתה שילבנו בין יוצרים ישראליים לבין יוצרים בריטים ודנים, כמו גם מפיקים מבריטניה, גרמניה ודנמרק ויחד הצלחנו לייצר סרט חשוב ומרתק שהוקרן בו זמנית ברחבי העולם לציון 70 שנה לשחרור המחנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully