וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ב"הארץ": "האווירה במערכת העיתון קשה מאוד"

28.10.2016 / 12:37

פרשת ההטרדה המינית ממשיכה להדהד, למרות שארי שביט לא עובד מתוך בית העיתון אלא מגיע אחת לכמה ימים למערכת. בתא העיתונאיות אומרים לוואלה ברנז'ה: "ההתנצלות המהירה אינה משקפת לקיחת אחריות על הסיטואציה"

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
אווירה קשה. בית "הארץ"/שרון בוקוב

"הניסיון של שביט להסביר את התנהגותו כחיזור לגיטימי הוא הסטה של הדיון ומיסוך הבעיה, של מצב שבו עבור גברים בעלי כוח פגישה מקצועית היא בראש ובראשונה הזדמנות מינית", כך אומרות היום (שישי) בתא העיתונאיות לוואלה ברנז'ה בתגובה למקרה שפורסם השבוע על ידי העיתונאית דניאל ברין, הטוענת שארי שביט הטריד אותה מינית.

בתא מוסיפות עוד כי "זו היתממות להניח שהתנהגות כמו של שביט היא "יסודות של חיזור" והתנצלות מאוחרת שמקורה בחשיפת הסיפור ומתחמקת מלקיחת אחריות אינה פיתרון. תא העיתונאיות שם לעצמו למטרה לקדם סביבת עבודה בטוחה ומכבדת עבור נשים באמצעי התקשורת. אנו מקוות שגם כלי התקשורת וגם העיתונאים עצמם יישמו נורמות התנהגות ברורות ברוח זו".

"תא העיתונאיות מברך את העיתונאית דניאל ברין על אומץ ליבה לחשוף את התקיפה המינית שחוותה מהעיתונאי ארי שביט. זה לא מובן מאליו בימינו שעיתונאית צעירה מעזה לחשוף דבר שעלול לפגוע בה מקצועית ואישית. אנחנו מקוות שעיתונאיות ונשים נוספות ירגישו בטוחות להעלות לסדר היום אירועים כאלה שקרו להן. לצערנו מדובר בסיטואציה שעיתונאיות חשופות אליה רבות במהלך עבודתן, בין אם בפגישות עם מקורות ומרואיינים שמתקיימות מחוץ למשרד ובשעות לא שגרתיות, ובין אם מול קולגות במקום העבודה".

"ההתנצלות המהירה יחסית של שביט היא אמנם התקדמות חיובית, אולם לטעמנו היא אינה משקפת לקיחת אחריות על הסיטואציה. עיתונאית שמגיעה לפגישת עבודה לא צריכה להיות במצב של מגננה מפני מגע או התייחסות מינית לא רצויה", הוסיפו חברות התא.

בתוך כך, למרות ששביט לא עובד מתוך בית העיתון אלא מגיע אחת לכמה ימים, גורם ב"הארץ" אמר לוואלה ברנז'ה כי "האווירה במערכת העיתון קשה מאוד". בחדשות 10 הוחלט לבסוף כי שביט לא ישתתף הערב בפאנל של "שישי עם איילה חסון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully