וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס תמיכה בתאגיד: "גסיסה מוחלטת של השידור הציבורי בישראל"

27.10.2016 / 11:13

עשרות עיתונאים הגיעו לכנס החרום של ארגון העיתונאים בת"א כדי להביע תמיכה בהקמת התאגיד. אילנה דיין: "מאמינה בכוח של כחלון ובנט". כל הנואמים הביעו תמיכה בעובדי הרשות. בראשון צפוי נתניהו להעלות את נושא התאגיד לדיון בישיבת הממשלה. צפו

צילום: אבי כהן, עריכה: יאיר דניאל

"אסור להתייאש. ברמה המעשית אני מאמינה בפוליטיקה, במקרה הזה לכוח הפוליטי קוראים משה כחלון ונפתלי בנט", כך אמרה הבוקר העיתונאית אילנה דיין בכנס חירום של ארגון העיתונאים בתל אביב שנערך להביע תמיכה בהקמת תאגיד השידור ולמחות על הניסיונות של חלק מחברי הקואליציה - ובראשם ח"כ דוד ביטן - למנוע זאת. ביום ראשון צפוי נתניהו להעלות את נושא התאגיד לדיון בישיבת הממשלה.

כמאה עיתונאים הגיעו הבוקר (חמישי) לכנס בין העיתונאים הבולטים שנאמו היו דיין ומתן חודרוב, ובין המשתתפים בכנס ניתן היה למצוא את רביב דרוקר ואור הלר מחדשות 10, גיא לרר מערוץ 10, חיים ריבלין מחדשות 2, דורון צברי מהתאגיד ועוד. חודורוב אמר בכנס כי "מי שקפצו ראש כדי להציל את הרשות המתפרקת לא פועלים מאהבת 'מבט', אלא מהפחד מהיום שאחריה. לא להציל משרות הם רוצים – אלא למנוע עבודה עיתונאית מאחרים".

דרוקר אמר לוואלה ברנז'ה כי "דוד ביטן הוא שרלטן. מספיק להקשיב לו ומספיק לייחס משמעות לשטויות שהוא אומר. ברור שכשאתה מוריד תקציב של גוף אז הוא לא עולה כסף. זה לעג לאינטליגנציה. אנחנו ראויים ליריבים קצת יותר משמעותיים מדוד ביטן".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לעג לאינטליגנציה". דרוקר, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לגלות יותר ריספקט לרשות השידור"

"הכנס הזה הוא לא כנס רק למען התאגיד אלא למען שידור ציבורי בכלל באוויר, ביבשה ובים. והוא לא רק תנאי הכרחי לדמוקרטיה הוא תנאי הכרחי לקיום תרבותי"

מלבד ההתייחסות בנאומים ל"בחישות של הפוליטיקאים בתאגיד", כולם האשימו במיוחד את ראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו, בכך שהוא מעוניין ב"גסיסה מוחלטת של השידור הציבורי בישראל". בנוסף לכך, כל הנואמים התייחסו לפירוק רשות השידור והביעו תמיכה בעובדים שם. לטענתם, הבעת התמיכה בתאגיד אינה בהכרח אומרת שהם מפקירים את רשות השידור: "אנחנו לא מסוכסכים - אנחנו אחים ברשות ובתאגיד", אמר איציק יושע, עורך ומגיש בקול ישראל, שחתם בתאגיד.

אבנר הופשטיין, ראש דסק תחקירים בגל"צ, אמר כי "הכנס הזה הוא לא כנס רק למען התאגיד אלא למען שידור ציבורי בכלל באוויר, ביבשה ובים. והוא לא רק תנאי הכרחי לדמוקרטיה הוא תנאי הכרחי לקיום תרבותי, ליצירה מנותקת מלחצים כלכליים ולשידור שלא חושב רק על רייטינג. די מדהים שאלה שמבקשים לתפוס בעלות על הציונות, דווקא הם מפחדים מקול ישראל מירושלים. יש משהו יותר ציוני משידור ציבורי מעיר הבירה?".

הופשטיין הוסיף כי "אני ממליץ לכולנו, בתאגיד ומחוצה לו, לגלות יותר ריספקט לרשות השידור, עובדיה ועיתונאיה. בשנים האחרונות הם ממשיכים להחזיק שידור בתנאים בלתי נתפסים, ללא וודאות וללא אופק, ועושים זאת בעצמאות מוחלטת בלי להתחשב בשום לחץ פוליטי. במקום להתנשא זה על זה, בואו נתאחד כדי לעצור את הניסיון לדחוק אותנו לאיראן ולצפון קוריאה. בוא נילחם שיהיה פה שידור ציבורי עצמאי גם ברדיו וגם בטלוויזיה שיספק תעסוקה לכמה שיותר עיתונאים טובים, יפעל באמות מידה, הפוכות לאלה המתקיימות באתר מידה ויציב סדר יום, שונה מזה של ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully