וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: מה חושבים הגולשים על אמנון אברמוביץ'?

וואלה ברנז'ה

30.10.2016 / 10:14

זה היה השבוע של עמית סגל שחגג את זכייתו בתביעה שניהל נגדו ח"כ אורן חזן - כך עולה ממדד וואלה ברנז'ה שמדרג את עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשת. במקום השני בדירוג מתמקם אברמוביץ' - עם סנטימנט מפתיע לרעה

אמנון אברמוביץ'. ראובן קסטרו
סנטימנט השיחות אינו נוטה לטובתו. אמנון אברמוביץ'/ראובן קסטרו

זה היה השבוע של עמית סגל. הפרשן הפוליטי של חדשות ערוץ 2, שחגג את זכייתו בתביעה שניהל נגדו ח"כ אורן חזן, זכה גם למאות שיחות עליו ברשתות החברתיות ובטוקבקים – והפך לעיתונאי המדובר ביותר השבוע ברשת. כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

סגל זכה לבאזז יוצא דופן עם למעלה מ-800 שיחות אודותיו בשבוע – כמות חריגה בהשוואה לממוצע השיח במקום הראשון במדד, שעומד בד"כ על 100-300 שיחות. מרבית השיחות על סגל (67% מהן) אינן הבעת דעה בעדו או נגדו אלא שיתופים של ידיעות ופוסטים שפורסמו על פסיקת בית המשפט בתביעה. יתר הסנטימנט מתחלק בין 27% שלילי ו-8% חיובי. מתנגדיו של סגל טענו כי עצם העובדה שחויב לשלם 40 אלף שקלים לחזן מוכיחים כי הוא למעשה לא ממש זכה בתביעה (טענה שהשמיע חזן עצמו) ולא יצא ממנה נקי כמו שניסה לטעון. התומכים טענו את ההיפך. ניתוח הסנטימנט מלמד שנסיונותיו של חזן לטעון כי למעשה הוא זה שזכה במשפט – נפלו על אוזניים קשובות בקרב גולשים רבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סנטימנט השיחות אינו נוטה לטובת אברמוביץ'

במקום השני בדירוג השבועי מתמקם עיתונאי נוסף מחדשות 2, הפרשן אמנון אברמוביץ'. מעניין לציין כי מתוך העשירייה הראשונה, חמישה עיתונאים הם אנשי ערוץ 2: סגל ואברמוביץ', אילנה דיין (מקום 4), ערד ניר (מקום 6) ורוני דניאל (מקום 9).

השיחות בעניינו של אברמוביץ' התמקדו בסרטון שהופץ השבוע ברשתות החברתיות בו נראה הפרשן הבכיר מותקף בדרכו לסיקור המשפט של החייל היורה, אלאור עזריה. אגב, סרטון זה (והתגובות שעורר ברשת) סוקר כבר בסוף ספטמבר במדור זה – עוד בטרם הפך לוויראלי.

אף על פי שבסרטון נראה המפגין עופר גולן קורא לעבר אברמוביץ' "חבל שלא נשרפת בטנק", סנטימנט השיחות אינו נוטה לטובת הפרשן המותקף: 38% נגד אברמוביץ', רק 14% בעדו והשאר נייטרלים. הגולשים מגנים אמנם את הקריאות של גולן, אולם מעלים טענות קשות נגד אברמוביץ': "אוטומט אנטי ביבי", "לא פרשן אלא תועמלן", "מנצל את הבמה התקשורתית כדי להכפיש את כל תומכי אזריה" וכיוב'.

מי שסוגר את הדירוג הפעם הוא עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן, שפרסם בסוף השבוע חשיפה על כך שהקג"ב הרוסי גייס בעבר לשורותיו חברי כנסת ואלוף בצה"ל. הסיפור עורר עניין ברשת וזכה לשיתופים רבים ולהמלצות קריאה. סנטימנט: 68% נייטרלי, 18% שלילי ו-14% חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully