וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכרז ערוץ הכנסת יוצא לדרך

13.10.2016 / 17:05

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה את התנאים למכרז ערוץ הכנסת: "ישראל היום", "ידיעות אחרונות", הוט, יס רשת, קשת וערוץ 10 לא יוכלו להתמודד במכרז - אך חברות החדשות של 2 ו-10 יוכלו להגיש מועמדות. כל מתמודד יצטרך להקים תאגיד ייעודי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ערוץ הכנסת/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלוויין פרסמה היום (חמישי) את המכרז להפעלת ערוץ הכנסת, בשיתוף פעולה עם צוות התיאום של הכנסת. לפי תנאי המכרז, הזוכה יחויב להקים אתר אינטרנט לערוץ, שיעביר בשידור חי את ישיבות המליאה ואת כל ועדות הכנסת, ובאתר יוכלו לצפות גם בישיבות קודמות. עוד נקבע כי סכום ההפעלה השנתי של הערוץ יגד -ל מ-22 מיליון שקל בשנה האחרונה ל-25 מיליון שקל. הסכום יגיע מתקציב הכנסת, ועל המתמודדים ייאסר להוסיף כסף פרטי על סכום זה.

בנוסף לכך, כל מתמודד יצטרך להקים תאגיד ייעודי לצורך הפעלת הערוץ, על מנת ליצור הפרדה חשבונאית בין חברת האם לבין החברה שתפעיל בפועל את הערוץ. בעלי רישיון לשידורים רב-ערוציים ממועצת הכבלים והלוויין (HOT ו-yes) וכן בעלי זיכיון או רישיון מהרשות השנייה (רשת, קשת וערוץ 10) לא יוכלו להתמודד במכרז - חדשות 10 וחדשות 2 יוכלו להתמודד מאחר והן לא נחשבות לבעלות זיכיון או רישיון.

גם בעלי עיתונים יומיים מודפסים רבי תפוצה לא יוכלו להתמודד במכרז לערוץ הכנסת, כאשר הרף שקבעה המועצה מונע מ"ישראל היום" ומ"ידיעות אחרונות" להתמודד. לפי תנאי המכרז, רישיון קיים לשידור חדשות אינו מהווה תנאי להקמת תאגיד שיתמודד במכרז.

במועצת הכבלים דורשים מהמתמודדים הצגה של אריזה גרפית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד דרישות חדשות למידע טקסטואלי שיוצג לצופים. עוד דורשים מהמתמודדים - הוצאת הערוץ מכתלי המשכן, בין היתר לצילום סיורי ועדות חיצוניים ואירועים מחוץ למשכן. הגשת ההצעות למכרז נקבעה ל-15 בינואר, ועליית הערוץ לאוויר תתרחש עם סיום מועד ההפעלה הנוכחי, במאי 2017.

ערוץ הכנסת מופעל על ידי חברת החדשות של ערוץ 2 משנת 2006. לקראת סיום תקופת המכרז הנוכחית, הקימה הכנסת וועדה ציבורית לבחינת עתיד הערוץ, ובהמשך להמלצותיה הכנסת ביצעה מספר תיקוני חקיקה לחוק שידורי טלוויזיה מהכנסת. כדי לעמוד בלוחות הזמנים, הצוות של מועצת הכבלים והלוויין ביצע עבודה מרתונית על המכרז במהלך אוגוסט.

יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולשידורי לווין, ד"ר יפעת בן חי שגב, מסרה: "הפיקוח על ערוץ הכנסת הוא אחת מהסמכויות החשובות ביותר שנמצאות אצל המועצה, לאור חשיבות הדמוקרטית העליונה של ערוץ זה כמשקף את הנעשה בפרלמנט הישראלי לציבור, וכערוץ המופעל כולו בכסף ציבורי. העניין שעוררו הקמת הוועדה הציבורית והליכי החקיקה בכנסת מוכיחים את החשיבות של הערוץ לשיח הציבורי בישראל. אני מודעת לכך שההתעניינות במכרז גבוהה. המועצה בראשותי תנהל את המכרז בשקיפות ובאחריות מקצועית. הטוב ביותר ינצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully