וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: השבוע של כתבי החוץ

וואלה ברנז'ה

2.10.2016 / 8:02

הלוויתו של פרס סידרה לכתבי החוץ בולטות יוצאת דופן שהם אינם זוכים לה בימים כתיקונם. מדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה כולל הפעם שלושה עורכי חוץ בכירים בשלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים. מי במקום הראשון וחשוב מכך - את מי הגולשים מעריכים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנטימנט שלילי במיוחד. ערד ניר/מערכת וואלה!, צילום מסך

הלוויתו של הנשיא ה-9 שמעון פרס ז"ל, אליה הגיעו שועי עולם ברכבת אווירית, סידרה לכתבי החוץ בולטות יוצאת דופן, שהם אינם זוכים לה בימים כתיקונם. מדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME כולל הפעם שלושה מגישים ועורכי חוץ בכירים בשלושת ערוצי הטלוויזיה המרכזיים: ערד ניר, עורך חדשות החוץ של חדשות 2 (מקום 1); גיל תמרי, שליח חדשות 10 לארה"ב (מקום 2); ואורן נהרי, עורך חדשות החוץ של הערוץ הראשון (מקום 9). המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל על פי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

השיח סביב ניר התמקד בשני נושאים: סיקור ההלוויה עצמה, והראיון שערך עם ח"כ איימן עודה (הרשימה המשופת) על רקע היעדרותו מן האירוע הממלכתי. הגולשים לא אהבו את הראיון ובמיוחד את המשפט שאמר ניר לח"כ עודה: "אתה צודק, השאלה אם אתה חכם" – מה שהצטייר כהצדקה של עודה. אחד מהגולשים כינה את ניר בשל כך "השופר של הרשימה המשותפת". גולש אחר כעס על יחסו החיובי של ניר לאובמה וכתב: "אלוהים, תשכבו כבר, ערד ניר ואובמה". מעט גולשים הצדיקו את ניר, וכתבו כי מדובר בעיתונאי "חכם, רודף צדק ושלום" וכי הוא "עשה לעודה בית ספר". אולם בשורה התחתונה הסנטימנט שלילי במיוחד: 64% מהשיחות היו נגד ניר, רק 8% בעד והיתר נייטרלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גיל תמרי לא מעורר רגשות

זה בהחלט היה השבוע של גיל תמרי, שליח חדשות 10 לארה"ב. הוא החל בראיון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוושינגטון; המשיך בסיקור העימות בין קלינטון לטראפ; והסתיים בדיווחים על התגובות בארה"ב למותו של פרס. הגולשים אוהבים לשתף את הדיווחים של תמרי ברשתות החברתיות, אך במפתיע אין להם סנטימנט מיוחד לתמרי עצמו: 90% מהשיחות היו נייטרליות (כאמור, בעיקר שיתופים ואזכורים) ורק 10% התחלק בין חיובי לשלילי – אך ללא רגשות קיצוניים לא לטוב ולא לרע.

גם אורן נהרי כיכב השבוע על רקע הלווייתו של פרס וכן סביב עימות קלינטון-טראמפ. הגולשים אוהבים את נהרי, ורבים החמיאו לו על סיקור שני האירועים. "נהרי הוא אחד העיתונאים האינטליגנטיים והאיכותיים ביותר", כתב אחד הגולשים. נהרי זכה למחמאות גם על התרגום שקריין בשידור החי של העימות בין המועמדים לנשיאות. "מדובר בתרגום מופלא", "תרגום מקצועי כמו באו"ם" – כתבו הגולשים. מצד שני נהרי זכה גם לביקורת על כך שבסיום העימות הנשיאותי העניק תיקו למועמדים, על אף שקלינטון הוכרזה לבסוף כזוכה הבלתי מעורערת של העימות. אולם למרות זאת נהרי נהנה מסנטימנט טוב מאוד בשיחות: 40% חיובי, רק 12% שלילי והיתר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully