וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות כתבה על רצח רבין: "הארץ" ישלם פיצויים לתושב קריית ארבע

9.11.2016 / 19:05

ביהמ"ש קבע כי העיתון ישלם פיצויים בסכום של 20 אלף שקל לתושב קריית ארבע, לאחר שהאשים אותו שהיה סוכן שב"כ לשעבר ביחד עם הסוכן אבישי רביב. "הארץ" גם יצטרך לפרסם הודעת התנצלות

מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב. שרון בוקוב
מערכת עיתון הארץ ברחוב שוקן בתל אביב/שרון בוקוב

בית המשפט קבע השבוע כי עיתון "הארץ" ייאלץ לפצות תושב קריית ארבע בסכום של 20 אלף שקל, לאחר שהאשים אותו שהיה סוכן שב"כ לשעבר ביחד עם הסוכן אבישי רביב. בנוסף, "הארץ" גם יצטרך לפרסם הודעת התנצלות בעיתון, באותו עמוד שבו התפרסמה הכתבה.

מדובר בכתבה שהתפרסמה ב-2011, ביום השנה ה-16 לרצח רבין, תחת הכותרת "בוכים על שמפניה שנשפכה", וחשפה לכאורה פרטים חדשים על הרצח. במסגרת תצלום שפורסם בכתבה, נראים התושב ורביב לצד הכיתוב: "הסוכנים שפעלו בקריית ארבע מודרו זה מזה, בתקופת הפעילות באייל". בכתבה הוזכר גם שמו של התובע, שתואר כסגנו של רביב בארגון אי"ל - ארגון פיקטיבי שנועד לשרת את מטרותיו של רביב.

התושב תבע סכום של 250 אלף שקלים מ"הארץ", הכתב חיים לוינסון והעורך הראשי אלוף בן, בטענה בפגיעה בשמו הטוב ובפרנסתו כנהג הסעות. התושב טען כי לא ידע שאי"ל הוא ארגון פיקטיבי וכי רביב הוא סוכן שב"כ. ב"הארץ" טענו כי בכתבה לא נטען שהוא סוכן שב"כ, וכי לאור חברותו בארגון הוא היה סוכן שב"כ, גם אם לא מדעתו. בנוסף טענו כי משיקולי מדיניות לא ראוי לקבוע במדינת ישראל שאמירה על אדם לפיה הוא "סוכן שב"כ" תהווה הוצאת לשון הרע.

השופט גד ארנברג דחה את טענות ההגנה וקבע כי מדובר בלשון הרע. עוד דחה השופט את הטענה לפיה משיקולי מדיניות לא ראוי לקבוע שאמירה על אדם לפיה הוא "סוכן שב"כ" תהווה הפרה של איסור הוצאת לשון הרע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully