וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחימאיר בעד סגירת התאגיד: "התפללתי כל הזמן שרשות השידור תמשיך להתקיים"

31.10.2016 / 11:26

מגיש ערוץ 1 הוותיק יעקב אחימאיר, שחתום גם בתאגיד, קורא להבריא את הרשות. לוואלה ברנז'ה הוא אומר: "פתאום אנתק את חבל הטבור שלי? אבל זה לא תלוי בי - זה תלוי בחוק; הטענה העיקרית שלי היא נגד הממשלה שמשנה את העמדה שלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החטא הקדמון הוא שביטלו אותה". יעקב אחימאיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול (ראשון) קיים המכון הישראלי לדמוקרטיה דיון בנושא "הניסיון הבוטה והגלוי של הפוליטיקאים להשתלט על אמצעי התקשורת בישראל". אחת האמירות הבולטות בדיון הגיעה מפיו של יעקב אחימאיר, המגיש הוותיק של ערוץ 1 ורשת ב' - שחתם בספטמבר האחרון על הצטרפות לתאגיד. אחימאיר אמר כי הוא תומך במהלך לסגירת התאגיד, וקרא "להחזיר את הגלגל אחורנית" ולחזק את רשות השידור.

למה התכוונת כשאמרת שעדיף לסגור את התאגיד ולהבריא את הרשות.

"עדיף היה לסגור את התאגיד".

אתה בעד סגירת התאגיד? אבל אתה הרי חתום בתאגיד.

"אני חתמתי על התאגיד משום שלפי החוק הקיים, רשות השידור עומדת להתבטל. ואני סברתי שאת רשות השידור, החטא הקדמון הוא שביטלו אותה. ולפי החוק רשות השידור תתבטל ותפסיק לפעול – אז למי שרוצה להמשיך לעבוד אין ברירה. אבל האם אני אעבוד בתאגיד השידור – אם הוא יהיה או לא יהיה – עוד לא יודעים. כמובן שאגייס את כל הניסיון המקצועי שלי, אבל בראש ובראשונה אני חשבתי ואני אומר זאת כבר שנתיים, שלא היה צריך לבטל אלא לתקן אותה. מהמסד ועד הטפחות".

וכרגע, במאבק על עצם ביטול התאגיד – באיזה צד אתה?

"כנראה שעכשיו זה מאוחר מדי".

מאוחר מדי למה?

"לעשות את כל השינויים שלי. הטענה העיקרית שלי היא נגד הממשלה שמשנה את העמדה שלה. הממשלה רוצה לשנות חוקים בכנסת – זאת זכותה, אבל כל ההתנהלות סביב רשות השידור והתאגיד בהחלט לא מוצאת חן בעיני. אני חשבתי שצריך לעשות רפורמה ברשות השידור".

במאבק בין עובדי הרשות לעובדי התאגיד – באיזה צד אתה?

"לפי החוק הקיים - התאגיד הוא קיים. מה לעשות? אמנם זה בניגוד לדעתי אבל אין לי פה ברירה אחרת. זה החוק הקיים".

בשבוע הבא צפוי דיון בממשלה – יכול להיות שיבטלו את החוק או שיחוקקו חוק חדש, יכול להיות שכל המצב יתהפך. במי אתה תומך?

"אני בראש ובראשונה עם רשות השידור. לפי החוק הקיים, הרשות לצערי לא יכולה להתקיים. אני התפללתי כל הזמן שרשות השידור תמשיך להתקיים. אחרי עשרות שנים שאני עובד ברשות, פתאום אנתק את חבל הטבור שלי? אבל זה לא תלוי בי - זה תלוי בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully