וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת: שיאנית ההוצאות על סוגה עילית ב-2015

26.9.2016 / 14:15

מדו"ח של הרשות השנייה עולה כי קשת הוציאה כ-108 מיליון שקל על תוכניות סוגה עילית, רשת הוציאה 67.1 מיליון שקל - ולא עמדה במחוייבות של 68.7 מיליון שקל - וערוץ 10 הוציא כ-68 מיליון שקל

כפולים. קשת,
"כפולים"/קשת

ערוצים 2 ו-10 הוציאו 243 מיליון שקל על תכניות סוגה עילית (דרמות, תעודה ותכניות מיוחדות) בשנת 2015 – כך עולה מדו"ח הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו לשנת 2015. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, הוציאו ביחד כ-175 מיליון שקל עבור הפקה ורכישה של תכניות סוגה עילית.

ברשות מסבירים כי ההוצאה של קשת עלתה על הנדרש, שכן הזכיינית מחוייבת להוציא סך של כ-81.5 מיליון שקל להפקה ולרכישת תכניות סוגה עילית. בפועל הוכרה לקשת הוצאה להפקה ולרכישה של תכניות סוגה עילית בסך של כ-108 מיליון שקל. לעומת זאת, רשת הוציאה 67.1 מיליון שקל ולא עמדה במחוייבות שהיא נדרשת להוציא - סכום של 68.7 מיליון שקל

ב-2015 שודרו 411 שעות של תכניות סוגה עילית, וביניהן: "החדש של עמרי גורדון", "כפולים", "שחקן זר", "המדרשה", "שנות ה-80'" ועוד. בנוסף לכך, רשת וקשת השקיעו ב-9 מיליון שקל בסרטי קולנוע ישראליים, דוגמת "אבודים באפריקה", "משפחת ארצי", "רוקדים ביפו", "סבנה" ועוד.

כ-600 שעות שידור של סוגה עילית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הרצוג"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 10 הוציא כ-68 מיליון שקל על שידור תכניות מסוגה עילית. בתקופה שבין ינואר עד יוני הוציא הערוץ סך של 24.5 מיליון שקל, הוא חויב באותה תקופה להוציא 30.7 מיליון שקל. בתקופה שבין יולי עד דצמבר הוציא הערוץ 43.5 מיליון שקל, כאשר הוא חויב להוציא 31 מיליון שקל. בחציון הראשון של 2015 שודרו בערוץ 10 כ-73 שעות של תכניות מסוגה עילית. בחציון השני שודרו 110 שעות של תכניות מסוגה עילית.

בין תכניות הסוגה העילית ששודרו בערוץ 10 ניתן למנות את סדרות הדרמה "חשודה", "להתבגר", "חברות" ועוד; סרטי התעודה "הישראלים החדשים", "הרצוג", "הסוד האפל של דימונה" ועוד; ותכניות התעודה, "אורלי וגיא חוזרים בתשובה", "פנים אמתיות", תכנית התחקירים "המקור" ועוד.

ברשות טוענים כי הערוץ מחויב להוציא עבור הפקת סרטי קולנוע ישראליים 4.35 מיליון שקל ב-2015. ברשות אומרים כי לערוץ הצטברו חוסרי עבר בתחום הקולנוע הישראלי על סך 10.3 מיליון שקל, כתנאי לקבלת הרישיון, חויב הערוץ להשלים את החוסרים עד לסוף יוני 2016.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

"להגן על האינטרס הציבורי ולהקפיד על פלורליזם"

אוה מדז'יבוז', יו"ר הרשות השנייה, מסרה: "הרשות השנייה רואה חשיבות רבה למגוון השידורים על המסך, למתן ביטוי למרקם התרבותי המגוון בחברה הישראלית ולשילוב בין ז'אנרים שונים בדגש על סוגה עילית, תכניות תחקיר, סרטי תעודה, לצד שידורי חדשות ותכניות אקטואליה ולצד שעשועונים ותכניות בידור. ככל שהמגוון גדול יותר כך באים לידי ביטוי יותר ויותר קבוצות בחברה".

"תפקידנו הוא להגן על האינטרס הציבורי בכל הנוגע לשידורי הטלוויזיה המסחרית, להקפיד על רב תרבותיות ופלורליזם בתמהיל השידורים, לוודא עמידה בתנאי החוק ובתנאי הזיכיון או רישיון ולעודד יצירה טלוויזיונית רחבה, עשירה ומגוונת כדי שבסופו של דבר כולנו נהנה מטלוויזיה טובה ומעניינת".

מרשת נמסר בתגובה: "מדובר בדו"ח ישן של שנת 2015. החוב הושלם בכללותו בשנת 2016. רשת עומדת בכמות הפקות התוכן מסוגה עלית, ורק בימים אלה מצטלמות שש דרמות חדשות ברשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully