וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה סמלית: ארגון העיתונאים יכריז על סכסוך עבודה בענף

2.11.2016 / 15:20

לוואלה ברנז'ה נודע כי בארגון העיתונאים יכריזו היום על סכסוך עבודה, כחלק ממחאת עובדי התאגיד נגד צעדי הממשלה לסגירתו. בתכנון: השבתה נקודתית של כל המערכות החברות בארגון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בארגון העיתונאים יכריזו היום (רביעי) על סכסוך עבודה, כחלק ממחאת עובדי תאגיד השידור נגד צעדי הממשלה לסגירתו - כך נודע לוואלה ברנז'ה. המטרה היא להכריז לראשונה על סכסוך עבודה בענף העיתונות כולו, ולא רק בתאגיד. בכוונת הארגון להשבית נקודתית את כל המערכות החברות בארגון העיתונאים - בין היתר - "ידיעות אחרונות", "גלובס", חדשות 2 וערוץ 10. בימים הקרובים צפויות פעולות ארגוניות ופעולות מחאה בכל הענף.

היום נערך דיון בוועדת הכלכלה בנושא. יו"ר מועצת תאגיד השידור, גיל עומר, הסביר כי "יש לנו מוכנות מלאה של שידורים של 24/7, תקציב ההתאמה שלנו עומד על 350 מיליון שקלים ויש לנו אפס חריגה". לדבריו, "באנו עם מטרה ברורה, להקים גוף תקשורת מגוון שנותן את מגוון הדעות של האוכלוסייה הישראלית. אני אומר באחריות, אין עוד כלי תקשורת בישראל שהוא כל כך מגוון. חד וחלק. כל אמירה אחרת צריכה לרדת מהשולחן".

יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל, אמר כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר סירב להגיע לדיון. "הוא הודיע לי שלא יבוא, כי הוא קרא כל מיני ציוצים ואחרים", הבהיר. "זה לא מקובל עלי שפקיד מדינה בכיר לא יגיע לדיון". לטענת ח"כ איילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני), פילבר לא הגיע בהוראת נתניהו.

בארגון העיתונאים אישרו את הדברים ומסרו: "התקשורת נמצאת במצב חירום. ראש הממשלה רוצה לחסל גוף שידור ציבורי רק כי הוא גילה שהוא לא יכול להשתלט עליו. סגירת התאגיד מהווה צעד חסר תקדים שדורש תגובה חסרת תקדים כמו השבתה של כל כלי התקשורת. זה מאבק רק של עיתונאים אלא מאבק של הציבור כולו על זכותו לקבל שידור ציבורי שמשרת את הציבור ולא את הפוליטיקאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully