וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם התקשורת הזרה באבל: "אחרון דור המייסדים הלך לעולמו"

התקשורת הבינלאומית מסקרת את מותו של הנשיא לשעבר שמעון פרס בהרחבה. כל כלי התקשורת המרכזיים בעולם הקדישו לנושא את הכותרות הראשיות שלהם: "העולם מתאבל על מותו של פרס"

עריכה: ניר חן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה-CNN/מערכת וואלה!, צילום מסך

העולם כולו מתאבל על מותו של נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר, שמעון פרס. התקשורת הבינלאומית מסקרת את הנושא בהרחבה, ומיד עם היוודע דבר מותו, הקדישו לכך כלי התקשורת המרכזיים בעולם את הכותרות הראשיות שלהם.

באתר ה-CNN העלו את הכותרת הראשית "גאון עם לב ענק"', ציטוט מדברים שאמר עליו נשיא ארצות הברית לשעבר, ביל קלינטון. באתר של רשת הטלוויזיה גם פרסמו פרוייקט עם תמונות מתחנות מרכזיות בחיו, וכן סרטון וידאו שמסכם את עשרות השנים בהן עסק בפעילות ציבורית. "סיפורו של שמעון פרס הוא סיפורה של ישראל המודרנית. בתור אחד הפוליטיקאים ששירתו הכי הרבה זמן בהיסטוריה של ישראל, פרס היה שם ממש מן ההתחלה", הסבירו בסרטון לזכרו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר "הניו יורק טיימס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הניו יורק טיימס" פרסם את הכותרת הראשית "שמעון פרס, מעמודי התווך של עידן המייסדים של ישראל, מת בגיל 93". בכותרת אחרת באתר נכתב כי "פרס ביסס את ביטחונה של ישראל, וחיפש שלום". בנוסף, פתחו באתר פרוייקט מיוחד שהוקדש לציטוטים נבחרים של פרס מנאומים וראיונות לתקשורת, לצד תמונות נבחרות מרגעי השיא בחייו הפוליטיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה"וושינגטון פוסט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ב"וושינגטון פוסט" התייחסו למותו של פרס בכותרת הראשית, וציינו את תרומתו של פרס להקמת הכור הגרעיני בדימונה, ואת פרס הנובל בו זכה לאחר החתימה על הסכמי אוסלו. "מר פרס החזיק כמעט בכל תפקיד בכיר בארצו, ושיתף פעולה עם עשרה נשיאים אמריקאים", וציינו כי הוא היה האחרון מדור הפוליטיקאים שהיו פעילים כבר בעת הקמת המדינה, "ושסייעו לצלוח משברים אזוריים וכלכליים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר "טיים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר המגזין "טיים" הקדישו למותו של פרס פרוייקט בן חמש כתבות, לרבות הכותרת הראשית של האתר. באחת הכותרות נכתב כי "העולם מתאבל על מותו של פרס", ומאמר אחר עסק בסוגייה "כיצד פרס וישראל גדלו יחד".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה"גרדיאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהדורה האמריקנית של ה"גרדיאן" פתחו סיקור מיוחד תחת הכותרת "תגובות בעולם למותו של המנהיג הישראלי לשעבר שמעון פרס", שמוסיף להתעדכן בכל כמה דקות על הודעות האבל של מנהיגים מן העולם, כמו גם על התגובות למותו בישראל. באחת הכותרות באתר נכתב כי פרס היה "האחרון מדור המייסדים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר ה"אינדיפנדט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם באתר ה"אינדיפנדט" הקדישו את הכותרת הראשית לפרס. בכותרת הכתבה על מותו של הנשיא לשעבר מצטטים חלק קטן מההספד המרגש שהעניק לפרס ברק אובמה: "האור כבה': שמעון פרס, מהאבות המייסדים של מדינת ישראל, הלך לעולמו בגיל 93". בכתבה יש קישור להספד המלא של נשיא ארה"ב על פרס, דיווחים על מי צפוי להגיע להלוויה הממלכתית ואזכור רב לפועלו של פרס ולחלקו בעיצוב ההיסטוריה של ישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר "לה מונד"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם באתר העיתון הגרמני "דר שפיגל" ובאתר העיתון הצרפתי "לה מונד" הקדישו את הכותרות הראשיות שלהן למותו של פרס, והעניקו סיקור נרחב לנושא, עם קטעי וידאו רבים, דגש על ההיסטוריה של פרס ופועלו בארץ ובעולם, צילומים מחייו ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר "דר שפיגל"/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר העיתון השוודי AFTONBLADET תוהה בכותרת הראשית שלו - "האם תקוות השלום מתה עם שמעון פרס?". בכתבה נכתב כי: "שמעון פרס השתייך לפוליטיקאים שבסכנת הכחדה: מנהיגים ישראלים שמאמינים שהסכם שלום עם הפלסטינים זהו דבר חיוני. האם תקוות השלום מתה ביחד איתו?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר AFTONBLADET/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully