וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי מרצון? לא כאן: "אין כל סיבה שקובלנץ ועומר יפסיקו את עבודתם"

13.11.2016 / 14:03

מנכ"ל תאגיד השידור אלדד קובלנץ, ויו"ר המועצה גיל עומר, לא מתכוונים לעשות חיים קלים לנתניהו, שמעוניין - כעת באופן רשמי - להדיחם. בתוך כך, אגודת העיתונאים המייצגת את רשות השידור דורשת להופיע בפני הוועדה לבחינת סגירת התאגיד

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
לא נכנעים. אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף
התרחישים כעת הם: רשות השידור נשארת בעלות של 700 מיליון שקל; התאגיד מתמזג לרשות השידור (ללא הנהלת התאגיד); והתאגיד יעבור שינויים מבניים משמעותיים

מנכ"ל תאגיד השידור, אלדד קובלנץ, ויו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, לא מתכוונים לעשות חיים קלים לראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו – שמעוניין להדיח אותם מתפקידם. אתמול (שבת) דיווחה דפנה ליאל מחדשות 2 כי "בכל התרחישים שנשארו על השולחן - מנהלי התאגיד לא יישארו בתפקידם". ואולם, לפי גורם בתאגיד, קובלנץ ועומר מונו על ידי וועדת שופטים - מינויים אושר על ידי נתניהו, והם אינם מתכוונים להתפטר. "הם בנו והקימו את התאגיד לפי לשון החוק וללא תכתיב של גורמים חיצונים פוליטיקאים או בעלי עניין, ואין כל סיבה שיפסיקו את עבודתם בחצי הדרך. השאלה שצריכה להישאל היא מה יש לביבי נגד גיל ואלדד", אמר הגורם.

התרחישים שליאל הציגה אמש הם: רשות השידור נשארת בעלות של 700 מיליון שקל; התאגיד מתמזג לרשות השידור (ללא הנהלת התאגיד); והתאגיד יעבור שינויים מבניים משמעותיים. הוועדה המיוחדת של נתניהו ושר האוצר כחלון, לבחינת הקמתו של תאגיד השידור, אמורה להמשיך ולהתכנס בשבועיים הקרובים ולדון באפשרויות.

כזכור, לפני כשבועיים אמרה כתבת "כאן", יערה שפירא, בדיון חירום של ועדת הכלכלה כי "השאלה העיקרית היא מה באמת אנחנו רוצים מהשידור הציבורי? אם אנחנו רוצים שהוא יהיה שופר של הממשלה, אז אפשר שהוא יהיה כמו משרד ממשלתי, המנכ"ל והעיתונאים יתחלפו ככל שתתחלף הממשלה. אבל אם אנחנו מדברים על עיתונות, אז התערבות של פוליטיקאים בעיתונות היא קו אדום. אם המחוקקים אוהבים לקרוא לזה רשות השידור, תקראו לזה רשות השידור. אבל אל תתנו לפוליטיקאים למנות לנו את המנהלים. פה כולנו צריכים לעצור ולומר: "עד כאן".

אגודת העיתונאים דורשת: להופיע בפני הוועדה

"מעבר למשמעויות של ההפרה הבוטה של הסכמי העבודה מדובר בהתעמרות של ממש בעובדי הרשות, שצורמת במיוחד נוכח ההשקעה חסרת התקדים שלהם"

בתוך כך, היום שלחה אגודת העיתונאים בירושלים מכתב למנכ"ל משרד ראש הממשלה, אלי גרונר; מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר; ראש הסגל של משרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ; וראש אגף התקציבים באוצר, אמיר לוי – שבו היא דורשת להופיע בפני הוועדה ולמסור לה את עמדתה, המשקפת את עמדת העיתונאים בשני הגופים לטענתה. זאת בנוסף לפנייתם של עובדי התאגיד מהשבוע שעבר, שדרשו להתייצב בפני הוועדה.

"כמי שמייצגת את העיתונאים בשני הגופים, וכמי שבקיאה בהסכמי השכר והסכמי הרפורמה של העיתונאים ברשות השידור יותר מכל גוף אחר, ובוודאי כמי שהוכיחה שטובת השידור הציבורי היא שעומדת לנגד עיניה", נכתב. בתגובה לכך, בארגון העיתונאים ועד "כאן" מסרו כי ארגון העיתונאים הוא הארגון היציג בתאגיד.

במכתב נוסף ששלחה האגודה היום, למנהל הרשות ברי בר ציון, כונס הנכסים של הרשות דוד האן ולסגן הממונה על השכר אפרים מלכין, נטען כי האגודה דורשת שהרשות תכבד את הסכמי הפרישה עליהם חתמה. זאת לאחר פרסום כתבה בוואלה ברנז'ה לפיה משרד האוצר הקפיא את הסכמי הפרישה של עובדי הרשות.

"בשבועיים האחרונים הגיעו למרשתנו תלונות של עובדים, לפיהן רשות השידור אינה מאפשרת להם לממש את זכותם לפרוש מרשות השידור בהתאם להסכמי הרפורמה. בדיקה שעשתה מרשתנו העלתה כי יש חשש שמדובר במדיניות מכוונת של רשות השידור, בין מטעם עצמה ובין מטעם משרד האוצר. מדיניות כאמור, להבדיל מסירוב נקודתי הנובע מצורך חיוני של עובד זה או אחר, מהווה הפרה בוטה של הסכמי הפרישה עליהם חתומים כל הגורמים הרלבנטיים, ומרשתנו לא תוכל לשבת בחיבוק ידיים נוכח פגיעה קשה זאת בעיתונאים ברשות", נכתב במכתב ששלח יו"ר האגודה, אחיה גינוסר, באמצעות עו"ד אופיר טל.

עוד נכתב כי "עובדי רשות השידור נמצאים מזה מספר שנים במצב של חוסר וודאות מתמשך, כאשר החרב מונחת על צווארם, ואין הם יודעים מה יילד יום, והאם יהיה להם מקום עבודה. מאות עובדים נמצאים במצב של המתנה נמשכת, חסרי אונים ממש ובלי כל יכולת לתכנן את עתידם. השבועות האחרונים רק הוסיפו לחוסר הוודאות ולתחושת חוסר האונים הקשה, והנה עתה נוחתת עליהם מהלומה נוספת בדמות כלי אתם ברשות השידור לתקופה נוספת, תוך הפרת ההסכמים. מעבר למשמעויות של ההפרה הבוטה של הסכמי העבודה מדובר בהתעמרות של ממש בעובדי הרשות, התעמרות שצורמת במיוחד נוכח ההשקעה חסרת התקדים של עובדי הרשות להמשיך ולהחזיק את אש השידור הציבורי דולקת, ונכונותם להמשיך לעבוד בתנאים בלתי אפשריים ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully