וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפעל חיים לבימאית והמפיקה נעמי שחורי

וואלה ברנז'ה

6.11.2016 / 10:48

המפיקה של יצירות המופת "שתיקת הארכיון", "עידן הגנרלים", "ירושלים ג'רוזלם אלקודס" ועוד למעלה מ-70 סרטים אחרים תקבל פרס מפעל חיים בטקס הקולנוע הדוקומנטרי 2016

נעמי שחורי. באדיבות המצולמים
נעמי שחורי/באדיבות המצולמים

המפיקה והבמאית נעמי שחורי היא זוכת פרס מפעל חיים בתחרות הקולנוע הדוקומנטרי 2016. כך הודיע פורום היוצרים הדוקומנטרי שמארגן את התחרות. שחורי תקבל את הפרס ביום שלישי הקרוב, 8/11, בטקס פרסי הקולנוע הדוקומנטרי שיתקיים במתחם קסטיאל בתל אביב.

שחורי, שהחלה את דרכה המקצועית בראשית שנות ה-70 ככתבת בישראל של רשת הטלוויזיה הגרמנית ZDF, משמשת כמפיקה ובמאית זה למעלה מ-30 שנה. היא הפיקה למעלה מ-70 סרטי תעודה בארץ וכקופרודוקציות בינלאומיות, ביניהם " שתיקת הארכיון" בבימויה של יעל חרסונסקי, "בחזרה לתל קציר" של דוד פרלוב, "עידן הגנרלים" ששודר בערוץ 8, "ירושלים גרוז'לם אלקודס", "תל רומיידה", "החלום של פנחס", 5 פרקים בסדרה "תקומה", "שבלול במדבר", טרילוגיה על החרדים ששודרה בקשת, "לוצ'אנו בריו" וכל הסרטים ההיסטוריים במוזיאון החדש ביד ושם.

כבמאית חתומה שחורי, בין השאר, על הסרטים "שבעה ימים בנובמבר" על שבעת ימי האבל מיד לאחר הירצחו של רה"מ יצחק רבין, "שלוש נשים בין ברלין לירושלים", "הבריחה", חלק מהסרטים ההיסטוריים שהפיקה ליד ושם, ובנוסף 12 סרטים קצרים שמוקרנים בחלל "רוח האדם" בבלוק 27 במחנה אושוויץ.

שחורי שימשה כיועצת תוכן לרשות השנייה בעת הקמת ערוץ 2 ובהמשך כסמנכ"ל הטלוויזיה של הרשות. לפני כן שימשה בין היתר גם כראש המחלקה לקולנוע בפקולטה לאמנויות – המדרשה במכללה האקדמית בית ברל. בנוסף, היא מרצה בביה"ס לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. שחורי היא ממקימי פורום היוצרים הדוקומנטרים וכן שימשה חברה בהנהלת איגוד המפיקים. היא חברה פעילה בארגון INPUT העולמי לקידום טלוויזיה איכותית וחדשנית לשירות הציבור ( טלוויזיה ציבורית), ובין השנים 2005-2010 אף שימשה כנשיאת הארגון.

יו"ר פורום היוצרים הדוקמנטרי אסנת טרבלסי: "בימים אלו בהם אנו נאבקים על דמותו של השידור הציבורי, אין דבר נכון יותר מלהעניק פרס מפעל חיים לנעמי שחורי. נעמי נלחמה על השידור הציבורי ודמותה של הטלוויזיה בישראל משני צדי המתרס – כיוצרת ומפיקה מהראשונות בתחום הדוקומנטרי בארץ וכרגולטורית ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ובמועצת הכבלים והלוויין. נוסף לכך, כמורה וכמנהלת בתי ספר לקולנוע שונים חינכה דורות שלמים של במאיות ובמאים ומפיקות ומפיקים לאהבת הקולנוע הדוקומנטרי. כאישה לבדה בעולם די גברי זכתה לכבוד והערכה בתחום הדוקומנטרי וגם העלילתי, וזאת מבלי לוותר על עמדתה ודעותיה הנחרצות והחריפות תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully