וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה לבג"ץ: לחייב את נתניהו וכחלון להקים את התאגיד

17.11.2016 / 14:10

הבוקר הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי עמותת הצלחה וח"כ כבל הדורשים שנתניהו יימנע מליזום הצעות חוק לפגיעה בתאגיד בשל השפעה פוליטית. מהעתירה עולה כי פילבר דרש מכבל להדיח את מנהלת חטיבת החדשות בתאגיד שלומית אברהם גלוברזון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המאבק על התאגיד מגיע לבג"ץ: הבוקר (חמישי) הוגשה עתירה לבג"ץ על ידי ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), אלדד יניב ועמותת הצלחה שדורשים כי ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו, ושר האוצר משה כחלון יורו להקים את תאגיד השידור הציבורי ב-1 בינואר, כפי שנקבע בחוק.

העותרים דורשים כי נתניהו יימנע מליזום הצעות חוק לפגיעה בתאגיד "כאן" בשל השפעה פוליטית וכי לא יתערב בזהות בעלי התפקידים הבכירים בתאגיד. עוד דורשים העותרים, שנתניהו יפסיק את פעילות הצוות שהוקם כדי לבחון פתרונות חלופיים לשידור הציבורי. בנוסף, הוגשה בקשה לצו ביניים שימנע מקידום הצעות חוק שיעכבו את תחילת שידורי התאגיד. העתירה הוגשה בין היתר נגד נתניהו, כחלון, מנכ"לי משרדי רה"מ והאוצר, ראש הסגל של נתניהו, יואב הורביץ, רשות השידור ומועצת התאגיד.

לטענת העותרים, חוק תאגיד השידור נועד למנוע השפעה של הדרג הפוליטי: "הבשורה שהביא עמו החוק החדש נגעה לא מעט במנגנוני הממשל התאגידי שהציג למען תכלית מרכזית אחת: ניתוקו של הדרג הפוליטי, שהשפיע באמצעות הוראות שבדין ובאמצעים שאינם כדין, השפעה פוליטית פסולה על שידורי רשות השידור לכל אורך שנות פעולתה".

עוד עולה מהעתירה, כי מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר דרש מכבל להדיח את שלומית אברהם גלוברזון, מנהלת חטיבת החדשות בתאגיד ולמנות במקומה מועמד של נתניהו לתפקיד. את העתירה הגישו עוה"ד יובל יועז ואלעד מן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully