וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם חשובה לנתניהו התחרות בתקשורת - למה הוא הורס את התאגיד?"

14.11.2016 / 12:26

מנכ"ל חדשות 2: "תקשורת תפקידה לתקוף את השלטון באשר הוא. ברק ואולמרט לא לוטפו על ידי התקשורת. אתם רוצים תקשורת משלכם". משרד התקשורת: "מאז שהתברר לחדשות 2 שתקום להם תחרות הם מנסים לשמר את המונופול ע"י כך שהם מהלכים אימים על הציבור"

כנס אילת לעיתונות 2012. ברני ארדוב
"פתאום זאת תקשורת שצריך להרוס". וייס/ברני ארדוב

"אם חשובה לנתניהו התחרות למה הוא הורס את התאגיד?", כך אמר היום אבי וייס מנכל חדשות 2 בפאנל "מפץ התקשורת" בכנס עיתונות באילת. לדברי וייס, "תקשורת תפקידה לתקוף את השלטון באשר הוא. ברק ואולמרט לא לוטפו על ידי התקשורת - אולמרט הרי יושב בבית סוהר בזכות תחקירים שפורסמו עליו. אבל כשאומרים מילה אחת על ביבי ושרה - פתאום זאת התקשורת שצריך להרוס".

ח"כ יואב קיש השיב, "אתם כמו מונופול וצריך לפרק את זה. וייס אמר כי "אם היינו עושים כתבות מפרגנות על ביבי ורעייתו זה לא היה קורה". קיש טען שברגע שיש כוח חזק כזה בשוק, לא ייכנסו שחקנים חדשים. אריה גולן מנחה הפאנל אמר לקיש - אתם מייצגים את "היד הנעלמה" - אז למה אתם מתערבים בשוק? אתם נגד התערבות. קיש השיב ש"ככה צריך כשהשוק לא מאוזן".

עוד אמר קיש כי "אני רוצה שתהיה תחרות וכמה שיותר תחרות. גם את ידיעות אפשר למכור בחינם כמו ישראל היום. המפץ שמדברים עליו זאת הרפורמה בערוץ 22 כי אין ספק שזה הכוח המשמעותי בשוק. אני לא רוצה כוח אחד שיקבע מה שבשוק - כמו נתניהו". וייס השיב כי "קיש כבר סימל את המטרה הבאה - פירוק חדשות 2 וערוץ 2 - כי אנחנו חזקים ואולי חזקים מדי. כל התזה של התחרות מופרכת. גם היום בתנאים הקיימים מותר לכל קבוצה לקחת רישיון ולהקים ערוץ. מאחורי הקלעים מה שמאוד דחוף לרה"מ ולאנשים סביבו זה לעשות אדמה חרוכה כדי שהקבוצה שכבר יש להם, בראשות דמוי שלדון, יהיה יותר קל להתחרות. המטרה זה ערוץ 2 וערוץ 10".

ח"כ שלי יחימוביץ אמרה כי "נתניהו רוצה תקשורת שתתרפס בפניו. זה לא עניין של שמאל או ימין. ברצותו נוח לו תחרות ברצותו הוא מכשיר מונופול. זה הכל בידי הגחמות שלו. כן אנחנו צריכים כלי תקשורת חזקים, זה התנאי לחופש הביטוי. כלי שתלוי בממשלה הוא לא חזק ועובד נגד הדמוקרטיה אלא מעצים אותה". קיש אמר בהקשר זה: "שמעתי כבר בפאנל הקודם כמה פעמים שזאת סופה של הדמוקרטיה. כל פעם משתמשים בביטוי השחוק הזה. אני מציע לא להשתמש בו בזילות".

אוה מדזי'בוז, יו"ר הרשות השנייה, ציינה כי "מי שקבע את החוק היה כחלון. זה לא היה בתקופת ביבי, להפך. חוק הרשיונות הזיכיון של ערוץ 2 הסתיים לפי שנתיים וחצי. הפיצול מובנה בחוק. אני אתמוך אם קשת ורשת יחליטו להתמזג, אבל החוק כפי שהוא מסיים את הזכיונות שלהם באפיק 22 בעוד שנה". רותם אברוצקי מרשות השידור אמר כי "התכלית של החוק זה שלא יהיה כלי תקשורת שיהיה לו מעל 6-7 אחוז רייטינג".

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה לדברים: "ראש הממשלה ושר התקשורת הורה למשרד התקשורת לקדם את פתיחת השוק לתחרות על-מנת לאפשר מגוון וחופש בחירה לאזרחי ישראל. מאז שהתברר לחדשות ערוץ 2 שתקום להם תחרות הם מנסים לשמר את המונופול שלהם על ידי כך שהם מהלכים אימים על הציבור בזעקות על פגיעה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי. ממתי תחרות היא פגיעה בדמוקרטיה? להפך. הוספת תחרות לתקשורת היא הדבר הבריא ביותר לדמוקרטיה ולחופש הביטוי. אזרחי ישראל מייחלים לזה. לא סתם פורסם היום מחקר מאונ' חיפה ואונ' בן-גוריון שמראה שאמון הציבור בתקשורת מצוי בשפל של 15 שנים. התחרות טובה לאזרחים וטובה לתקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully